למצולמים אין קשר לכתבה - שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
למצולמים אין קשר לכתבה - מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

בשל טיעונים מינהליים: בוטלה החלטת בית המשפט בנוגע לאכיפת רעש בשוק. יתקיים דיון חוזר

בית המשפט המחוזי ביטל היום, חמישי, את החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים מלפני כחודשיים, כשקיבל את ערעור העירייה והתושבים על כך שטענותיהם לא נשמעו כדין. לפיכך - ההחלטה שהשוק אינו אזור מגורים בטלה עד לקיום דיון חוזר

פורסם בתאריך: 18.4.24 21:57

בוטלה פסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים מלפני כחודשיים שקבעה כי שוק מחנה יהודה אינו אזור מגורים, ולפיכך לא חלות עליו תקנות הרעש העירוניות.

בשל ההחלטה, שעליה פורסם ב"כל העיר", הגישו העירייה והתושבים הגרים באזור השוק ערעור לבית המשפט המחוזי. בערעור טענו העירייה והתושבים כי בדיונים בבית משפט השלום נפל פגם וטענותיהם לא נשמעו כדין בשל טעות ואי הבנה.

שופטת המחוזי רבקה פרידמן פלדמן קבעה עוד כי התיק יוחזר לדיון בבית משפט השלום והחלטתו כי השוק אינו אזור מגורים – בטלה באופן מיידי. עוד הדגישה השופטת פרידמן פלדמן כי אין בהחלטה כדי לקבוע משהו לגבי מהות העתירה – אלא רק להצביע על הליקויים המינהליים שנפלו בדיונים.

 

 

כזכור, כפי שפורסם ב-23 בפברואר, בית המשפט לעניינים מקומיים החליט לבטל כ-40 דוחות משטרה בגין השמעת מוזיקה בבתי עסק באזור השוק לאחר השעה 23:00 היות ובית המשפט קבע כי השוק אינו מוגדר כאזור מגורים, כפי המוגדר בחוק העזר לירושלים (מניעת רעש) התשס"ז- 2007. לכן, לא חל עליו האיסור על השמעת מוזיקה בשעות הלילה המאוחרות ובשעות הצהריים.

בערעור טענו העירייה והתושבים שלא ניתנה להם הזדמנות להביא ראיות מטעמה בנוגע לשאלת קיומם של בתי העסק באזור מגורים. בית המשפט המחוזי קיבל את טענות העירייה והורה לבטל את החלטת בית משפט לעניינים מקומיים כי שוק מחנה יהודה אינו אזור מגורים. בית המשפט אף קבע כי יש להחזיר את התיק לדיון לגופה של סוגייה.

בינתיים, עד לדיונים החוזרים בבית המשפט לעניינים מינהליים ולהחלטה החדשה שתתקבל – תהיה אשר תהיה – תחזור באופן מידי האכיפה כנגד רעש באזור שוק מחנה יהודה לאחר השעה 23:00.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהודה

    תודה רבה וכל הכבוד,
    תושב אזור מחנה יהודה למעלה מחמישים שנה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר