אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

לאור דרישת הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים: הבחירות במינהלים הקהילתיים ייערכו בשנת 2019

נושא הבחירות במינהלים הקהילתיים הוצג בהסכם הקוליציוני שחתמה סיעת דגל התורה מול ראש העיר משה ליאון. סגן ראש העיר ישראל קלרמן: "יש לנו ראש עיר שיש לו התחייבות בפנינו, שהוא יעשה הכל שהמינהלים הקהילתיים יתנו את כל מה שהם צריכים לתת לכל תושב ותושב"

פורסם בתאריך: 10.1.19 07:29

עיריית ירושלים נערכת לקיום בחירות למינהלים הקהילתיים כבר בשנה הקרובה. כך נודע ל"כל העיר". כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", הדרישה לערוך בחירות במינהלים הקהילתיים מגיעה מהסיעות החרדיות במועצת עיריית ירושלים והיא אף עלתה בהסכם הקואליציוני שחתמה סיעת דגל התורה מול ראש העיר משה ליאון.



יש לציין כי קיומם של בחירות במינהלים, כך על פי ההערכות של גורמים שונים בכיכר ספרא, יוביל לשינוי בזהות הנציגים במינהלים הקהילתיים ברמות ובקרית היובל – שתי השכונות המעורבות הגדולות בעיר. את השינוי הפרסונלי הזה, כך לטענת אותם גורמים, פעל ראש העיר היוצא ניר ברקת למנוע.


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


סגן ראש העיר ישראל קלרמן (דגל התורה), מסביר בשיחה עם "כל העיר" מדוע קיומם של הבחירות חשוב: "דיברנו על זה לנו יש עניין שיהיה סדר במקומות האלה. אין לנו שום עניין שיהיו בחירות לשם בחירות, יש לנו עניין אחד וברור – שהמינהלים הקהילתיים בכל שכונה ייתנו לתושבים את המקסימום שמגיע להם. לא יכול להיות שבשכונת רמות, שכולם יודעים מהו שיעור החרדים אל מול הציבור הכללי, ישלוט מנהל שלא מתחייס לציבור החרדי. אותו הדבר בקרית היובל, שגם יש ציבור חרדי גדול שלא מקבל שירות מהמינהל הקהילתי. בדברים האלה אנחנו נטפל".

איך תטפלו?
"על זה בדיוק אנחנו צריכים לדון עם ראש העיר ונעשה זה בהקדם. או שימונו למינהלים הקהילתיים חברים חדשים, שידעו מה הם צריכים לעשות, או שיהיו בחירות. נעשה את הדברים בצורה מסודרת וביחד עם ראש העיר".

קלרמן מוסיף ומותח ביקורת על הפיצול שערך ראש העיר הקודם ניר ברקת במינהלים הקהילתיים בשכונות המעורבות. "הפיצולים האלה לא הביאו לתוצאות הרצויות", הוא מציין, "בגלל הפיצולים נוצר מצב שהעירייה נותנת למינהל קהילתי שמייצג 20 אחוז מהתושבים  80 אחוז מהמשאבים, ולמינהל שמייצג 80 אחוז מהתושבים 20 אחוז מהמשאבים. החלוקה הזו לא נכונה. אז לא היתה לנו ברירה, היום יש לנו ראש עיר שיש לו התחייבות בפנינו, שהוא יעשה הכל שהמינהלים הקהילתיים יתנו את כל מה שהם צריכים לתת לכל תושב ותושב. זה צריך להיות לפי מה שמגיע לנו ובאופן שווה כמו לכל התושבים".


ישראל קלרמן (צילום: שלומי כהן)

סגן ראש העיר ישראל קלרמן (צילום: שלומי כהן)


בתוך כך, בשבועות האחרונות מונו שני יו"ר חדשים למינהלים הקהילתיים בשכונות גילה ותלפיות מזרח, וזאת בשל פרישתם של עופר איובי, שמונה ליועץ בשכר של ראש העיר, ושל יהודה בן יוסף, שהפך לחבר מועצת העירייה (ירושלים תצליח). לתפקיד יו"ר מינהל גילה נכנס בני אלחייני, שהיה מ"מ מקומו של איובי, ואילו רפי תמיר מונה ליו"ר מינהל תלפ"ז במקום בן יוסף.

מהעירייה נמסר: בכוונת העירייה לערוך בחירות למינהלים הקהילתיים עוד בשנת 2019".

בנוגע לתוכנית לאיחוד מינהלים קהילתיים בשכונות המעורבות מציינים בעירייה כי "הנושא לא על הפרק".


המחר של תמול שלשום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמי

    בבית הכרם המינהל הקהילתי לא עושה דבר למניעת ההיתחרדות כך שצריך בחירות חדשות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר