פקקים בגינות סחרוב (צילום: טס שפלן)
גינות סחרוב (צילום: טס שפלן)

פרסום ראשון: כך ישונו הסדרי התנועה בצומת סחרוב בכניסה לעיר

פורסם המכרז לעבודות התשתית להרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים והקמת מחלף סחרוב, במקום הרמזור שיבוטל. עלות הפרויקט: כ-350 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 11.9.17 19:32

העירייה באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים פרסמה אתמול, שני, 11.9, מכרז לעבודות התשתית עבור הרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים והקמת מחלף סחרוב. במסגרת העבודות יבוטל הרמזור בצומת גינות סחרוב – אחד הגורמים המרכזיים לפקקים הידועים בכניסה והיציאה מהעיר. עלות הפרויקט כ 350 מיליון שקלים.

מועצת העירייה אישרה את היציאה לתחילת עבודות התשתית עבור הרחבת כביש 1 בכניסה לבירה הכולל הוספת נתיב שלישי וכן את הקמתו של מחלף סחרוב. במסגרת הפרויקט יורחב כביש מספר 1 ממחלף 9 (מוצא) ועד לצומת גבעת שאול שבכניסה לעיר ויתווסף נתיב תחבורה ציבורית ממערב למזרח וממזרח למערב. כמו כן, יוקם מחלף חדש בגינות סחרוב שיכלול הפרדה מפלסית ויביא לביטולו של הרמזור שהפך ברבות השנים לגורם משמעותי לפקקים התכופים, וזאת על מנת לאפשר את הזרמת התנועה והקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים.

 



פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)


 

הפרויקט באורך 3 ק"מ יכלול 2 גשרים, 300 אלף מטר קוב של מילוי וחפירה, 70 אלף טון של אספלט וכן העתקת תשתיות , מערכות שילוט ובקרה, שילוט ופיקוד, פיתוח נופי , תשתיות חדשות ורמזורים. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים במימון משרד התחבורה ומשרד האוצר יבוצע ויפוקח על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים.

על מנת לאפשר את ביצוע הפרויקט נדרש היה לפנות כ-18 מבנים מהמורדות הדרומיים של ליפתא (מצפון לכביש). התהליך, כזכור, בוצע בשיתוף פעולה מלא עם הדיירים תושבי הליפתא, שקיבלו פיצוי כספי.

בחברת מוריה לפיתוח ירושלים ציינו כי מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית שכן היה צורך לייצר קירות גבוהים על שפת המצוק מעל עמק הארזים כדי להרחיב את הנתיבים בקטע הכביש.

זהו למעשה המקטע האחרון של הרחבת כביש 1 כאשר במסגרת הפרויקט יתווספו לכביש 1, שישה נתיבים : שלושה ממזרח למערב ושלושה ממערב למזרח כולל שני נתיבי תחבורה ציבורית, אחד לכל כיוון. הדבר משמעותי מאוד שכן יהווה יתרון רב לנוסעי התחבורה הציבורית שיוכלו להגיע עם האוטובוסים ממש עד הכניסה לעיר בנתיבים המיועדים רק להם במקום להשתלב בתנועה הנכנסת לעיר כשנגמר הנת"צ. למעשה, העבודות אמורות להתחיל בעוד מספר חודשים, וזאת לאחר שייבחר זוכה במכרז והן צפויות להסתיים בעוד כשלוש שנים.

 

פינו משפחות בליפתא (צילום: יוני יוחנן, הקואליציה להצלת ליפתא)

פינוי משפחות בליפתא (צילום: יוני יוחנן, הקואליציה להצלת ליפתא)



 

ראש העיר ניר ברקת: "אנחנו ממשיכים כל העת לפתח את ירושלים ולהנגיש אותה לכל הארץ, הרחבת הכניסה לעיר, יחד עם הרכבת ממרכז הארץ, השלמת כביש בגין, מערך קווי הרכבת הקלה בעיר ופרויקטים נוספים הופכים את ירושלים לעיר הנגישה בארץ והמתקדמת ביותר מבחינה תחבורתית ומאפשרים נגישות גבוהה אליה שמביאה עסקים, מבקרים ותיירים לעיר".

עו"ד דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים:  "כחלק מקידום הפרויקט המורכב של הרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים הזדקקנו לבצע הליך של פינוי מבנים וותיקים ממורדות הישוב ליפתא לצורך הרחבת הנתיבים. הפרויקט לא היה יוצא לפועל אילו לא השכלנו להגיע להבנות עם תושבי ליפתא, ולא בדרך בית משפט, ולשלם להם פיצויים ראויים. בתחילה טענה המדינה בצורה קרה כי התושבים הנם פולשים  אך בהמשך הדרך החליטה להכיר בתושבי ליפתא הוותיקים כבעלי זכות על הקרקע ופיצתה אותם כראוי . הרחבת כביש 1 באזור גינות סחרוב מאוד משמעותית לשטף התנועה על הכביש בכלל ובכניסה והיציאה מירושלים בפרט. מדובר בחיבור למקטע כביש 1 שביצעו משרד התחבורה ביחד עם נתיבי ישראל ומע"צ. במסגרת המכרז בוטל הרמזור האחרון על הכביש הנמצא בצומת ואשר היווה גורם מרכזי לפקקים בכניסה לעיר במשך שנים רבות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר