הפגנת החרדים ברחוב חיל ההנדסה (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנת החרדים ברחוב חיל ההנדסה (צילום: דוברות המשטרה)

הפגנות השבת מחריפות. החילונים: "המשטרה לא עוצרת את החרדים"

גם אתמול (26.8) התקיימו הפגנות במרכז העיר, כשהמפגינים החילונים טוענים לאלימות מצד החרדים. עוד טוענים החילונים כי המשטרה אינה עושה מספיק על מנת לשמור על הסדר

פורסם בתאריך: 27.8.17 15:45

אתמול (שבת) התקיימה ההפגנה השבועית של החילונים כנגד תהלוכות השבת של גורמים קיצוניים בקהילות החרדיות. הפגנת החרדים זלגה הפעם עד לרחוב חיל ההנדסה, שמחבר בין בין מרכז העיר לשכונות הצפוניות. כמאה חרדים עמדו באזור מוזיאון 'על התפר' והפגינו נגד חילול השבת. כמה עשרות בודדות של חילונים שנכחו במקום התעמתו עם החרדים כאשר עמדו מנגד עם שלטים ומגפונים.

לאחר ההפגנה נמסר מהמשטרה כי "המחאה הסתיימה ללא אירועים חריגים".

חסימת כביש מיום 19.8 (צילום:נדב-בן אוד)

חסימת כביש מיום 19.8 (צילום:נדב-בן אוד)

אולם, למרות דברי המשטרה, המפגינים החילונים טוענים השבוע כי כן נרשמו אירועים חריגים, כשהטענה היא שחלק מהחרדים אף נהגו באלימות פיזית.

"היו כמה חרדים שהתפרצו לתוך הכביש כדי לפגוע בנו", טוען בשיחה עם "כל העיר" ישי, בן 22, שנמנה בין מובילי הפגנות החילונים. "הם ממש רבו מכות עם המשטרה. באיזשהו שלב היתה סיטואציה שבה כמה שוטרי משמר הגבול קפצו על שני חרדים כדי למנוע מהם להתפרע".

עוד מוסיף ישי: "אנחנו ראינו בעיניים שלנו שהמשטרה תופסת אותם ולוקחת אותם לניידת, אבל מבירור עולה שהם לא עצרו אף אחד מהם וששחררו אותם".

הפגנת החילונים - לורה ורטון (צילום: ישי)

לורה ורטון בהפגנת החילונים (צילום: ישי)

לורה ורטון, חברת מועצת העירייה מטעם מרצ, שנוכחת גם היא בהפגנות המתקיימות מדי שבת מציינת: "אם אני רואה שהמשטרה לא מטפלת אז אנחנו חייבים להיות שם, גם למשוך אותם וגם לתעד את הדברים".

כמו כן, לטענת ורטון כמה חרדים גם ניסו לחסום את הכביש והמשטרה נענתה לקריאותיהם רק לאחר זמן רב: "כשאני הגעתי היו עשרות חרדים, רובם קטינים אבל היו גם בגירים שעודדו אותם לעמוד באמצע הכביש ולחסום אותו. היו רכבים שבאו וניסו לעקוף אותם. לא היה אף שוטר וזאת למרות שהם יודעים שכבר כמה שבועות החרדים חזרו להפגין שם. בנוסף, אני התקשרתי למשטרה כדי לדווח על בעיה והיו עוד שהתקשרו ובמשך כמעט חצי שעה התקשרנו, התרענו ואף אחד לא הגיע".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל נערכה גם השבת במקום ההפגנה בפעילות משטרתית גלויה וסמויה ואפשרה את קיומה ללא חריגים. בתוך כך עכבה המשטרה שני חשודים שביקשו להפר את הסדר ולא נשמעו להוראות השוטרים במקום.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי וחופש ההפגנה כחוק ותמשיך למנוע את מימוש כוונותיהם של אלו המבקשים לפגוע ולהפר את הסדר הציבורי. וכן תפעל אל מול גורמי הרווחה בכל הקשור למעורבותם של קטינים בעבירות פליליות כפי שקבוע בחוק הנוער."

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר