אולם מועצת העירייה, עינב בר כהן (צילומים: טל הרדה, שרון גבאי)
אולם מועצת העירייה, עינב בר כהן (צילומים: טל הרדה, שרון גבאי)

הצעת החוק להוזלת אגרת השילוט לעסקים עולה להצבעה במועצה

עינב בר כהן, שהחזיקה בתיק העסקים בארבע השנים האחרונות, קוראת לחברי מועצת העירייה לקדם את חוק העזר העירוני החדש, שלפיו יוזלו אגרות השילוט בסכומים של מאות ועד אלפי שקלים בשנה לבעלי העסקים

פורסם בתאריך: 27.12.17 10:12

היום, רביעי, עולה להצבעה במועצת העיר, חוק העזר העירוני החדש להוזלת אגרת שילוט של עסקים ברחבי העיר. תנועת התעוררות וחברת מועצת העירייה, עינב בר כהן, כיום חברת אופוזיציה, שהחזיקה בתיק העסקים בארבע השנים האחרונות, קוראת לחברי מועצת העירייה לקדם את החוק החדש, שלפיו יוזלו אגרות השילוט בסכומים של מאות-אלפי שקלים בשנה לבעלי העסקים.

(עדכון 19:05) אך הנושא טרם הובא לדיון לאחר שראש העיר ניר ברקת החליט להעביר את הישיבה מאולם מועצת העיריה לחדר סגור בכיכר ספרא – וזאת על רקע מחאתם של תושבי הגבעה הצרפתית נגד הפקעת 150 מקומות חניה, לטובת פרויקט הרכבת הקלה. "פעם שנייה שראש העיר מעביר את ישיבת המועצה לחדר סגור כדי לא לשמוע את הביקורת הציבורית", אומר חבר המועצה יואב בקשי-ייבין (התעוררות) שהעלה את השאילתא בנושא הפקעת החניות. "תושבי הגבעה הצרפתית הגיעו לשמוע תשובה ראויה מדוע עיריית ירושלים הפקיעה את חנייתם, בלי ליידע אותם, בלי לשתף אותם ובלי לבדוק שמדובר בקניינם הפרטי, לטובת חניון ציבורי שלא ייתן מענה לאיש. אני סמוך ובטוח שתושבי השכונה לא יוותרו גם אם ישיבות המועצה יעברו לבונקר בקומה 1- בבניין העירייה ואנחנו נעמוד לצידם".

 

 

הקריאה של עינב בר לבעלי העסקים.

 



"זה הזמן להוכיח שנבחרי הציבור עומדים לצד בעלי העסקים בירושלים", אומרת השבוע בר כהן. למעשה, כיום, בעלי ובעלות העסקים לא מחויבים על פי גודל השלט אותו הם תולים בעסק, כאשר הגודל הסטנדרטי הינו 2.5 מטרים וכל חריגה, ולו הקטנה ביותר, בגודלו מהגודל הסטנדרטי משמעותה תשלום כפול. כלומר שלט בגודל של 2.6 מטרים חויב ב-500 שקל, לעומת שלט של 2.5 מטרים, שהיה מחויב ב-250 שקל בלבד. "מצב זה אינו הוגן ואף גרם לבעלי ובעלות עסקים לשלם מאות שקלים נוספים על כל שלט שנתלה בבית העסק", מדגישה בר כהן. "מטרת השינוי הינה ליצור חויב הוגן ולהוריד משמעותית את מחיר האגרות אותם משלמים בעלי ובעלות העסקים ובכך לבטל את הנוהג לפיו בעל עסק אינו מחוייב לפי גודל השלט אשר בו הוא משתמש. מדובר בהקלה של מאות שקלים לכל עסק".

אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

 

כזכור, בקיץ האחרון ארגנה בר כהן כנס בנושא הוזלת אגרת השילוט ומסים נוספים שמכבידים על בעלי העסקים בעיר, אולם האירוע בוטל בעקבות החלטתו של ראש העיר ניר ברקת לפיה אין לקיים כנסים במינהלים הקהילתיים באולמות המועצה, מחשש שיישאו אופי פוליטי.

עוד במסגרת הצעת חוק העזר העירוני החדש: בעלי עסקים יוכלו לקבל החזר כספי על שלט שהוסר – במידה ויסיר בעל העסק את השלט לאחר תקופה הפחותה משנה, יוכל לקבל החזר כספי עבור פרק הזמן ששולם אם לא מומש. גם כאן מדובר בהוזלה של מאות שקלים לעסק.

כמו כן, החוק מתייחס להורדת מחיר השילוט האלקטרוני – כיום המחיר בירושלים הוא הגבוה ביותר בארץ – 4,200 שקל למ"ר. לעומת זאת, בראשון לציון – 270 שקל למ"ר, ברמת גן – 350 שקל למ"ר, באילת –  585 שקל למ"ר, בטבריה – 930 שקל למ"ר, בחיפה – 1042.40 שקל למ"ר, בחולון – 1000 שקל למ"ר, בבאר שבע – 1250 שקל למ"ר ובת"א שהיא העיר שבה המחיר שלשילוט אלקטרוני הוא הגבוה ביותר אחרי ירושלים המחיר הינו נמוך ביותר מ-50 אחוז  למ"ר – 2016.35 שקל למ"ר.

בנוסף, שלטים שעליהם לא ייגבה תשלום, וכיום גובים עליהם אגרה – שלטים על חלונות ראווה הכוללים תמונה ללא כיתוב, ומעידים על אופי בית העסק והסחורה הנמכרת בו – לא ייגבה עליהם תשלום נוסף מעבר לאגרה שכבר נגבתה על השילוט בפתח בית העסק.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב העיר

    העיריה צריכה להבין שהיא קיימת בשביל תושבי העיר ולמענם ולא בשביל להיות מקפצה לקריירה אישית של אנשים מושרים וטובים ככל שיהיו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר