משה כחלון, עופר ברקוביץ (צילומים: אלכס קולומויסקי, שרון גבאי)
משה כחלון, עופר ברקוביץ (צילומים: אלכס קולומויסקי, שרון גבאי)

עונת הדילים החלה? כחלון במגעים לתמיכה ושריון אנשיו ברשימתו של ברקוביץ

על רקע רצונו של כחלון לקבוע את גודל מענק ירושלים: האם בינו ובין יריבו המר של ברקת נרקח סיכום לקראת הבחירות לראשות העיר?

פורסם בתאריך: 25.10.17 13:32

בעוד כשנה צפויות להיערך הבחירות לראשות העיר ונראה כי המועמדים הפוטנציאליים כבר מחממים מנועים. ל"כל העיר" נודע כי סגן ראש העיר עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, ערך באחרונה מספר פגישות עם שר האוצר משה כחלון. על הפרק: תמיכה פוליטית וכלכלית של כחלון ברשימתו של ברקוביץ, ככל הנראה בתמורה לשריון מקומות ריאליים ברשימת התעוררות עבור אנשיו של כחלון.

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ ושר האוצר משה כחלון בתפיחת תערוכה בעיר (צילום: אבישג שאר-ישוב)

מריחים דיל? (צילום: אבישג שאר-ישוב)

בין שאר הנושאים שעלו בשיחות, כך נודע ל"כל העיר" – כחלון יתמוך בברקוביץ לראשות העיר, אם יחליט להתמודד, אך בעיקר יתמוך בסיעת התעוררות למועצה, כשהמטרה היא גם לקדם תוכניות בנייה ופרויקטים בירושלים, בשיתוף פעולה עם שר האוצר. מנגד, אחת האופציות שעליה דובר היא שמקומות 3 ו-4 ברשימת התעוררות ישוריינו לבחירתו של כחלון, בשיתוף עם ברקוביץ. נראה שאנשי תנועת התעוררות לא צפויים לקבל זאת באהבה רבה מדי. גורם בכיר בהתעוררות מדגיש כי "הפרטים הללו לא נידונו באופן מעמיק, וכרגע אין שום סיכום לגבי מקומות 3 ו-4 ברשימה". עד כה, יש לציין, לא סוכם דבר, יחד עם זאת כל הגורמים המעורבים מבהירים – "הכל על השולחן".

יו"ר סיעת כולנו, חבר הכנסת רועי פולקמן, מאשר השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי נערכו פגישות עם ברקוביץ: "אני מאשר שיש הידברות ואנחנו בקשר קרוב עם עופר ומעריכים אותו. כרגע מדברים על הכל, יש המון דברים על השולחן. כחלון עוד לא החליט ובאיזה פורמט. אין שום הסכם כרגע. אני מרכז את הפעילות הפוליטית של משה כחלון, ואנו מקיימים בעת הזו קשר קרוב עם עופר ברקוביץ בהתעוררות. שוחחנו גם עם מאיר תורג'מן וגם עם 'ירושלמים', אבל אין כרגע שום החלטה".



 

 

פולקמן מוסיף ומבהיר: "באופן עקבי יש לנו עניין בלחזק את ירושלים, אבל החלטות פוליטיות עדיין אין. יש לנו הרבה ירושלמים בסיעה, גם אני וגם רחל עזריה, אכפת לנו מירושלים ולשר אכפת מירושלים".

הדיל שהולך ונרקם, בין כחלון לברקוביץ, מגיע על רקע הדיונים על תקציב 2018, כשבשלב זה ישנו מאבק גדול שמתנהל בין משרד האוצר והשר כחלון אל מול עיריית ירושלים וראש העיר ניר ברקת, בסוגיית 'מענק ירושלים', כאשר כחלון רוצה לקבוע את גובה מענק ירושלים. כזכור, בשנה שעברה נגרר המאבק על סעיף מענק ירושלים במשך חודשים ארוכים והוביל אף לשביתה הגדולה בעיר. בסופו של דבר, רק התערבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו הצליחה לסיים את העימות המתוקשר.עוד יצוין כי בשנה שעברה, במהלך השביתה וההתכתשות הפומבית בין העירייה למשרד האוצר, תמך סגן ראש העיר ברקוביץ באופן מובהק במאבק שהתנהל כנגד כחלון, ואף נכח בהפגנות שארגן מרחב ירושלים בהסתדרות העובדים ביחד עם העירייה מול משרדו של השר כחלון.

 

גורמים בכיכר ספרא תוהים השבוע בשיחה עם "כל העיר": "איך זה שברקוביץ הפך את עורו ולפתע תומך בשר כחלון? הרי רק בשנה שעברה הוא תמך באופן ברור במאבק שניהלה העירייה נגד משרד האוצר". אותם גורמים מוסיף ואומרים: "האם השיחות ימנעו מברקוביץ לתמוך השנה במאבק הצפוי נגד שר האוצר?".

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ, שר האוצר משה כחלון וח"כ רועי פולקמן

ברקוביץ, כחלון, פולקמן

 

גם ברקוביץ מאשר כי מתקיימים מגעים ואומר ל"כל העיר": "מערכת היחסים המקצועית עם שר האוצר כחלון אכן התהדקה בחצי השנה האחרונה. העבודה עם חבר הכנסת פולקמן היתה מצוינת מהרגע שנבחר. אני מעוניין לעבוד עם כל גורם ממשלתי שיסייע לקדם את העיר, ואני פועל היום יחד עם חברים מכל סיעות הכנסת – ליכוד, עבודה, כולנו, יש עתיד. אנחנו נציג חזית ציונית רחבה ככל האפשר בבחירות הקרובות, ונאפשר למפלגות השונות לקחת חלק בהבטחת עתידה של ירושלים. אין ספק כי בכולנו נמצאים אנשים מצויינים ובראשם שר האוצר, ואנחנו בהחלט בוחנים אפשרות לשיתופי פעולה בערוצים שונים".

החיבור בין כחלון לבין ברקוביץ, כך מציינים הגורמים הוא טבעי – לשניהם אכפת מירושלים, אבל יותר מכל שניהם רחוקים מלהיות החברים הכי טובים של ראש העיר ניר ברקת, בלשון המעטה, ולא מסתובבים במילייה שלו. בין ברקת לבין ברקוביץ, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" נרשם נתק כבר כמה חודשים. ובין כחלון לברקת נרשם, כאמור, סכסוך מתוקשר על רקע התקציב הממשלתי לעיר, בגינו השבית ברקת את ירושלים לימים ארוכים.

בתוך כך, אם השידוך בין כחלון לבין ברקוביץ יוביל לחתונה, נראה כי צפויה להתעורר בעיה בגזרה של כולנו – ח"כ רחל עזריה (כולנו), לשעבר סגנית ראש העיר, ייסדה את סיעת 'ירושלמים' במועצת העירייה – רשימה פלורליסטית, שצפויה להתחרות למעשה על אותו הקול מול התעוררות. עזריה אומרת ל"כל העיר": "ירושלים זו עיר שמאוד חשובה לכולנו, יש אותי שאני ח"כית מאוד ירושלמית ואני מרגישה שאני חברת הכנסת שמייצגת את ירושלים. יש עבודה מאוד אינטנסיבית על ירושלים ובהמשך לכך אנחנו בקשרים עם גורמים שונים בעיר".

תורג'מן מוסר ל"כל העיר": "אני מאוד מכבד את רועי פולקמן ומשה כחלון, אבל אני לא מתעסק בנושא הבחירות עד לאחר שניר ברקת יחליט על עתידו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר