צעדת הקו הסגול - מחאת תושבי קרית היובל נגד מצב התחבורה בשכונה (צילום: אסף שפיינר)
צעדת הקו הסגול - מחאת תושבי קרית היובל נגד מצב התחבורה בשכונה (צילום: אסף שפיינר)

קרית היובל: דרישה לקדם פרויקטים תחבורתיים בשכונה

עשרות מתושבי השכונה קיימו צעדת מחאה הקוראת לשנות את המציאות מבחינת התחבורה, בדגש על התחבורה הציבורית, בקרית היובל זאת לנוכח פרויקטים רבים של התחדשות עירונית שמקודמים בה

פורסם בתאריך: 10.7.18 08:48

'צעדת הקו הסגול' – למען שיפור מצב התחבורה הציבורית בשכונת קרית היובל: עשרות מתושבי השכונה קיימו צעדת מחאה כנגד מצב התחבורה הציבורית בקרית היובל – שכונה שבה מתגוררים כ-22 אלף תושבים, כשבעתיד הקרוב יתווספו לה עוד אלפי תושבים בשל פרויקטים של התחדשות עירונית שמקודמים בה – ודרשו לקדם פרויקטים תחבורתיים בשכונה, בדגש על התחבורה הציבורית.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

צעדת המחאה, שהתקיימה על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה (ומכאן השם שנתנו התושבים לצעדה) שעתיד לעבור בשכונת קרית היובל בעתיד, נערכה ביום חמישי האחרון והשתתפו בה עשרות רבות מקרב תושבי קרית היובל.

כידוע, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי להיות קו רוחב משכונת עין כרם, דרך קרית היובל, ועד לתלפיות, אך הוא צפוי להתחיל לפעול רק בעוד שנים רבות.

עשרות המשתתפים בצעדת המחאה, שאורגנה על ידי ועד התושבים בקרית היובל, טוענים כי בשנים האחרונות אושרו פרויקטים רבים למגורים, כולל פרויקטים מסוג פינוי-בינוי, כל זאת ללא מתן מענה, לטענתם, לתשתיות מתאימות. לפיכך, כך טוענים התושבים המוחים, עולה חשש כבד לפגיעה באיכות החיים בשכונה. לדבריהם, פרויקטים בתחום התחבורה הציבורית באזור מתקדמים בעצלתיים, ונעשים ללא גורם מפקח ומתכלל. עוד הם טוענים כי הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, שיחבר את קרית יובל לתלפיות וישתלב עם הקו האדום, וכן הקמתם של פרויקטים אחרים בתחום התחבורה הציבורית, יגרמו למהפכה של ממש בשכונה ועל כן יש לקדמם במהרה.

צעדת הקו הסגול (צילום: אסף שפיינר)

אסף שפנייר, יו"ר ועד התושבים בקרית היובל מסביר בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו בנקודת הכרעה, בדקה ה-90 ממש. אם לא יבינו בעירייה שיש לקדם את הפרויקטים בתחום התחבורה עכשיו ומייד, ואם לא ימנו גורם ממונה אשר יפקח ויתכלל אותם, יש חשש שנקרוס לתוך עצמנו. מצד שני, אם יעשו זאת בזמן – נהיה ללא כל ספק השכונה מספר אחת בעיר".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש נובמבר האחרון, ועד תושבי קרית היובל מנסה לקדם תוכנית למנהור הרחובות טהון וגולומב, זאת על רקע פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בשכונה. במנהרה, לפי התוכנית, יחלפו כלי רכב פרטיים ואילו למעלה, ברחובות טהון וגולומב תיסע הרכבת הקלה ויעברו הולכי רגל. התושבים שואפים להפוך את רחובות טהון וגולומב לרחוב יפו של דרום ירושלים.

 

כאמור, שכונת קרית היובל עוברת תהליך נרחב של התחדשות עירונית – מדובר בתוספת אדירה של אלפי יחידות דיור. בין השאר ברחוב טהון מקודם פרויקט 'דירה להשכיר בהדסה הקטנה' הממוקם, בין הרחובות הנרייטה סאלד, יעקב טהון וצ'ילה, ובסמוך ל'גן המפלצת' (גן רבינוביץ'). הפרויקט כולל הקמה של 450 יחידות דיור בארבעה מגדלים בני 18 קומות כל אחד, וכן הקמת שטח של 6,000 מ"ר למסחר ולתעסוקה. ובקיץ האחרון אושרו שתי תוכניות חדשות להתחדשות עירונית הכוללות הקמת 500 יחידות דיור ברחובות אורוגואי ושטרן. במסגרת התוכניות יוקמו ברחוב שטרן 336 יחידות דיור בשלושה מגדלי מגורים במקום 102 יחידות דיור הקיימות היום, וברחוב אורוגואי יוקמו 147 יחידות דיור בחמישה מבני מגורים במקום 28 יחידות דיור הקיימות היום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר