צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

הערב מחאת משפחות החטופים מול הכנסת: אלה הכבישים שייחסמו

מהמשטרה נמסר, כי היא השלימה את היערכותה לקראת המחאה, וכי מאות שוטרים ולוחמי מג"ב יפעלו לשמור על הביטחון, הסדר הציבורי והחוק ולהכווין את התנועה באזור. המשטרה: "נאפשר את חופש המחאה והביטוי כחוק, אך לא נאפשר התפרעויות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק וכל פגיעה בגוף, ברכוש או בסמלי שלטון"

פורסם בתאריך: 7.4.24 11:20

הערב (ראשון) בשעה 18:00 תתקיים מול הכנסת עצרת ארצית למען החזרת החטופים.

החל משעות אחר הצהריים היום ועד לשעות הלילה ייחסמו לתנועה הרחובות: קפלן, זוסמן, עזה. כמו כן, ייתכנו חסימות נוספות ברחובות נוספים המובילים למקטעים אלו, וייתכנו שיבושים ועומסי תנועה באזור מרכז העיר ירושלים.

מהמשטרה נמסר, כי היא השלימה את היערכותה לקראת המחאה, וכי מאות שוטרים ולוחמי מג"ב יפעלו לשמור על הביטחון, הסדר הציבורי והחוק ולהכווין את התנועה באזור. "מטרת הפעילות המשטרתית היא לאפשר את חופש המחאה והביטוי כחוק, לשמור על שלומם וביטחונם של המוחים, למנוע אלימות וונדליזם ולשמור על הסדר הציבורי, הכל תוך איזון מתבקש בין חופש הביטוי והמחאה לחופש התנועה, וצמצום הפגיעה בשגרת החיים התקינה בירושלים ככל שניתן", נמסר בהודעת המשטרה.

כמו כן, המשטרה פרסמה הנחיות למוחים ולמשתמשי הדרך:

חל איסור מוחלט לקיים מחאות בשטח חסינות הכנסת. מחאה תתאפשר במתחם ההפגנות הייעודי שהוקצה לשם כך ושבו התקיימו מחאות רבות בעבר.

בהתאם לפסיקת בית המשפא והוראות הדין: לא תתאפשר מחאה בסמוך לבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור. המחאה תתאפשר רק במרחק המותר ובמקום שהוקצה לכך בלבד.

חל איסור על הבערת אש (מדורות, לפידים וכיו"ב) במהלך המחאה או שימוש באמצעים פירוטכניים כלשהם. מעשה זה עלול להיות מסוכן הן למפגינים, והן לשוטרים ולסביבה.

 

 

לא תתאפשר חסימת צירים ראשיים שלא תואמה עם המשטרה וכל ניסיון לפגיעה קשה בשגרת החיים בירושלים ובחופש התנועה של עשרות אלפי נהגים. המחאה  תתאפשר במקום שהוגדר לכך.

יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ולהימנע מכל גילוי אלימות וונדליזם. מעשים פסולים ופליליים מעין אלו יטופלו באפס סובלנות.

חל איסור על הטסת רחפנים באזור, ללא תיאום ואישור מראש של המשטרה.

בעקבות עומסי התנועה הצפויים, מומלץ להימנע מנסיעה באזור הכנסת בשעות הערב. מומלץ להסתייע ביישומוני הניווט ו/או בשירות התחבורה הציבורית אל העיר ירושלים ובתוכה.

ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ובסובלנות. יש להישמע להוראות השוטרים שיפעלו להכווין את התנועה, זאת בהתאם למהלך ההפגנה והתהלוכה.

"המשטרה רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית לצד הצורך המתבקש בשמירת החוק והסדר. גם בימים אלו, שבהם שוטרי מחוז ירושלים בסיוע כוחות תגבור משטרתיים מתוחים עד הקצה במסגרת מערכי חודש הרמדאן, המשטרה תפעל לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ובהתאם למתווה שאושר. מנגד, לא נאפשר התפרעויות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק וכל פגיעה בגוף, ברכוש או בסמלי שלטון", לשון הודעת המשטרה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר