אנשי עמותת צעד קדימה מייצרים את הבירה (צילומים: מעוז ויסטוך, יח"צ)
(צילומים: מעוז ויסטוך)

גבעת שאול: ליין חדש של בירה מיוצר על ידי בעלי מוגבלויות

הבירה הירושלמית החדשה "קדימה" מיוצרת על ידי אנשי עמותת צעד קדימה הפועלת ברחוב בית הדפוס. ההשקה הרשמית: אחרי החגים

פורסם בתאריך: 1.10.17 12:20

עמותת צעד קדימה, הפועלת ברחוב בית הדפוס בגבעת שאול, הקימה פרויקט שיקומי ייחודי לבעלי מוגבלויות מורכבות בגילאי 35-21, אשר פעילים במרכז היום שלה. במסגרת הפרויקט המשתתפים מייצרים בירה בעצמם. המיזם החברתי החל לפני מספר חודשים, וכלל בתוכו שלבים מגוונים של הקמה, ייצור, שיווק תוך כדי למידה תיאורטית, ובא להעניק למשתתפיו התנסות חדשה ומעניינת. התוצאה – בירה ירושלמית חדשה – "קדימה", שתושק ממש אחרי החגים.

 

בירה "קדימה" (צילום: מעוז ויסטוך)

בירה "קדימה" (צילום: מעוז ויסטוך)

אנשי עמותת צעד קדימה מייצרים את הבירה (צילומים: מעוז ויסטוך)

אנשי עמותת צעד קדימה מייצרים את הבירה (צילומים: מעוז ויסטוך)

ביום שישי, 20.10.17, בשעה 14:00, ייערך בפאב הסירה במרכז העיר אירוע ההשקה, שיהיה פתוח לקהל הרחב. באירוע ישתתפו בני משפחות של המועסקים בפרויקט, חברים, אנשים מעולם הבירה ובירה שפירא, מבשלת בירה בוטיק ירושלמית שמלווה את הפרויקט בפן המקצועי.



"המיזם נולד כפרויקט שיקומי לחבר'ה שלנו", מספר גיא סולומון, מנכ"ל עמותת צעד קדימה. "מרכז היום כל הזמן מחפש איך לגוון את התוכניות. כדאי לתת משמעות לאנשים שמגיעים לשם מידי יום ולהוציא אותם קצת מהמקום שהם נמצאים בו ולחבר אותם לקהילה. הפרויקט הזה עלה אצלנו לפני כמה חודשים והחלטנו לנסות ולראות אם זה יצליח כי אין סיבה שחבר'ה כאלה עם מוגבלויות מורכבות לא יוכלו לייצר בירה. זה לא תהליך מורכב מידי, אבל צריך לעשות לו את ההכנה המתאימה".

איך התהליך נעשה בפועל?
"בשלב הראשון, כתהליך טיפולי של עבודה קבוצתית התחלנו עם משימות, תכנון מוקדם והקפדה על המון מרכיבים שקשורים בתהליך הזה של סטריליזציה, ניקיון, דיוק. זה מאוד תפס, החבר'ה מאוד התלהבו וראינו שאנחנו הולכים לייצר בירה. בשלב הבא התחלנו לעבוד איתם בנושא שיעורים על בירה ומה זה בירה. עשינו היכרות עם הציוד ועם התהליך עצמו. לאחר מכן, התחלנו לנסות לבשל בירה, עם כל התהליך, וכל ההנגשה הנדרשת. עברנו כמה ניסיונות עד שראינו שאפשר לעשות תהליך שלם ואז התחלנו לייצר סבב ראשון של בירה. מאז כבר בישלנו כמה וכמה סבבים".

אנשי עמותת צעד קדימה מייצרים את הבירה (צילומים: מעוז ויסטוך)

אנשי עמותת צעד קדימה מייצרים את הבירה (צילומים: מעוז ויסטוך)

מהי התפוקה שלכם?
"בכל סבב יש 50 בקבוקים. ניסינו כל מיני סוגים של בירות ובדקנו שהם מצליחים להתמודד עם המורכבות של התהליך. עדיין לא השלמנו את כל תהליך ההנגשה. המימון של הפרויקט הגיע מקרן אריסון ומהביטוח הלאומי".


 לסרט הזה יש סרט טוב: פתיחה מחודשת ללב סמדר

פרויקט עירוני: טיפול בשטחים הפתוחים המוזנחים

סדנאות להורים בנושא מיומנות חברתית של הילדים


כמה משתתפים בפרויקט?
"מרכז היום מפעיל כ־40 משתתפים שמגיעים אליו מידי יום מכל רחבי העיר עם מוגבלויות מורכבות. המרכז עבורם הוא הדרך שלהם לצאת מהבית. בגלל המוגבלויות המורכבות משרד הרווחה קבע שהם לא יכולים להשתלב בלימודים אקדמיים ולא בתעסוקה רגילה, וכדי שלא ישבו בבית הם מגיעים אלינו. לא כולם משתתפים בתהליך, הם בוחרים אם לקחת חלק או לא. כ־20 חבר'ה שלוקחים בו חלק. למיטב ידיעתנו אין מקום כזה בעולם, שבו אנשים עם מוגבלויות מייצרים בעצמם בירה".

אנשי עמותת צעד קדימה מייצרים את הבירה (צילומים: מעוז ויסטוך)

אנשי עמותת צעד קדימה מייצרים את הבירה (צילומים: מעוז ויסטוך)

מה מספרים משתתפי הפרויקט?
"מבחינתם לעשות את הבירה זה מגניב. לא לעשות את הדברים השיקומיים היומיומיים הרגילים אלא לעשות משהו אחר שהוא חלק מהקהילה. משהו צעיר שמדבר לקהל מאוד גדול של אנשים שזה החלק המשמעותי מבחינתם, להתעסק במשהו שאף אחד לא חשב אף פעם שהם יוכלו להתעסק בו".

מהי המטרה של המיזם?
"זה פרויקט שגורם למשתתפים להבין שהם עשו משהו בעצמם ומישהו אחר רוצה לקנות את זה. לפרויקט הזה יש פוטנציאל להיות עסק חברתי מאוד מעניין ואני בטוח שיש הרבה אנשים שישמחו לחבור אלינו ולעזור. ההכנסות ממכירות הבירה ילכו למרכז היום של צעד קדימה. זה לא פרויקט שנועד לגייס כסף כי המטרה היתה לתת משהו למשתתפים עצמם. המטרה המרכזית היא מרכז היום והמשתתפים שלו. המטרה היא לחשוף את שאנשים עם מוגבלויות יכולים גם לעשות בירה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר