גשם בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
גשם בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

שוב פייק ניוז על השלג? בועז נחמיה מ'ירושמיים' ל"כל העיר": "לא יהיה שלג בירושלים"

המשטרה נערכת למזג אוויר סוער ואולי אף לשלג בפסגות הגבוהות בירושלים, אך מייסד אתר 'ירושמיים' מדגיש כי "שוב מועלות טענות לא נכונות לגבי שלג בירושלים"

פורסם בתאריך: 8.1.19 18:07

גל הקור והרוחות העזות שפוקדות את ירושלים מוביל, שוב, לחרושת שמועות אודות שלג שצפוי לרדת במהלך הלילה (שלישי) ומחר. אולם, לדברי בועז נחמיה, מייסד ומנהל אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת', מדובר בפייק ניוז. ולא בפעם הראשונה בחודש האחרון.



"לא יהיה שלג בירושלים", קובע נחמיה בנחרצות בשיחה עם "כל העיר". "שוב מועלות טענות לא נכונות לגבי השלג. כפי שאפשר לראות באתר 'ירושמיים', יכול להיות שיירד שלג בפסגות הגבוהות סביב ירושלים – במקומות שהם מעל 900 מטרים כמו הר גילה וגוש עציון, אבל גם שם השלג, אם בכלל יירד, לא ייתפס. אני בכלל לא הייתי מתייחס לזה כאל שלג. בכל מקרה, מדובר במקומות הגבוהים מאוד. בירושלים לא יהיה שלג – בוודאות. לא צריך להיכנס להיסטריה וללחץ כי, זה פשוט לא יקרה".

הדברים של נחמיה מגיעים על רקעהודעה שפרסמה משטרת ישראל בנוגע להיערכות המשטרית למזג האוויר הסוער.

מהמשטרה נמסר כי "על פי השירות המטאורולוגי, החל מהלילה יהיה מזג האוויר חורפי ושלג צפוי לרדת בפסגות הגבוהות. כוחות משטרת ישראל נערכים בכלל גזרות ירושלים והישובים סביבה כדי לתת מענה מהיר ויעיל יחד עם גופי ההצלה, החרום והרשות המקומית ככל שיידרש במזג האוויר הסוער, תוך מתן דגש להצלת חיים".

שלג בסופ"ש בירושלים? ב"ירושמיים" מבהירים שמדובר בפייק ניוז: "מישהו הפיץ הודעה שקרית"

במשטרה מוסיפים: "להלן מספר דגשים חשובים לתושבים והמלצות לנהגים: יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי מזג האוויר ותנאי הדרך; על הנהגים להקפיד בטרם הנסיעה ברכב על תקינות האורות, המגבים וניקוי הפנסים, כמו כן להדליק אורות בזמן הנהיגה; אין לבצע עצירות פתע ויש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים; בהתקרבות למעבר חציה, יש להאט את מהירות הנסיעה מחשש להחלקה ולתת תשומת לב מיוחדת להולכי רגל, תוך מתן זכות קדימה; יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת לרבות שימוש בטלפון נייד או שליחת הודעות, במקרה הצורך יש לעצור בצורה בטוחה בצד הדרך; חל איסור לעצור בשול הדרך ובמקום שאינו מיועד לכך, הדבר מהווה סכנה לרכבים החולפים; במקרה של תקלה ברכב, יש להדליק אורות מהבהבים, ללבוש אפוד זוהר, להציב משולש אזהרה, לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות ולהתקשר למוקד 100; מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את מפות הwaze ואת הציבור בדבר מצב התנועה וצירים חסומים באמצעות כלי התקשורת".

נחמיה, כאמור, לא מתרגש יתר על המידה ואומר: "הלילה יהיה 2 מעלות בירושלים, קר מאוד אבל ללא שלג באופק. כפי שאמרתי בעבר, אפשרי לראות שלג באופן וודאי ומוחלט רק כשלושה ימים לפני".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר