חסימת משאיות הסיוע הלילה (צילום: זאבי וידבסקי - 360 News)
חסימת משאיות הסיוע הלילה (צילום: זאבי וידבסקי - 360 News)

חסימות הכבישים הלילה באזור ירושלים: נגד העברת משאיות הסיוע לעזה

עשרות פעילים של תנועת 'צו 9' של חסמו במהלך הלילה צירים בירושלים והסביבה - בגבעה הצרפתית, במעלה אדומים, במבשרת ציון ובלטרון - וניסו למנוע את העברת הציוד לרצועת עזה. לדברי המשטרה, 6 מפעילי 'צו 9' נעצרו בשל הפרות סדר

פורסם בתאריך: 7.5.24 08:15

צירים רבים בתוך ירושלים ומחוצה לה נחסמו במשך הלילה, בין שני לשלישי, לשעות ארוכות בשל פעולות מחאה של תנועת 'צו 9', המוחה נגד העברת ציוד הומנטירי לרצועת עזה בזמן הלחימה ובזמן שישנם עדיין 132 חטופים וחטופות בשבי החמאס.

פעילי 'צו 9' עקבו אחרי תנועת המשאיות מהרגע שעברו במעבר אלנבי, מכיוון לירדן לרצועת עזה, ועצרו את משאיות הסיוע והציוד בכל הזדמנות שנקרתה בדרכם.

בין השאר נחסמו המשאיות בצומת הגבעה הצרפתית בהמשך נחסמו בצומת מעלה אדומים, במצפה יריחו ועוד. בשלב מסוים, בשל המחאה ומעצר המשאיות, התפצל הסיוע וניסה להגיע לרצועת עזה בדרכים אחרות – אך המוחים ליוו אותם בדרכם ועצרו את משאיות הסיוע, תוך שהם מרוקנים את חלקן, גם במחלף מבשרת ציון ובהמשך במחלף לטרון.

"לא ייאמן שמדינת ישראל ממשיכה להעביר סיוע לאויב בזמן ש-132 חטופים עדיין בשבי, ואותו אויב הרג אתמול ארבעה חיילים באותו מעבר ממנו מגיע הסיוע", נמסר מ'צו 9'. "אנחנו נהיה שם כדי לעצור את העוול".

 

 

עוד נמסר מ'צו 9', "נמשיך לחסום את הסיוע שמגיע במתנה הישר לידיים של ארגון הטרור חמאס בזמן שהחטופים שלנו נאנקים בשבי. שום סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

חסימות הצירים ומשאיות הסיוע היה במשך שעות ארוכות ועד לשעות הקטנות של הלילה.

כוחות משטרה ומג"ב רבים פעלו לאורך הלילה וניסו למנוע את הפגיעה במשאיות הסיוע.


חסימת משאיות הסיוע הלילה (צילום: זאבי וידבסקי - 360 News)

חסימת משאיות הסיוע הלילה (צילום: זאבי וידבסקי – 360 News)


"במהלך הלילה", כך נמסר מהמשטרה, "עשרות מוחים החלו להפר את הסדר כשחסמו משאיות סיוע הומניטרי שנסעו לכיוון רצועת עזה בהתאם להחלטת ממשלת ישראל, באזור כביש מעלה אדומים ירושלים, צומת הגבעה הצרפתית ובאזור צומת לטרון. חלקם גרמו נזק למשאיות שנסעו על צירים אלו ולתכולתן. בעקבות כך, פעלו בצירים אלו כוחות משטרה ומג״ב, להסרת החסימות ופתיחת הצירים, להדיפתם של מפרי הסדר ולהשבת הסדר הציבורי על כנו".

לדברי המשטרה, השוטרים עיכבו ועצרו 6 חשודים שעפ"י החשד חסמו את צירי התנועה, מנעו מהמשאיות להמשיך בדרכן וחלקם אף גרמו להן נזק.


חסימת משאיות הסיוע הלילה (צילום: זאבי וידבסקי - 360 News)

חסימת משאיות הסיוע הלילה (צילום: זאבי וידבסקי – 360 News)


 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל

    בושה וחרפה שכך נוהגים אנשים – קודם כל ברמה המוסרית הבסיסית יש לנו אחריות לתושבי עזה בזמן המלחמה. אבל מעבר לכך, המטומטמים מצו 9 פוגעים במדינת ישראל בהיבט האסטרטגי. הם משרתים את כל מי שטוען לחוסר הלגיטימיות של פעולות הצבא מאחר והפעילות שלהם תומכת ומחזקת בעולם את כל מי שטוען שאנו מבצעים רצח עם בעזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר