עשרות מקומות חניה נגרעו - רחוב קדיש לוז אחרי ולפני השדרוג (צילומים: באדיבות המצלם)
רחוב קדיש לוז אחרי ולפני השדרוג (צילומים: באדיבות המצלם)

שמונה חודשים בלבד לאחר השדרוג: האם רחוב קדיש לוז יפתח מחדש?

בחודש יולי 2023 נחנך רחוב קדיש לוז אחרי שדרוג משמעותי, יקר ולדעת רבים מוצלח, אולם למספר דיירים ברחוב ההסדרים החדשים לא נראו, ומאז הם מנהלים מאבק מול העירייה. כעת נודע ל"כל העיר" כי ישנה תוכנית לפתוח מחדש את הרחוב כדי להסדיר חניה לדיירים העקשנים. העירייה: "עלו תובנות חשובות הנמצאות בעיבוד בימים אלה, וסוכם שיעברו גם שיתוף ציבור"

פורסם בתאריך: 18.2.24 19:46

במהלך החציון הראשון של שנת 2023 בוצעו ברחוב קדיש לוז עבודות שדרוג נרחבות. העבודות "מקצה לקצה" בהגדרה כללו החלפת תשתיות, קרצוף הכביש וריבוד מחדש, מדרכות חדישות ועוד. בנוסף, כללו העבודות הקמת שבילי אופניים, הגדלת המדרכות ומיתון תנועה (הצרה של הכביש כדי למנוע נסיעה מהירה). כפועל יוצא מהעבודות – צומצמו מספר חניות באזורים מסוימים ברחוב, ועל פי העירייה הן הועתקו למרחק של 50 עד 100 מטר מבתי התושבים.

הרחוב המשודרג נחנך אחר כבוד ב-12.7.2023, אך לא כולם היו מרוצים. כפי שפורסם ב"כל העיר", היו מספר תושבים שהתלוננו על העבודות – בעיקר על צמצום החניות ועל תחנת אוטובוס שהוצבה ברחוב.

התושבים התלוננו, פנו לעירייה, פנו למינהל הקהילתי – אך כולם טענו אז שהשדרוג מיטיב עם מרבית דיירי הרחוב ותושבי רמת שרת כולה: "עיריית ירושלים ממשיכה לשדרג את רחובות העיר בקצב מואץ לרווחת התושבים והולכי הרגל ובמטרה להפחית את זיהום האוויר ולצמצם באופן ניכר את עומסי התנועה, כולל פריסת רשת נתיבי אופניים ועיבוי התחבורה הציבורית והאמצעים להסעת המונים", כך נמסר ביולי 2023 מהעירייה. "במסגרת זו, ביצעה העירייה את שביל קדיש לוז שמתחבר לשביל תורה ועבודה, לתחנת הרכבת הקלה בצומת זנגוויל-הרצל, ואל השביל ברחוב משה שרת, שמתחבר לשביל המבוצע בימים אלו ברחוב גולומב, ומשם למערך שבילי האופנים הקיים בהרצוג ובעמק הצבאים. במסגרת העבודות בשני הרחובות בוצעו הסדרי בטיחות ומיתון תנועה כדי לשפר את מערך בטיחות הדרכים בשכונה ונסגרו החניות ברחוב, תוך שמירה על מאזן החניה הכולל ברחוב קדיש לוז. ברחוב אין מצוקת חניה ובשעות הערב והלילה ניתן למצוא חניות רבות פנויות".

עוד הוסיפה העירייה: "השדרוג בוצע לאחר הליך שיתוף ציבור הדוק וממושך שארך כמעט שנה, יחד עם המינהל הקהילתי והתושבים. בתוך כך, לאורך תקופת הביצוע בוצעו שינויים ושיפורים נוספים כולל בשבוע האחרון, והכל לבקשת התושבים ובפרט לבקשת תושבי קדיש לוז".


תחנת האוטובוס ברחוב קדיש לוז (צילום: באדיבות המצלם)

תחנת האוטובוס ברחוב קדיש לוז (צילום: באדיבות המצלם)


נדמה היה שהסערה עברה חלפה – אולם כעת מסתבר שלא כך הדבר.

לחלק מהדיירים השדרוג הזה לא התאים ועדיין לא מתאים. הם לא ויתרו על המאבק. הם המשיכו וניהלו אותו. הם דורשים את החניות שנלקחו להם. דורשים להזיז את תחנת האוטובוס ממקומה.

ובעירייה, כך מסתבר, מתכוונים להתקפל ולבצע עבודות נוספות כל זאת לאחר השקעה של עשרות מיליוני שקלים בשדרוג שהסתיים. עכשיו גם התושבים צודקים – מדוע לא ניתן היה להקשיב להם עוד בשנה שעברה? מדוע להתעקש לסיים את העבודות ואז לבזבז כספים נוספים ומיותרים?

 

 

ל"כל העיר" נודע כי בעירייה נוטים לקבל את דרישות הדיירים המתנגדים, כשבין היתר מתוכנן הרחוב מחדש עם מדרכה פחות רחבה ובעיקר עם חניה ליד הבית לאותם דיירים. בנוסף, התכנון המחודש מדבר על הרחקת תחנת האוטובוס למקום אחר – זאת למרות שהעירייה טענה לאורך כל הדרך שזה המיקום של התחנה וכי הוא נקבע עוד בשנת 1996 – בטרם אוכלסו בכלל הבניינים ברחוב קדיש לוז וכי התושבים ידעו על התוכנית להקמת תחנה במקום.


רחוב קדיש לוז אחרי השדרוג - אין מקום להורדת נוסעים (צילום: באדיבות המצלם)

רחוב קדיש לוז (צילום: באדיבות המצלם)


על פי גורם הבקיא בפרטים – התכנון המחודש מקטין, כאמור, את המדרכה ולא רק זאת – אלא שהוא מוריד את מספר החניות הכולל ברחוב, אבל פותר את הבעיה של הדיירים המתלוננים שמקבלים חניה בפתח הבניין שלהם.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", ברחוב קדיש לוז ישנו מרכז מסחרי קטן, ובין ההצעות שעלו בשיחות הפשרה שנוהלו עם התושבים הציעה העירייה להפעיל בסמוך למרכז המסחרי חניה ב'כתום לבן' (עד חצי שעה) – אך הדיירים סירבו.

כאמור, בשנה שעברה הביעו במינהל קהילתי יובלים תמיכה בשדרוג שבוצע, זאת לאחר שאמנם קיבלו חלק מטענות תושבי רחוב קדיש לוז אך הבינו שהשדרוג במתכונתו הנוכחית טוב יותר לכלל תושבי רמת שרת ומרחב יובלים.

לאור המחשבה כעת לשנות ולפתוח מחדש את הרחוב, פנה "כל העיר" אל יו"ר הוועדה הפיזית של מינהל יובלים אסף שפנייר, שמוסר בתגובה: "אני שומע על הקמפיין הזה כבר תקופה ארוכה, לא האמנתי שהעירייה באמת תשנה משהו בשדרוג שבוצע. אך מסתמן שהעירייה תסכים להשקיע סכומים נוספים. אני בהחלט מבין את אי הנוחות של הדיירים המדוברים – אבל סליחה, ההצעה הנידונה הזויה. גם להקטין את המדרכה גם להוריד את מספר החניות ואפילו לא להסכים לחניה כתום לבן ליד המרכז המסחרי? איפה האינטרס הציבורי הרחב? האינטרס הציבורי צריך להישמע".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעקבות פניות של תושבים בשכונה ומתוך רצון לשתף את הציבור בהתאמות שצריך לבצע לאחר שדרוג רחוב קדיש לוז ביולי האחרון, קיימה העירייה בשבועות האחרונים כמה פגישות עם התושבים, בהן לקחו חלק מהנדס העיר, צוות הפרויקט וגורמים מהמינהל הקהילתי. שם, עלו תובנות חשובות הנמצאות בעיבוד בימים אלה, וסוכם שיעברו גם שיתוף ציבור בהובלת המינהל הקהילתי, לרווחת כלל תושבי השכונה.

"כחלק מההליך של בחינת חלופות התכנון, ייבחן בחיוב, בשיתוף הציבור, גם נושא הזזת תחנת האוטובוס. חלק מהשינויים בשכונה, כגון הוספת פסי האטה ומעבר חצייה כבר בוצעו, וחלקם – הכוללים הסדרת חניות נוספות ליד המרכז המסחרי וליד הבניין ברחוב קדיש לוז 24 – יבוצעו לאחר סיום הליך שיתוף הציבור. זאת, ללא פגיעה בעבודות שבוצעו לאורך כל הרחוב בשנה החולפת, תוך הקפדה על כללי הנגישות ומבלי לפגוע בהולכי הרגל".

ולאור תשובת העירייה עולה, שוב, התהייה: במשך חודשים ארוכים בתחילת 2023 התחננו אותם תושבים שישמעו אותם ויבחנו איתם מחדש את הסוגיה. אז מה השתנה עכשיו?

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דה קיד

    זה המחיר היקר שאנחנו משלמים על חניה בחינם. פרויקטים שנדחים למשך שנים, ולרוב, גם כשמבוצעים, הם מבוצעים בצורה לא אופטימלית, ובמקרים שכן מבוצעים בצורה סבירה, הנה התוצאה לפנינו. כמה אנרגיה וכסף צריך לזרוק עד שנבין שיש לתמחר את החניה גם לתושבים ליד הבית? כמה?

  2. מושחת

    השיטה הישנה והטובה.הקבלן מקבל עבודות ויש מי שגוזר את הקופון. על חשבון הציבור בכל המובנים.פותחים וסוגרים פותחים וסוגרים. הכסף שלנו נכנס לכיס והשחיתות חוגגת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר