חלק ממורדות גילה (צילום: באדיבות העירייה)

תושבי גילה נחנקים מאבק: "אנחנו חיים בתוך אתר בנייה"

דיירים המתגוררים במורדות גילה ובסמוך לאתרי הבנייה של הפרויקטים החדשים מתלוננים על מפגע אבק. עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה: "מי שגר שם עובר גיהינום; הבנייה צפויה להסתיים רק בעוד שנתיים וחצי-שלוש"

פורסם בתאריך: 22.8.17 17:15

תושבי גילה ומורדות גילה מתלוננים על מפגע אבק מתמשך. ניסים בן שבתאי, שמתגורר ברחוב המחנכת 53, משתף: "אנחנו לא נושמים כבר שלושה חודשים, חיים בתוך אתר בנייה. הפסקתי לצאת לגינה. פעמיים ביום אנחנו מנקים את הבית, החלונות סגורים, המזגנים התקלקלו מהאבק. אנשים מבוגרים הולכים לבתי חולים עם בעיות של חמצן ודלקות בעיניים. אי אפשר לחיות ככה. הדשא הסינתטי שלי הפך את צבעו ללבן, והעצים הלכו. הפועלים עובדים משמונה בבוקר ועד שש בערב, ואיפה הפיקוח של העירייה? אי אפשר לחיות ככה. אני לא יכול לפתוח את החלונות בכלל ואנחנו כבר לא תולים כביסה".

 



 

עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה, אומר ל"כל העיר" כי "לקבלנים יש מחויבות בזמן החפירות להרטיב את הקרקע עם מים כדי שהאבק לא יעלה למעלה, אבל בפועל זה לא ממש קורה. מי שגר שם עובר גיהינום. זהו מפגע אבק חמור, יום יום אני מקבל תלונות של תושבים. כשפניתי לקבלנים הם אמרו לי שהם העבירו את החפירות לקבלן משנה. אחד מעביר לשני. בינתיים התושבים חיים בתוך אבק, והבנייה צפויה להסתיים רק בעוד שנתיים וחצי-שלוש".

 


אתר הבנייה במורדות גילה (צילום: עופר איובי)

אתר הבנייה במורדות גילה (צילום: עופר איובי)

 

אתר הבנייה במורדות גילה (צילום: עופר איובי)

(צילום: עופר איובי)



 

מהעירייה נמסר בתגובה: "באזור בו מתקיים פיתוח אי אפשר למנוע לחלוטין אבק מצטבר, יחד עם זאת העירייה מכניסה בכל היתר בנייה דרישה להכנסת אמצעים למניעת אבק כגון הרטבה וגידור וטרם הוצאת ההיתר מקבלת חוות דעת לגבי מניעת אבק ורעש מהפרויקט. במקרים בהם יש תלונה ספציפית, אנו מבצעים מדידת רעש ואבק ובמקרה של חריגה מהתקנים אנו נוקטים באמצעים עד כדי הוצאת צו הפסקת בנייה לפרויקט. הפיקוח העירוני אכן פועל אף הוא ונותן קנסות במקרים בהם נראה שנפלט אבק בצורה מוגזמת בעבודה. התושבים מוזמנים להצביע בפני המחלקה לאיכות הסביבה על פרויקטים ספציפיים ותבוצע בהם מדידת אבק ורעש בתיאום עמם".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. זנטה

    אני גרה ברחוב התבלין ואני סובלת מאוד מאוד מאוד, כל הצמחים שלי בגינה נהרסו, אני מבקשת לטפל בעניין בדחיפות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל המתלוננים פה הם אנשים חולים, גם ליד הבית שלי בונים וזה עושה אבק ולכלוך והערבים שבונים מסתובבים לי כבר שלוש שנים בין הרגליים ואי אפשר בלי לנעול דלתות ולשמור על הילדים, אבל מה אתם רוצים שיהיה? הרי גם כשבנו את הבתים שאתם גרים בהם היה לכלוך, אז מה, ברגע שבנו לכם, יותר לא יבנו לאף אחד אחר? שאחרים יגורו על ספסלים ברחוב בגלל שלכם כבר יש בית?
    חמורים מטומטמים.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר