גילה (צילום: אמיל סלמן)

גילה סוערת: מאבק סביב מערכת הכריזה בערב שבת

קרב שכנים על פעילות מערכת הכריזה המופעלת לפני כניסת השבת. יו"ר המינהל עופר איובי: "אם זה מטריד את התושבים זה יופסק". סגן ראש העיר עופר ברקוביץ: "זו הפרה של הסטטוס קוו"

פורסם בתאריך: 17.10.17 10:10

המאבק על צביונה הפלורליסטי של שכונת גילה נמשך. תושבים זועמים על מערכת הכריזה בגילה שמופעלת לפני כניסת שבת הכוללת שירי שבת, שלמעשה החליפה את הצפירה. "אנו מרגישים שלוקחים לנו את השכונה בגיבוי מלא של יו"ר המינהל הקהילתי עופר איובי וראש העיר ניר ברקת, אנשים שאנחנו בחרנו", טוענת עפרה אטיאס, תושבת השכונה ופעילה במחאה נגד פעילות מערכת הכריזה החדשה. "אני אישה מסורתית, אבל פה יש השתלטות של החרדים, הם נכנסים למרחב הציבורי שלי, האם זה בסדר שאני אשמיע שירים שאני אוהבת בכריזה?".

 



 

חלק מתושבי גילה עוד זועמים על התייחסות רשמית שנשלחה על ידי גורם בכיר בעירייה לאחד התושבים. במכתב שהגיע לידי "כל העיר", שנשלח על ידי המפקח העירוני הראשי מאיר דדיה לפני כחודשיים וחצי לאחד מתושבי השכונה, שהתרעם על מערכת הכריזה המושמעת לפני שבת, נכתב בין השאר: "בוצעו מספר ביקורות במקום, מדובר במערכת כריזה הקיימת בכל השכונות החרדיות בירושלים, הכריזה מופעלת לזמן מוגבל וקצר ורק סמוך לכניסת שבת".

נראה כי המחלוקת בשכונה רק מתעצמת כשהיא גוררת אליה מאבקים פוליטיים. אל הנושא התייחס השבוע סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), שמדגיש וטוען כי "אירוע זה הוא חלק מתהליך שחיקה שעובר על העיר כשראש העיר חותם על הסכם מטעמים פוליטיים כדי להבטיח את דרכו בליכוד. ההסכם שניסה לעשות סדר – עושה ההפך ומייצר חיכוך ועימותים. שכונת גילה שהיתה מוקד הציבור הציוני הפכה למוקד מריבה. יש פה הפרה של הסטטוס קוו".

 


פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


ברקוביץ מוסיף ואומר: "כל ניסיון מלאכותי לשנות את המרקם המיוחד של השבת הירושלמית רק מזיק ופוגע. כך, הסכם ברקת לחלוקת העיר אשר התיימר לעשות סדר, בפועל יוצר כאוס וחיכוכים בין האוכלוסיות, ודוחק את הציבור הכללי. מה שראינו בשכונת גילה אינו אלא מקרה בוחן המוכיח את יישומו הבעייתי של ההסכם הפוליטי וממנו אפשר כבר לצפות לחיכוכים דומים בשכונות נוספות בהן חיים חילונים דתיים מסורתיים וחרדים בהרמוניה".

בהתעוררות עוד אומרים: "יו"ר תנועת התעוררות וסגן ראש העיר עופר ברקוביץ פנה למנהל אגף הפיקוח בעירייה, הוא התנער מההגדרה של שכונת גילה כשכונה חרדית. לבקשת עופר הפיקוח יפעל להסרת מערכות הכריזה האוטומטיות".

מנגד, עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה, אומר בתגובה לדברים: "לפני חודשיים וחצי הצפירה התחלפה בחצי שעה של שירים, שמפעיל גוף 'ועד נועם קדושת השבת' בכל הארץ. אני פניתי אליהם ושאלתי אותם מי אישר להם, והם טענו שאין בעיה עם המוזיקה. הסברתי להם כי זה ממש לא נוח לציבור וביקשתי שיורידו את עוצמת השמע והמוזיקה תימשך רק שתי דקות. העליתי את הנושא לדיון בפייסבוק והיו למעלה מ-600 תגובות, כאשר רובן היו בעד המוזיקה ולכן הלכתי על זה".

 


עופר איובי (צילום: אורן בן-חקון)

עופר איובי (צילום: אורן בן-חקון)


 

איובי תוקף את ברקוביץ וטוען: "עופר ברקוביץ לדעתי הוא פשוט צבוע, הוא משמיץ את ניר ברקת, אבל זה בסך הכל הכנסת המאבקים האישיים שלו מול ראש העיר, אם הוא לא מצליח לתקשר עם ראש העיר, שיתפטר. אני דיברתי עם ראש העיר בנושא, והוא אמר שאם הנושא מטריד את התושבים זה יופסק. גם אם אני באופן אישי לא בעד המוזיקה, אבל אני חייב לנסות ולייצג את רוב התושבים".

 



 

מהעירייה נמסר: "העירייה מאפשרת שימוש בצופר שבת או מוזיקה כבכל שכונה באופן סביר מזה שנים רבות ובשכונות רבות ללא קשר לצביונן ומצפה שהנושא יבוצע בתיאום מול המינהל הקהילתי. במסגרת פעילות צוותי השיטור העירוני, בוצעה כבר בחודש ספטמבר אכיפה כנגד דייר שהציב רמקולים מעל גג בניין ברחוב הרוזמרין בגילה, אשר שימשו את אחד הדיירים להשמעת דרשות ומוזיקה במיוחד בערבי שבת וחג, תוך גרימת מפגעי רעש ובניגוד לסיכום שנקבע עם מינהל קהילתי גילה לעניין זה. הדברים המצוטטים ביחס לשכונת גילה, אינם קביעה אלא נכתבו כדוגמה בלבד. כל ניסיון להציג זאת בצורה אחרת הוא עיוות לטובת ניפוח סיפור אשר אין בו כלום.

בעירייה מוסיפים ותוקפים את ברקוביץ: "מצער שברקוביץ הקיצוני מטעה את הציבור בעובדות שקריות ומלבה את האוכלוסיות זו בזו כדי לקושש קולות לסיעתו שאיבדה את אמון הציבור. ראש העיר ימשיך לחתור לחיים משותפים בירושלים של כל המגזרים, שלא אחד על חשבון השני, בשיח ובהסכמות הדדיות ולא בכניעה לקיצונים משני הצדדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נועם

    ראש עיר גרוע.אין כזה דבר "אופן סביר" להפעיל צפירות אזעקה או חצי שעה של מוזיקה בכריזה. אנחנו לא באמצע מלחמה, ואנחנו לא חיים באומן 17.
    כל הכריזות המבשרות על כניסת שבת הן מטרד רעש ממדרגה ראשונה שעובר על חוקי הרעש של כל עיר בארץ, ועצם זה שהעירייה אישרה את זה לפני כמה שנים ללא שינוי החוק, לא הופך את זה לחוקי, וזה בפני עצמו חריגה מהסטטוס קוו שהיה קיים בעיר עשרות שנים. זו רק עוד דרך לחרדים להבריח חילונים מהעיר, להפגין את נוכחותם ולשנות את מאזן הכוחות לטובתם.
    גם בעיריית ירושלים, כמו בממשלה, המנהיגים נסחטים על ידי החרדים, ונותנים להם כל מה דיברו, רק שלא יעשו להם בעיות קואליציה.

  2. קרן

    מצחיק, שתי דקות של מוזיקה לפני כניסת השבת (כלומר פעם אחת בלבד בשבוע לאור יום) מוציא אנשים מכלם אבל אופנועים שמרעישים בטירוף גם אחרי חצות , גם בשש בבוקר וגם בשבתות כשרוב האנשים מנסים לנוח קצת באמצע היום—–זה בסדר מבחינתם.

  3. מר-מוות

    לא מרגישים שיש בכלל ראש עיר מעניין בטח הוא מלקק לחרדים כדי שיבחרו בו. ואז הוא חייב להם, והם מתנפלים על כל אזור….. הכל בחסות השילטון…….. אז ככה… במקום שיש לחרדים רוב מוצק חילוני לא נראה שישמח לגור שם אלא אם אין ברירה

  4. איציק

    לא רק אופנועים מרעישים בשבת,גם המים השוטפים את היציאות בשרותים מרעישים. נורא בשבת.

  5. לא רלוונטי

    מצחיק כל העיר שרק על זעם חילוני אתם מפרסמים.. מה עם הדברים שמטרידים את הציבור החרדי

  6. המומה

    תתביישו שהיה הרעש של המואזין לא הגבתם כך שהנוער יושב בפארקים עד חצות עם מוזיקה ורעש לאף אחד זה לא מזיז אבל שתי דקות לשמוע קצת רוגע ואמת זה כואב גועל נפש של אנשים השמים בוכים עליכם

  7. גולדי

    דווקא יש משהו מאוד יפה ומרגיע בשתי דקות של מוסיקה רוחנית במקרה הזה זה "שלום עליכם" שמקבלת את שבת קודש בשכונת גילה. לכו תטפלו בדברים יותר בוערים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר