עמודי התאורה החדשים שהוצבו ברחוב אורוגואי (צילום: אסף שפנייר)
עמודי התאורה החדשים שהוצבו ברחוב אורוגואי (צילום: אסף שפנייר)

תלונות תושבים נגד מיקום הצבתם של עמודי תאורה חדשים בקרית היובל: "חוסמים את המעבר להולכי הרגל"

"מדובר בחלם" | תושבים מתלוננים כי הצבת עמודי התאורה החדשים ברחוב אורוגואי בקרית היובל חוסמת את המעבר להולכי הרגל, לאנשים עם מוגבלויות ולהורים עם עגלות. העירייה: "לפי החוקים יש למקם את עמודי התאורה כך שהמרחק בין שפת המדרכה ומרכז העמוד יהיה לפחות 80 ס"מ; נערוך סיור - במידת הצורך הדבר יתוקן"

פורסם בתאריך: 29.1.19 19:52

תושבי רחוב אורוגואי בשכונת קרית היובל בירושלים מתלוננים על אופן הצבת עמודי תאורה חדשים. לטענת התושבים הצבת העמודים במרכז המדרכה, ולא בשפת המדרכה כבעבר, חוסמת את המעבר להולכי רגל, לאנשים עם מוגבלויות, ולאנשים שהולכים עם עגלות ילדים. כמו כן, כלי הרכב שעדיין חונים על המדרכות ברכב מצמצמים עוד יותר את המרחב על המדרכות.



"העמודים ברחוב אורוגואי היו לפני השיפוץ קרובים לשפת הכביש", מציין ד"ר אסף שפנייר, פעיל חברתי בקרית היובל. ,הם הוצבו בין המכוניות שחונות ברחוב, מדובר בכבישים ישנים וצרים אז נשאר חצי מטר ואפילו פחות, להולכי רגל לעבור שם. בימים אלה כשמשפצים ומחליפים את העמודים זה מהלך מבורך, אבל המיקום בו הציבו אותם, זה חוסר התחשבות. הורה עם עגלה, או בעל מוגבלות לא יכול לעבור שם. גם ככה באזור הכל פקקים וסואן. רוצים להוציא את האנשים שילכו ברגל ושתהיה נגישות, אך זה לא כך. מבצעים פינוי בינוי והתחדשות עירונית בשכונה. אך, לקחת את החצי מטר במדרכה ולא להנגיש אותה? מדובר בחלם".


עמודי התאורה החדשים שהוצבו ברחוב אורוגואי (צילום: אסף שפנייר)

עמודי התאורה החדשים שהוצבו ברחוב אורוגואי (צילום: אסף שפנייר)


שפנייר טוען כי מדובר באטימות וחוסר התחשבות מצד המתכננים. וכי צריך להציב את העמודים בשפת המדרכה כמו בעבר. "התושבים פנו למנהל הרובע, אך לא ניתנה להם תשובה מספקת. גורמים במינהל פנו לעירייה ולבסוף העירייה, השאירה את זה ככה. נראה שמי שעשה את זה, אין לו שום מודעות למה המדרכה חשובה. מבחינתו מדובר במדרכה ואפשר להעמיס עליה הכול חוץ מהולכי רגל. צריך להציב את עמודי התאורה בשפת המדרכה הקרובה לכביש. לא ידוע למה הציבו את העמודים בצורה הזו, זה חוסר מודעות טוטאלי וממשיכים להציב את העמודים באותו האופן".

מהעירייה נמסר בתגובה: "על פי החוקים והתקנות יש למקם את עמודי התאורה כך שהמרחק בין שפת המדרכה ומרכז העמוד יהיה לפחות 80 ס"מ. המשמעות היא שלא ניתן למקם את העמוד על שפת המדרכה כפי שהיה בעבר כשלא הקפידו בנושא. השבוע ייערך סיור עם המפקח של המאור והמתכנן הפיזי של האיזור לבדיקת הנושא ובמידת הצורך הדבר יתוקן".


התגובה לוונדליזם בבית הכנסת בקרית היובל | השר דרעי: "התשובה שלנו – נבנה בית כנסת מפואר במקום"


"מצילים את עמק מוצא": החברה להגנת הטבע ועשרות פעילים הפגינו נגד בנייה והקמת חניון בפארק

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר