קו אוטובוס 38, ירושלים (צילום: פרטי)
קו אוטובוס 38, ירושלים (צילום: פרטי)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | הקו היחיד שעובר בעיר העתיקה לא תמיד מגיע: "זלזול בנוסעים"

מתכננים להגיע לכותל? אל תבנו על קו 38. תושבים, עובדים ותיירים שרוצים להגיע לעיר העתיקה בירושלים מתלוננים על אי עמידה בזמנים של קו המיניבוס היחיד העובר באזור

פורסם בתאריך: 6.1.19 07:47

קו אחד עובר באזור העיר העתיקה, מדובר בקו 38 – היחיד שאמור לשרת את העובדים והתושבים אשר מתגוררים באזור. כמו רוב קווי אגד בעיר הקו מאחר, או שאינו מגיע בשעות המפורסמות באתר. כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.



"אני עובד במנהרות הכותל כמעט שנה, אני וחבריי צריכים להתנייד בעזרת קו 38 המגיע לאזור הקרוב ביותר לסביבת עבודתנו. שעות העבודה שלי בשעות הבוקר עד שעה 15:00. כל פעם שאני ממתין לאוטובוס של שעה 15:00 או 15:10 האוטובוס לא מגיע, למרות שרשום בלוח זמנים של אגד שהוא אמור לבוא". מספר בשיחה ל"כל העיר" מתלונן על קו 38.

הנוסע מוסיף ומספר כי הוא פנה בתלונה למשרד התחבורה, אולם לא קיבל התייחסות. "בכל פעם שפניתי וכתבתי להם הצדיקו את פנייתי, ואמרו שיעבירו את הפנייה לגורמים הרלוונטיים. בפועל, לא קרה כלום. אפילו שלחתי מכתב למנכ"ל משרד התחבורה. אני פניתי לכל גורם אפשרי שיכול לעזור למשרד התחבורה, אגד ועוד".


קו אוטובוס 38, ירושלים (צילום: פרטי)

קו אוטובוס 38, ירושלים (צילום: פרטי)


"כבר אין לי ברירה, אני הולך ברגל כ-20 דקות לתחנה האוטובוס שבה עוברים קווים אחרים. אני מגיע לשער האשפות ולוקח שאטל. למרות שכתוב בלוח זמנים שקו 38 מגיע כל 10 דקות. עשרות אנשים כל פעם מחכים ומתוסכלים. איך זה הגיוני שקיים רק קו אחד המיועד לשאר האוכלוסייה שאיננה חרדית, קו שלוקח לתחנות המשך וגם האוטובוס הזה לא מגיע? זה כבר בלתי נסבל וחייב לטפל בבעיה הזו, זה פשוט זלזול בנוסעים ובזמן שלנו". מדגיש המתלונן.


יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)


יוסי סעידוב מייסד ארגון 15 דקות טוען כי "האזור הספציפי שבו עובר קו 38 מאוד פקוק וצפוף, ועל העירייה לעשות נתיבי תחבורה ציבורית במקום ולבטל את החניות הפרטיות. הארגון מזהה תופעות ומתמודד מול משרד התחבורה, אנחנו יוצרים קשרים עם מנהלי מחוזות ומפעילים רלוונטיים, יש לנו פגישות סדרתיות ותקופתיות עם כל המפעילים".


תגובות

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "הפעלת קו 38 העובר במנהרות הכותל והרובע היהודי מתאפשרת רק באמצעות 'רכב ספרינטר' קטן מימדים, זאת בשל תנאי הדרך הצרים והבלתי עבירים אשר אינם מאפשרים ניידות ומעבר עם אוטובוסים רגילים. מצוקת ההפעלה בתנאים אלה מוכרת וידועה, הדבר נובע בעיקר בשל מסלול הקו העובר כאמור בדרכים איטיות ומסורבלות ( כותל, רובע יהודי, סינמטק, אגרון, ממילא ,שער יפו….) זאת ועוד בשל עלייה בביקוש ומחסור מוכר וידוע של רכב קטן מותאם לקו ( תקלות טכניות , טיפולי מוסך, תאונות… ועוד) גורם כאמור לעתים לשיבושים בתנועה המסחרית ולפגיעה לא מכוונת בלקוחות קו חשוב זה. במשרד התחבורה ובאגד מודעים כאמור למתרחש בתוואי זה, ונערכים לקראת רפורמה מקפת והוצאת מכרזי הפעלה לחלק מקווי ירושלים ובכללותם קווי הכותל למפעילים נוספים במרוצת שנות 2019-20 אשר יסייעו לאגד במתן מענה משופר ללקוחות התחבורה הציבורית בירושלים, לנוכח המחסור המטריד בנהגי אוטובוסים בבירה וכן שורה של בעיות הסעת נוסעים והפעלת מארג בקווים הנוכחי בעיר העמוסה ביותר תחבורתית מבין ערי ישראל".

"אין זו הפעם הראשונה שמערכת 'כל העיר' פונה אלינו בעניין מצוקת קו 38", מוסיף ואומר רטנר, "אנו עושים ככל ידנו למזער את הפגיעה בזמינות המיניבוסים בקו 38 ולמרות התנאים האובייקטיביים הקשים הנחה מנהל אשכול הקווים העירוניים בירושלים את גורמי התפעול להתחקות אחר מהלך קו 38 ביתר שאת ולפעול ביתר אדיקות ונחרצות למזער את המצוקה הקיימת. בטוחני שהרפורמה הצפוייה בתחבורה הציבוריית בירושלים תתרום ותשפר את רמת השרות בקו 38".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "התחבורה הציבורית בירושלים עברה בשנים האחרונות שדרוג משמעותי שיכלול בין השאר הוספת קווי שירות, הוזלת מחירי הנסיעה והתאמת השירות לנוסע. משרד התחבורה מפקח אחר התנהלות מפעילי התחבורה הציבורית, ובמקרים של אי עמידה בלוחות זמנים או אי ביצוע נסיעה, ננקטים צעדים כנגד המפעיל ובהם גם קנסות כספיים. במכרזים שמפרסם המשרד להפעלת תחבורה ציבורית נדרש המפעיל לעמוד בהתחייבות להפעלת הקווים בזמן ועל פי דרישות משרד התחבורה. משרד התחבורה הגביר את האכיפה על קו 38 והמפעיל התחייב כי כל הנסיעות יבוצעו בהתאם לרישיון הקו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנונמי

    קו פשוט זוועתי! גם לא יוצא בזמן!גם אם יש עוד 3 אוטובוסים במקום כל עוד זה לא זמנם לצאת למסלול הם לא יוצאים! מחכים המון זמן עד שמגיע! בלתי נסבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר