רחוב אגריפס הסדוק (צילומים: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')
רחוב אגריפס הסדוק (צילומים: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')

רחוב אחד ביום – הכבישים המשובשים של ירושלים: הפעם – אגריפס

שלמה יהושע, מנהל קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח', בעל 40 שנות ניסיון בענף, מאתר את הכבישים המשובשים בירושלים. הפעם - רחוב אגריפס שרובד מחדש לפני קצת יותר משנתיים. העירייה: "בוצע ריבוד שאינו לשביעות רצוננו. הכביש יחודש לקראת האביב על חשבון הקבלן"

פורסם בתאריך: 11.3.24 08:34

"אנשים מן הישוב חושבים שאם מרבדים אספלט בלבד אז נפתרו כל בעיות הכביש", אומר שלמה יהושע, מנהל קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח' ומודד בענף הפיתוח עם למעלה מ-40 שנות ניסיון בתחום, ומסביר למה זה ממש לא המצב: "אספלט אמור להיות על מבנה מאושר של לפחות 40 ס"מ ויותר מצעים/אגו"ם מהודקים בשכבות, כשהדבר תלוי בנפח התנועה בציר, באם ישנן מערכות כמו ביוב או ניקוז בתחום הכביש, חייבים למלא על הצינורות חומרים מתאימים למניעת שקיעות ועוד".

כבר שנים שיהושע מלין על מצב התשתיות בירושלים. בעבר הוא אף הציע לתת שירות חינמי לעירייה בנושא, אך כפי שסיפר ל"כל העיר", הוא החליט לוותר על התענוג כשהבין שלא מתייחסים להערותיו המקצועיות.

כך או כך, אין טוב ממראה עיניים – והתמונות האלה שצולמו לפני מספר שבועות ברחוב אגריפס, רחוב שעבר לפני קצת יותר משנתיים שדרוג ומתיחת פנים, מדברות בעד עצמן.

"אספלט", מציין יהושע, "אמור להחזיק בין 10 ל-15 שנים. בירושלים, כפי שניתן לראות, זה לא המצב. בהרבה כבישים שחודשו ממש באחרונה רואים אספלט סדוק ושוקע כי הביסוס לא תיקני".


רחוב אגריפס הסדוק (צילומים: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')

הבורות והסדקים ברחוב אגריפס (צילום: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')


הבורות והסדקים ברחוב אגריפס (צילום: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')

הבורות והסדקים ברחוב אגריפס (צילום: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')


הבורות והסדקים ברחוב אגריפס (צילום: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')

הבורות והסדקים ברחוב אגריפס (צילום: שלמה יהושע, קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח')


 

 

ומה אומרים בעיריית ירושלים? "עיריית ירושלים, על פי מדיניות ראש העיר משה ליאון, גאה במהפכה שהיא מחוללת ברחובות ירושלים. לאחר שנים רבות של הזנחה. העירייה פועלת בשנים האחרונות לשינוי פניה של עיר הבירה מהקצה לקצה. שינוי זה בא לידי ביטוי בטיפוח, ניקיון ותחזוקת המרחב הציבורי וכולל, בין השאר, פיתוח תשתיות חדשות, שדרוג רחובות, ברוב המקומות על בסיס תוכנית עבודה רב-שנתית ובמקומות אחרים בדרך של חידוש אספלט ושיפור משמעותי בנראות, תחזוקת תשתיות קיימות, כבישים ומדרכות, גשרים והתקנה או החלפת תאורה בכל שכונות העיר. במהלך השנתיים האחרונות (2022-23) שודרגו למעלה מ-150 כבישים ברחבי העיר. חברות בקרה ואבטחת איכות פועלות בכל הפרויקטים, במטרה לוודא איכות וביצוע בהתאם לתוכניות.

"מטבע הדברים, בעיר הגדולה בארץ יש רחובות רבים בהם נדרש טיפול יסודי (חלקם מוצגים בשאילתה). לא ניתן לשדרג את כולם בעת ובעונה אחת, אך גם תורם יגיע. כאמור, העירייה פועלת בהתאם לתקציב ולתוכנית עבודה מוסדרת לשדרוג רחובות וטיפול בכבישים ובמדרכות, ובכלל זאת במבנה ובתשתית".

בעירייה מוסיפים אף התייחסות לרחוב אגריפס ומודים כי העבודות לא בוצעו כנדרש: "בוצע ריבוד שאינו לשביעות רצוננו. הכביש יחודש לקראת האביב על חשבון הקבלן. מדובר בתיאום תנועתי מאוד מורכב בציר ראשי".

"אנו מעודדים את הציבור לפנות אלינו, ככל שיש מפגעים הדורשים טיפול, באמצעות המוקד העירוני 106", מסכמים ואומרים בעירייה. "אנו מתייחסים בכבוד ובכובד ראש לכל פנייה וכולן יטופלו בהתאם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר