טוראי ד' וטוראית נ', לוחמי סייבר (צילום: דובר צה"ל)
טוראי ד' וטוראית נ', לוחמי סייבר (צילום: דובר צה"ל)

מגיני הסייבר הירושלמיים: טוראי ד' וטוראית נ' מהליד"ה

הם למדו ביחד במגמת מחשבים בתיכון ליד האוניברסיטה ולאחרונה סיימו יחד את קורס מגיני סייבר היוקרתי של צה"ל

פורסם בתאריך: 11.11.17 19:01

טוראית נ' (18) מפסגת זאב וטוראי ד' (18) מגבעת מרדכי, הם מגיני סייבר שסיימו לאחרונה קורס מגן בסייבר שנחשב לאחד מהקורסים היוקרתיים ביותר באגף התקשוב וההגנה בסייבר. לשני החיילים הירושלמיים יש מכנה משותף נוסף: שניהם למדו במגמת מחשבים בתיכון ליד האוניברסיטה (ליד"ה).

 



 

יחידת הסייבר (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)

יחידת הסייבר (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)


 

טוראית נ' התגייסה השנה בחודש אפריל. את הבגרות בחמש יחידות במדעי המחשב היא סיימה כבר כיתה י"א, ובין השאר היא שולטת בשתי שפות תכנות: java ו-python. "הלימודים בכיתת מחשבים בליד"ה הכינו אותנו מאוד לקורס", מספרת נ', "זה גרם לנו להיות עם ראש יותר מתמטי כשניגשנו לפתור בעיות במחשבים. אבל אפשר לגשת לקורס גם בלי הידע הקודם הזה ולמעשה בצבא מקפידים על כך שהקורס יהיה מותאם גם לאנשים שלא עברו עשר וחמש יחידות מדעי המחשב".

מהם השאיפות שלך לאחר הקורס?

"לסיים את החפיפות שאחרי הקורס. חפיפה היא כמו כל חפיפה אחרי קורס. מגיעים למקום שבו צריכים אותנו ולומדים את הדברים היותר ספציפיים למקום".

ד', שהתגייס יחד עם נ' בחודש אפריל, מתאר בשיחה עם "כל העיר" כי "הקורס היה קשה מאוד ואינטנסיבי. קמנו ב-6:00 כל יום, התחלנו ללמוד ב-7:40 וסיימנו ב-20:30 ולפעמים גם מאוחר יותר. היה קשה מאוד להתרגל מחדש ללימודים אחרי הפסקה של 10 חודשים בין התיכון לקורס".

לשאלה מה הם עושים בדיוק בתפקידם, עונים השניים תחת נהלי אבטחה כבדים כי "תפקידו של מגן סייבר הוא להגן על רשתות של צה"ל מפני אויבים".

 


טוראי ד' וטוראית נ', לוחמי סייבר (צילום: דובר צה"ל)

טוראי ד' וטוראית נ' (צילום: דובר צה"ל)


 

אילו נתונים צריך בשביל להתקבל לקורס היוקרתי?

ד': "עושים מיונים שכוללים הרבה פרמטרים. בפועל יש יום שלם של מבחנים, אם עוברים אותם יש ראיון וצריך גם לעבור סיווג בטחוני".

מה מאפיין את החניכים של הקורס?

ד': "כל החברים בקורס חכמים ושפיצים. לא כולם התעסקו במחשבים לפני הצבא, אבל כל החבר'ה פה טובים ומצליחים ואני אוהב את כולם. אנשים איכותיים".

מהן השאיפות שלכם מהתפקיד?

נ': "להרגיש תורמת ולפגוש את כל האנשים המדהימים שאני אעבוד איתם, וההתמקצעות זה גם ממש חשוב. הקורס הוא קורס יסוד מסיבה מסוימת. יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור והיא לא תסתיים עד שלא נפסיק לעבוד במקצוע".

ד': "ליהנות מהשירות, מהתפקיד ומהאנשים. להרגיש שאני תורם למדינה ועושה משהו חשוב, ולהתמקצע בתפקיד ובתחום שלי. שיהיה שירות משמעותי ומעניין".

 

נ' מבצעת את שירות החובה בבסיס סגור רחוק מהבית, וד' הוצב בבסיס פתוח ומרוחק מהבית. לדבריהם הם לא עוסקים כל היום במחשבים – לשניהם תחביבים וחיי חברה כמו כל חייל וחיילת. לדברי נ' "אני גם עושה 'דברים רגילים' – קוראת ספרים, צופה בסרטים, נהנית עם חברים וכמובן אוהבת לישון". ד' משלים אותה ומוסיף:  "התחביבים שלי הם גם באנליים, כמו של כולם, להיפגש עם חברים ולעשות ספורט".

 


יחידת הסייבר (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)

(צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)


 

למעשה, קורס מגן סייבר נלמד בבסיס השלישות ברמת גן, בתנאים של בסיס סגור. "הקורס הוא אחד היוקרתיים בבסמ"ח – האקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר", מספרים בצה"ל. "הקורס מכשיר מגני סייבר לכלל צה"ל. פעילות מערך ההגנה בסייבר מאפשר את קיומן של פעילויות מבצעיות ביבשה, באוויר והים. בכך היא משפיעה על כל יחידות הצבא, הן בביטחון השוטף והן בזמן מלחמה. במסגרת התפקיד מבצעים המגנים פעולות של זיהוי, חקירת הרשת ומבצעים בהיבטי סייבר שונים.

"הקורס אורך כ-16 שבועות וכרוך בחתימה של כ-18 חודשי קבע והוא מקנה ידע בעולם התשתיות, התוכנה, מערכות ההפעלה, התקשורת, ההצפנה, החקירה ומתבסס על סימולטורים מתקדמים המדמים מצב אמת".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר