בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

אז מתי תיפתח הבריכה בהר חומה? "לא ניתן למינהל הקהילתי ולעירייה לגרור רגליים"

בית המשפט העליון פסק לפני כשבועיים כי הבריכה בקאנטרי תפעל גם בשבתות ובחגים, אבל בינתיים הקאנטרי כולו נותר סגור. כדי למנוע עיכובים מיותרים, סגן ראש העיר יוסי חביליו, שעתר נגד המינהל הקהילתי מאיים כעת בהגשת ביזיון בית המשפט

פורסם בתאריך: 5.2.24 08:22

הקרב על הקאנטרי בהר חומה נמשך, גם לאחר שבית המשפט העליון פסק כי המקום יפעל גם בשבתות ובחגים – זאת בניגוד להחלטת המינהל הקהילתי. הפסיקה הזו, כפי שפורסם ב"כל העיר", היתה כבר לפני כשבועיים אך הבריכה ומתחם הקאנטרי כולו עדיין נותרו סגורים.

במינהל הקהילתי ובעיריית ירושלים טוענים כי המקום אינו מוכן עדיין לפתיחה בשל ליקויים כאלה ואחרים שהתגלו ועדיין לא תוקנו. יחד עם זאת, הליקויים, יש לציין, הינם במתחם חדר הכושר ולא בבריכה – כך שניתן לקיים את פסק הדין ולפתוח את הבריכה לאלתר.

העניינים, יש לציין, סבוכים יותר. ל"כל העיר" נודע כי חברי הנהלת המינהל הקהילתי, בראשם היו"ר שלמה גולברי, צפויים לוותר על ניהול מתחם הקאנטרי ולהחזיר את המפתחות לעיריית ירושלים, זאת כדי לא לחלל את השבת בפרהסיה כפסיקת בית המשפט, דבר שאליו מתנגדים כל חברי הנהלת המינהל שנבחרו. אולם עדיין לא התקבלה החלטה רשמית בנושא, כך שגם זה מהווה סיבה לעיכוב בפתיחה.

מעבר לכך, גורמים שונים המעורים בפרטים ציינו בשיחות עם "כל העיר" כי הבריכה לא צפויה להיפתח לפני חודשי האביב-קיץ, כשבין הסיבות שנמנו היא שלמקום כולו אין עדיין רישיון עסק וכי עדיין לא החל כלל הליך של קבלת רישיון עסק. בעירייה, בכל מקרה, מבהירים כי לא יוכלו לקדם דבר וחצי דבר בנושא עד לקבלת ההחלטה של המינהל הקהילתי שלא להפעיל את המתקן – החלטה, שכאמור, טרם התקבלה.

ובשל מה שנראה כמו גרירת רגליים מכוונת, שמטרתה, כך לטענת מספר תושבים וגורמים שונים המעורים בעניין, היא שלא להפעיל את מתחם הקאנטרי בשבתות ובחגים לפני הבחירות, שיגר אמש סגן ראש העיר יוסי חביליו (האיחוד הירושלמי), שהיה בין העותרים לבית המשפט כנגד המינהל הקהילתי, מכתב שבו הוא מתריע כי אם לא ייפתח המתחם לאלתר – הוא יפנה שוב לבית המשפט ויבקש לקבוע 'ביזיון בית המשפט'. עוד ציין חביליו במכתבו כי יבקש מבית המשפט בנוסף להטיל קנסות על יו״ר המנהל הקהילתי גולברי ועל המנהל הקהילתי עצמו על כל יום שהבריכה לא תיפתח.

 

 

לטענת עו"ד חביליו ניתן היה לפתוח את הבריכה כבר לפני שנה, בדצמבר 2022. במהלך הדיון בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בדצמבר 2022 טען המנהל הקהילתי כי יש חשיבות לפתיחה מיידית של הבריכה, הן עבור התושבים והן למנוע פגיעה במערכות הטכניות של הבריכה. למרות זאת, מאז ועד היום, לרבות בחודשי הקיץ החמים – לא נפתחה הבריכה.

עוד טוען חביליו כי המינהל הקהילתי מנע בכוונה את פתיחת הבריכה עד לדיון בבית המשפט העליון, ויש חשש שינסה לעשות זאת גם עתה. בדיון בבית המשפט העליון נמתחה ביקורת על התנהלות המינהל הקהילתי, כשהשופטת דפנה ברק ארז אמרה כי ״יש שיטה חדשה במדינת ישראל, שכשפסק דין לא מוצא חן אז לא פותחים את הבריכה".

"בית המשפט העליון אמר את דברו", מציין חביליו בשיחה עם "כל העיר". "אלפי תושבי הר חומה, חילונים ודתיים, מצפים לפתיחת הבריכה לאחר שנים של מאבק שהובלנו יחד עם התושבים. הציבור הליברלי והממלכתי הפסיק להרכין ראש בפני ניסיונות כפייה. אנחנו לא ניתן למנהל הקהילתי ולעירייה להמשיך ולגרור רגליים, ואם המנהל הקהילתי לא יפתח את הבריכה לאלתר, נפנה בבקשה לביזיון בית משפט ונדרוש להטיל קנס כספי על יו״ר המנהל והמנהל עצמו על כל יום של עיכוב בפתיחת הבריכה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר