קולנוע לב סמדר (צילום: באדיבות בתי קולנוע לב)
קולנוע לב סמדר (צילום: באדיבות בתי קולנוע לב)

לסרט הזה יש סוף טוב: הפתיחה המחודשת של קולנוע לב בירושלים

אחרי טוויסט בעלילה וצוות שחקנים שעבד בשיתוף פעולה, נפתח השבוע מחדש באופן רשמי בית הקולנוע המיתולוגי במושבה הגרמנית בירושלים

פורסם בתאריך: 28.9.17 11:18

אנשי קולנוע וטלוויזיה, שוחרי תרבות, פעילים חברתיים ובעלי תפקידים בעיריית ירושלים וגופים נוספים מובילים בעיר, כולם התכנסו השבוע בתחושת ניצחון לרגל הפתיחה המחודשת של קולנוע לב סמדר בירושלים. כזכור, בחודש מרץ 2016 התקבלה החלטה על סגירת שערי בית הקולנוע המיתולוגי, אולם מחאת תושבים אל מול הרשויות במטרה למנוע את סגירת בית הקולנוע הובילה לשינוי בעלילה, והתסריט השתנה וקיבל סוף טוב – קולנוע לב בירושלים לא ייסגר.

לאחר שיפוצים נרחבים ותקופת הרצה התקיים אירוע הפתיחה עם הקרנת הסרט "בחזרה לבורגונדי", שירוץ במקום בתקופה הקרובה. "קולנוע לב סמדר הוא פנינה ירושלמית ייחודית בעלת חשיבות תרבותית וחברתית", אמר יואש בן יצחק, ממובילי הקמפיין נגד סגירת קולנוע לב, "התחושה היא גאווה על כך שהצלחנו כציבור ירושלמי לוחם למנוע את סגירתו של בית הקולנוע הוותיק ואפשרנו לירושלמים להמשיך וליהנות בו".

 



 

כזכור, על רקע המאבק להצלתו של קולנוע סמדר, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", נחתם הסכם בין עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים לבעלי המבנה של בית הקולנוע עו"ד דרור חריש ורשת בתי קולנוע "לב", בתיווכו של סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), להפעלת בית הקולנוע בעשור הקרוב. אילוצי הסגירה הגיעו כזכור 89 שנה לאחר פתיחתו של מוסד התרבות המיתולוגי, בשל דרישות לשדרוג מערכות כיבוי האש במקום ונהלי נגישות.

"יש הרבה שותפים להצלחה", אומר ברקוביץ', "היה כאן משבר קשה ופסימיות גדולה אבל לקחנו אחריות בצורה אמיתית והצלחנו לתרום תרומה עירונית להצלחת המהלך. לציבור יש חלק ענק בהפעלת בית הקולנוע, וכמובן גם למנהלים בגינות העיר ובעיריית ירושלים. הציבור הרוויח מחדש את המוסד שהוא סמל לתרבות הירושלמית".

 

עופר ברקוביץ' (צילום: מאיר אליפור)

עופר ברקוביץ' (צילום: מאיר אליפור)

גיא שני- מנכ"ל רשת בתי קולנוע "לב" אמר כי הוא נרגש עם פתיחתו מחדש של המקום. "מחאת התושבים בירושלים היא ייחודית בארץ, מיוחדת וירושלמית. רשת לב שמחה על שנמצאה הנוסחה להמשך פעילות הקולנוע, ומודה לכל העושים במלאכה, זה אינו מובן מאליו, ובטוחים שעוד נקרין כאן סרטי איכות נפלאים ונחזיר את בית הקולנוע לימיו היפים".

גיא שני- מנכ"ל רשת בתי קולנוע לב (צילום: מאיר אליפור)

גיא שני- מנכ"ל רשת בתי קולנוע לב (צילום: מאיר אליפור)

שייקה אל עמי, מנהל המינהל הקהילתי גינות העיר: "הערב הוא חגיגה של שני דברים. הדבר הראשון הוא הנכס הכי חשוב שיש בעיר הזאת וזה הכוח של הציבור. הציבור הירושלמי יודע להיאבק ולא לוותר. העניין השני הוא מנהיגות ראויה ששיתפה פעולה והבינה את החשיבות. כך שבכוחות משותפים הצלחנו להשאיר בעיר נכס נפלא להנאת הירושלמים ובתוכנים עוד שיתופי פעולה ותוכניות פעילות שונות שיתקיימו כאן".

במסגרת ההסכם שהתגבש נפתח במקום סניף של בית הקפה "חרוצים" מבית שק"ל – אשר מאפשר לבעלי צרכים מיוחדים לעבוד בין כתליו וללמוד את המקצוע. התפריט נמצא בהרצה בימים אלה ומושתת על מטבח חלבי עשיר. סיבה נוספת להגיע לבית הקולנוע המיתולוגי.

 

קולנוע לב סמדר (צילום: ג'יני, מאיה לוין)

קולנוע לב סמדר (צילום: ג'יני, מאיה לוין)

לאתר קולנוע לב סמדר ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר