מאיר פרוש (צילום:תומר אפלבאום)
מאיר פרוש (צילום:תומר אפלבאום)

סערה ברשת נגד מאיר פרוש – לאחר שנפגש עם הרב ברלנד, שהורשע בעבירות מין

המפגש בין השניים התקיים בחתונת נינו של ברלנד בעיר בית שמש. תיעוד המפגש עורר תגובות קשות ברשתות החברתיות כנגד סגן השר פרוש: "נורא! דריסה של כל נפגעת מינית"; "אם אתה לא מוצא לנכון להקים קול זעקה על פגיעה קשה באחיותינו ובערכינו, לכל הפחות תדיר את עצמך. בושה!". משדולת הנשים בישראל נמסר - "התמונה הזאת היא ציון נכשל למאיר פרוש וליהדות התורה"

פורסם בתאריך: 8.1.19 10:40

הרשת סוערת נגד סגן שר החינוך מאיר פרוש, זאת לאחר שנפגש עם הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין.הגינויים למפגש בין השניים חוצה מגזרים כשגם ברחוב החרדי מבקרים את סגן השר פרוש.

כך למשל, איש התקשורת החרדי ישראל פריי צייץ בטוויטר: "‏החברה החרדית התקדמה. אחרי תהליכים לא קלים, היא מסוגלת להתגבר על אינסטינקט החיפוי והטיוח, ולהוקיע מתוכה אדם שהואשם בעבירות מין. ואז בא סגן שר, נציג רשמי, עדיין מהעולם הישן, ונפגש שוב עם ברלנד. מאיר פרוש, אם אינך מבין את הבעיה בפגישה, לפחות תתמקד בבעיה אחרת: אתה מתרחק מהבוחרים שלך".

אחת מהגולשות שנחשפה לתיעוד כתבה: "נורא! דריסה של כל נפגעת מינית". גולשת אחרת הוסיפה: "איזה מסר ח"כ פרוש מעביר לקורבנות כשהוא פוגש עבריין שחילל את גופן ונפשן של נשים? בפרט בשעה שכח"כ, נציג של נשים חרדיות שערך הצניעות, לרבות צניעות בין גבר לאישה הוא קודש בשבילן? אם אתה לא מוצא לנכון להקים קול זעקה על פגיעה קשה באחיותינו ובערכינו, לכל הפחות תדיר את עצמך. בושה!".



המפגש בין פרוש לבין ברלנד התקיים ביום ראשון האחרון (6.1) בעיר בית שמש, במהלך חתונת נינו של הרב ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, שהורשע, כאמור, בעבירות מין ואף ריצה עונש מאסר. במהלך החתונה תועד סגן שר החינוך פרוש, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר ומי שהתמודד על ראשות העיר בבחירות של שנת 2013, כשהוא משוחח עם הרב ברלנד. התיעוד, שעלה בפורמים פנימיים של קהילת שובו בנים ודלף לרשת, גרר אחריו ביקורת ציבורית נוקבת כנגד סגן שר החינוך פרוש.

בשדולת הנשים בישראל אומרים ל"כל העיר": "התמונה הזאת היא ציון נכשל למאיר פרוש וליהדות התורה. היא ממחישה עד כמה חייהן של נשים ונערים ורווחתם פשוט לא בראש מעייניהם. לא יתכן שפוליטיקאים, ולא משנה מאיזו מפלגה, ילכו לקושש קולות אצל עברייני מין מורשעים. אסור שהציבור יעבור על זה בשתיקה".

אייזיק ווינהאוס, יו״ר הוועד העולמי של ידידי קו ברסלב ומי שהיה מראשי המאבק כנגד הרב ברלנד, מוסר ל"כל העיר": "זאת הפעם המי יודע כמה שסגן שר החינוך ויו״ר סיעת שלומי אמונים ביהדות התורה מגיע לבקר ולחלוק כבוד לעבריין מין סדרתי מורשע, ותוקע אצבע בעיניים לשובל הנפגעות הארוך ממעשיו האכזריים".

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד): "גם לאחר שריצה את עונשו, אין להתיר לאליעזר ברלנד, שהורשע בעשיית מעשים מגונים, לחזור לזירה הציבורית כאילו לא אירע דבר. כאבן של אותן נשים הנשים שנרמסו תחת האוטוריטה הרבנית המזויפת עודו זועק, וכולנו כואבים את כאבן".

ירושלים אומרת די: מגבירים את המודעות למאבק באלימות כלפי נשים

עוד אומרת לביא: "יש להצר על כך שסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, שמכיר היטב את המשמעות וההשלכות של מעשים נתעבים אלה, מצא לנכון להעניק לאליעזר ברלנד לגיטימציה ותמיכה בדמותה של לחיצת היד".

ח"כ פרוש ומקרוביו סירבו להתייחס לדברים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מרכז

    אוהבים את הצדיק בכל הארץ ובכל העולם !!!
    לא יעזור לכל התשקורת שום דבר!
    מוחים על בזיון הצדיק!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר