פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)
פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)

מהפכת הפחים המוטמנים יוצאת לדרך בפסגת זאב

החלפת פחי האשפה במתקנים טמוני קרקע, שהחלה בשכונת ארמון הנציב, ממשיכה גם לפסגת זאב. תושבות קוראות לעצור את המהלך בשל החשש לחיי חתולי הרחוב

פורסם בתאריך: 14.1.18 08:37

אחרי שכונת ארמון הנציב גם פסגת זאב מצטרפת למהלך החלפת פחי "הצפרדע" לפחים מוטמנים. אולם, נראה כי  חלק מהתושבים מתנגדים למהלך על רקע סכנת החיים לחתולי הרחוב בארמון הנציב ומקרים שבהם הצטברה פסולת סביב הפחים החדשים.

"ברמת אשכול וארמון הנציב כבר התקינו פחים, וחתולים מתו בצורה איומה", מספרת אחת התושבות בפסגת זאב. "הם פשוט נפלו פנימה ולא יכלו לצאת. גם המיץ של האשפה נאגר בפנים ולא ברור להיכן הוא הולך – ולכלוך רב מצטבר במיכל עצמו, אחרי שהוא מרוקן כביכול". היא מוסיפה שהפחים הם מקור המזון העיקרי של חתולי הרחוב, והמעבר לפחים מוטמנים למעשה מונע מהם את המזון הזה".

כזכור, כפי שפורסם בחודש נובמבר האחרון ב"כל העיר", חתול נלכד בתוך פח אשפה מוטמן מתחת לאדמה – רק אחרי שש שעות החתול חולץ בריא ושלם, באמצעות מנוף, וזאת לאחר התערבות של תושבות השכונה שמאכילות חתולים.



 

"יש בעיה נוראית במנגנון של הפחים עצמם", מספרת מוריה קרסגי-אהרון, לשעבר תושבת ארמון הנציב, שפועלת נגד התקנת הפחים החדשים. "המכסה שלהם נתקע, חתול נכנס פנימה ונופל לעומק של שלושה מטרים, נכלא ולמעשה לא שורד. כשהיה מקרה אחד כזה שבו חברה שלי שמעה יללות של חתול מהפח, היא פנתה למוקד העירוני ושם אמרו לה שהחתול יוּצָא רק כשיבואו לרוקן את הפח. בסופו של דבר הוא חולץ משם רק אחרי שש שעות".

 

קרסגי-אהרון מספרת שפנתה לגורמים רבים בעירייה כמה וכמה פעמים, אך ברוב המכריע של המקרים זכתה לתגובות מזלזלות או להתעלמות מוחלטת. "אנחנו נופלים על אוזניים ערלות", היא אומרת. "כמאכילי חתולי רחוב, לא נפסיק לעשות זאת, אבל הנטל גדל עוד ועוד. הכל יוצא מהכיס שלנו, ואנחנו עדים ליותר מקרים של חתולים שמתים באזור".

אהוד רמבח, יו"ר מינהל קהילתי פסגת זאב, טוען כי "נעשתה עבודת שטח עם כל הגורמים המקצועיים אצלנו במנהל, כולל שיתוף הציבור במפגש עם מנהל אגף התברואה ומפקחת האזור, שם הוסבר המהלך מבחינה טכנית ומבחינת העבודות בשטח. אנחנו מברכים על כך, משום שעל פי כל הדעות זה הולך להיות אסתטי, נקי ומסודר הרבה יותר, ויתפוס פחות מקומות חניה. ברור שיש לזה גם חסרונות, ומי שיזם את הרעיון צריך לחשוב מה אפשר לעשות כדי להתגבר עליהם".

פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)

פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)

מהעירייה נמסר בתגובה: "לנושא החתולים – המלצת כל הגורמים המקצועיים לדרכי ההתמודדות עם התרבות חתולי הרחוב הינה שילוב עיקורים עם הסדרה סביבתית (קרי סגירת פחים ושמירת ניקיון), וכך גם נוהגת עיריית ירושלים. פרויקט הפחים המוטמנים והוצאת הצפרדעים מהשכונות מתבצעים בהדרגה, מביאים לשיפור משמעותי באיכות החיים ונעשים בתיאום מלא בין אגף התברואה והשירות הווטרינרי. התהליך ההדרגתי גם מעניק לאוכלוסיית החתולים די זמן לחפש מקומות אלטרנטיביים. השירות הווטרינרי העירוני משתף פעולה עם עמותות ועם מאכילים בעיר ומשתדל להגביר את העיקורים בשכונות שבהן מתבצעת ההטמנה. לנושא קיבולת הפחים המוטמנים, תקינותם והלכלוך סמוך אליהם: על פי בדיקת העירייה, קיבולת הפחים עונה על צורכי התושבים. לא ידוע לעירייה על מכסי פחים שלא נסגרים כראוי, ובמקרה שכזה מומלץ לפנות למוקד העירייה (106) ולדווח על כך נקודתית. העירייה קוראת לתושבים לזרוק את האשפה לתוך המכל ולא לידו, כדי לשמור על ניקיון הסביבה".

תגיות:

תגובות

7 תגובות
  1. אהרון מושייחוב

    אני גם נגד הפחים המוטמנים, אם יוציאו את החתולים יכנסו במקומם נחשים עכברים ועוד כל מיני מזיקים שמתרחקים מהאזורים שהחתול חיים שם. פתרון יפה ואסטטי אך גרוע תברואתית, אני קורא לרמבח, לענתבי, לכל המשפיעים לבטל את המהלך לאלתר!

  2. טל

    הייתי מנסה לפתוח את מכסה הפח ולשלשל פנימה חבל שעליו החתול יוכל לטפס החוצה.
    המהנדסים שתכננו את מבנה הפחים האלה צריכים לשנות את המנגנון כך שלא יהיה מצב שחתול יצליח להיכנס, ועם כן נכנס, שיהיה פתח חירום ממנו אפשר לחלץ את החתול בלי מנוף. וחוץ מזה שיהיה מעין "סולם" בתוך הפח שיאפשר לחתול לטפס למעלה ולצאת באותה דרך שנכנס.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבטל מיד את הפחים הללו הם מלכודת מוות לחתולים ולא לספר לנו שקרים הלקח צריך להגיע משכונת ארמון הנציב שכל הזבל על הרצפה ורוב הפחים מקולקלים הדגם הזה כישלון עיריה מושחתת ניר בקרת תתעורר פסגת זאב על המפה לך הביתה

  4. אורנה

    הפחים האלה מקור לזיהום הסביבה: נוזלים מזבל מצטברים בתחתית הבור, נרקבים ומסריחים. מתרבים שם כל מיני חיידקים, יתושים וטפילים שיכולים לגרום למחלות ומגפות. בעיר הכי ענייה בארץ אין במה להשקיע מאה מיליון ש"ח חוץ מתוכנית הנכשל הזה?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמונות הפחים כאן צולמו ע״י העיריה .המציאות שונה לגמרי.הרבה זבל נערם סביב הפחים וכשפותחים אותם גם מכת ריח.חבל שבעיר כל כך עניה עם כל כל הרבה דברים שצריך לשפר משקיעים 100 מיליון שח – לפי הפרסומים -על הפחים הכושלים האלה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לבטל מייד ולצאת נגד!

    חבל על החתולים הם שומרים ומרחיקים בעלי חיים שבני האדם אינם רוצים בקרבתם כמו נחש, ועכברים וכו'…
    זה יוביל את מותם, גם כך לא כל בני האדם מניחים מזון ומים למען קיומם, ואינם מבינים שטובה ונחוצה סביבתם.
    המשאבים והעבודה הכסף המבוזבז בשביל להתקין את הפחים ולטפל ולתחזק זה המון כסף חברים.
    הסביבה תלויה בידי האדם ולא בחיסול בעלי חיים למקרה זה שהו חתולים. יש לקדם התנגדות עולמית , חבל על הכסף וחבל על מותם.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מילא החתולים…חכו שיפלו שם ילדים מה שיהיה. ווי וווי וווי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר