פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)
פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)

ארמון הנציב: הושלמה התקנת 130 פחי אשפה חכמים

בפחים המוטמנים הותקנו חיישנים מיוחדים שמדווחים על כמות האשפה במכלים בכל רגע נתון. בתכנון: התקנת עוד 2,000 כאלו ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 25.10.17 09:24

צעד ראשון בדרך למהפכה חכמה בנושא פינוי האשפה בעיר: עיריית ירושלים השלימה לאחרונה את פרויקט התקנת 130 פחי אשפה מוטמנים בשכונת ארמון הנציב – פחים שבהם יותקנו חיישנים מיוחדים, שידווחו על כמות האשפה במכלים בכל רגע נתון ישירות למרכז בקרה מיוחד המוקם בכל נפה בעיר. עם התקנת החיישנים ניתן יהיה לקבל מידע לגבי מכלים מלאים, וכך תתוכנן מלאכת פינוי האשפה במדויק תוך התאמת מסלול פינוי, דבר שייעל את פינוי האשפה ויצמצם את תנועת רכבי האשפה בשכונות העיר. כל זה יבטיח תהליך פינוי אשפה יעיל, חכם וזול יותר.

 

פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)

פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)



 

יש לציין כי למתקני האשפה הטמונים בקרקע יתרונות רבים על פני 'צפרדעי האשפה', במניעת מפגעי זיהום סביבתיים, במניעת מפגע אסטטי בנוף העירוני, בהרחקת מזיקים ובמניעת סכנה לנזקי שריפה. כמו כן, הם מותירים מרחב פתוח גדול ונקי יותר. יחד עם זאת הפחים החדשים משמעותם סכנת מוות לחתולים, שיתקשו במציאת מקורות מזון ברחוב ואף חלקם עלולים למות מחנק בתוך הפחים הגדולים.

פחי אשפה מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות חברת מוריה)

(צילום: באדיבות חברת מוריה)

 

התקנת הפחים הינה חלק מרפורמת הניקיון שיזם ראש העיר, ניר ברקת, שבמסגרתה יוחלפו 2,000 'צפרדעים' המוצבות ברחובות ירושלים, בפחי האשפה המוטמנים והחכמים. כבר בימים אלו החל פרויקט נוסף מסוג זה בשכונת נווה יעקב, ובקרוב יחל גם בגבעה הצרפתית. הפרויקטים מבוצעים על ידי המנהלת לפתוח אורבני בחברת מוריה, וצפויים להימשך כשלוש שנים – בהשקעה כספית כוללת של 100 מיליון שקלים.

פחי אשפה מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות חברת מוריה)

(צילום: באדיבות חברת מוריה)

"אנו ממשיכים להגביר את פעולות הניקיון ברחבי העיר, שמביאות לשיפור תנאי החיים, לרווחת התושבים", מספר ראש מנהל תפעול בעירייה, איציק נידם. "פרויקט הפחים המוטמנים משפר לאין ערוך את מראה הרחובות, משדרג את הנראות במרחב הציבורי, גם מקל על התושבים ועל האורחים המגיעים לעיר ומשפר את איכות הסביבה".

"השימוש בפחים המוטמנים הוא פשוט ויעיל, ומשלב ממד נוסף – מתחת לפני האדמה – במרחב העירוני והציבורי", מסביר מנהל אגף התברואה, ציון שטרית. "הפחים הטמונים בקרקע מאפשרים לנו לפנות שטחים לטובת הציבור ולהבטיח מרחב ציבורי נקי ומטופח".

 



ראש העיר ניר ברקת: "שמנו את הניקיון בירושלים גבוה בסדר העדיפויות העירוני, והתוצאות ניכרות בשטח. הגדלנו משמעותית את מספר העובדים, הוספנו כלים ורכבים, הוספנו מסלולי איסוף אשפה ונמשיך בפרויקט הטמנת מכלי האשפה בכל העיר, לרווחת התושבים ולשיפור חזות העיר וניקיונה".

 

פח אשפה 'צפרדע'

ייכחד מהנוף הירושלמי – פח אשפה 'צפרדע'

מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט: "פרויקט התקנת פחי האשפה המוטמנים חשוב והכרחי, ומשדרג בצורה משמעותית את הניקיון בשכונות, ומייעל את תהליכי פינוי האשפה תוך שמירה על איכות הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר