עצרת מחאה לעצירת אלימות נגד נשים בירושלים
עצרת מחאה לעצירת אלימות נגד נשים בירושלים

ירושלים אומרת די: מגבירים את המודעות למאבק באלימות כלפי נשים

יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים: במוצ"ש, 24.11.18, צעדת מחאת מחאה גדולה במרכז העיר ירושלים נגד גל הרציחות של נשים ולמען העברת תקציבים למאבק באלימות כלפי נשים: "לא מחכות לרצח הבא"

פורסם בתאריך: 20.11.18 20:58

ביום ראשון, 25.11, יצוין ברחבי הגלובוס יום המאבק באלימות כלפי נשים. לציון היום החשוב הזה, יזמה עיריית ירושלים חודש שלם של אירועים תחת הכותרת “ירושלים אומרת די לאלימות כלפי נשים”.



מדובר על מגוון אירועים נרחב שפונה לכלל המגזרים והגילאים וכולל, בין השאר, כנס מקצועי לאנשי טיפול בנושא "ילדים בצל האלימות", חתימה חגיגית על אמנה חברתית בינלאומית למיגור האליפות כלפי נשים ונערות, סדנת הגנה עצמית ותערוכת רחוב באזור שוק מחנה יהודה.

בעירייה מזכירים כי יום המאבק באלימות כלפי נשים נקבע בשנת 1999 על ידי האו”ם כיום בינלאומי במטרה לעורר מודעות לנושא לעודד נשים לפנות לקבלת סיוע ותמיכה ולעודד שיח ציבורי למיגור תופעה זו.

יש לציין כי על פי נתוני האו”ם, לפחות אחת מכל שלוש נשים ברחבי העולם הותקפה פיזית, או עברה התעללות אחרת במהלך חייה, לרוב בידי אדם המוכר לה.

במוצ"ש, 24.11.18, תתקיים צעדת מחאה של מרכז הסיוע לנפגעות אלימות מינית בירושלים ע"ש לינדה פלדמן. ביוני 2017, לאחר גל רציחות נשים ומחאות ברחבי הארץ בנושא, אישרה ועדת השרים באופן עקרוני את המלצות הועדה הבין-משרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה אולם המהלך נעשה ללא קביעת מקורות המימון למימוש המלצות הוועדה.

בעקבות גל מחאות בכל הארץ שהתקיים בחודש אוקטובר הבטיחה הממשלה כי תוך שבועיים יועברו התקציבים ובהתאם להמלצת הוועדה יוקם מערך לאומי שמטרתו יישום התוכנית. למעלה משבועיים לאחר הצהרת הממשלה כי תתוקצב סוף כל סוף התוכנית, טרם נעשה דבר. "דמן של נשים ממשיך להיות הפקר", כך מציינים במרכז הסיוע לנפגעות אלימות מינית בירושלים. "אנחנו רוצים ורוצות לצעוד כולנו יחד בדרישה כי הממשלה תכבד את הבטחתה ותפנה את התקציבים הראויים למאבק באלימות כלפי נשים. לא שותקות! לא מחכות לרצח הבא! לא נסכים להפקרת אחיותינו ולהשתקת הרצח המגדרי!  נקבל בשלווה את הירצחן של 20 נשים מדי שנה! דמינו אינו הפקר!.

הצעדה תצא במוצ"ש, 24.11.18, מגן הסוס במרכז העיר.


התעללות בנשים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


בעירייה מוסיפים כי “חשוב תמיד להזכיר בתופעה רחבה אשר חוצה גילאים ומגזרים שגילוייה של האלימות לא פוסחים על אף שכבה באוכלוסייה – הם אינם מנת חלקן של נשים אלו או אחרות, אלא מנת חלקן של נשים בשל היותן נשים”.

מיכל שלם, ראש הסגל בעיריית ירושלים: “לשמחתי השיח והמודעות סביב הצבת גבולות ברורים נגד אלימות פיזית ומילולית כלפי נשים עולה. יותר ויותר נשים יוצאות קדימה ואומרות לא עוד, אפס סובלנות לאלימות . גם בירושלים המדיניות בנושא זה ברורה, כלל הפעילויות והאירועים הינם אבן דרך נוספת במאמצים שלנו להוקיע תופעות אלו ולהפוך את הסביבה בה אנו חיים לבטוחה ומכבדת עבור נשים. זו חובתנו כחברה”.

בין האירועים שהתקיימו בשבוע הקרוב ניתן למנות את “את לא לבד” – ויצ”ו ירושלים מארחת את מרכז הסיוע לנפגעות אלימות מינית ירושלים (רביעי, 21.11, 19:30, בית ויצ”ו ירושלים); “אין גבול לאהבה?” – שיח על הבר על כבוד, גבולות ונורות אדומות בזוגיות, אירוע מסדרת משכמך ומעלה, תוכנית לסטודנטיות וצעירות ירושלמיות. (רביעי, 21.11, 18:30, מייקס’ פלייס).

אירועים נוספים שיתקיימו עם פעילות זוכת פרס האקתון מנהיגות נשית 2018 ביזמת המחלקה לקידום נשים, הבית הירושלמי למנהיגות נשית, אל הלב, אמונה ירושלים, ויצ”ו ונעמ”ת (שלישי, 20.11, 16:30, רח’ ההגנה 13); “#לא מחכות” – אירוע חתימה חגיגי על אמנה חברתית בינלאומית למיגור האלימות כלפי נשים ונערות (שלישי, 27.11, 19:30, בית אל הלב בתלפיות).

בנוסף, במהלך השבועות הקרובים יתקיימו סדנאות במינהלים הקהילתיים: אבו טור, צור באהר, עיסוויה, העיר העתיקה, א-טור וראס אל עמוד; קבוצות הנשים של הפועל קטמון ירושלים, מאמנט ושירה ליגה תקיימנה במהלך החודש טורנירים כאות הזדהות עם נשים השוהות במקלטים לנפגעות אלימות.

כמו כן, לרגל חודש האירועים לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים תחנך תערוכת רחוב באזור שוק מחנה יהודה. במסגרת התערוכה תתקיים חנוכת קיר מאויר על ידי בוגרי סדנת גרפיטי לגברים, “המרכז למשפחה”, יד שרה חניון שוק מחנה יהודה, חצר בית אליאנס. כמו כן, תתקיים סדנת אנימציה לנפגעות אלימות ביוזמת העירייה ובשיתוף נעמת ופרויקט עיר ללא אלימות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר