בית הכנסת בקרית היובל (צילום: פרטי)
בית הכנסת בקרית היובל (צילום: פרטי)

התגובה לוונדליזם בבית הכנסת בקרית היובל | השר דרעי: "התשובה שלנו – נבנה בית כנסת מפואר במקום"

שר הפנים אריה דרעי הגיע לבית הכנסת "שיח ישראל" של עולי צרפת, שהושחת בקרית היובל, והבטיח לבנות בית כנסת חדש ומפואר יותר: "כואב עוד יותר שקהילת עולי צרפת שברחו מהאנטישמיות שם רואים שמקום תפילתם הצנוע במקלט מחולל"; משטרת ירושלים הקימה צוות חקירה מיוחד (צח"מ), בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים

פורסם בתאריך: 29.1.19 11:52

תגובות סוערות להשחתת בית הכנסת "שיח ישראל" של עולי צרפת בקרית היובל בירושלים הבוקר. אל בית הכנסת הגיעו חברי כנסת, ראש העיר משה ליאון ונבחרי ציבור אחרים – כולם הזדעזעו ממעשי הוונדליזם בבית הכנסת, ולמראה של ספרי תורה שהושלכו על הרצפה. משטרת ירושלים הקימה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) – בשלב זה כל הכיוונים נבדקים.



בין המבקרים הבוקר – שר הפנים אריה דרעי (ש"ס), ששוחח עם רבני בית הכנסת ומנהיגי הקהילה הצרפתית, ובהמשך שמע סקירה מחוקרי המשטרה האוספים ממצאים בזירה. "בית הכנסת וספר תורה הם שני הסמלים שאיחדו את עם ישראל המשך אלפי שנים בגולה", אמר דרעי, "לא משנה איזה עדה ולכן לראות את ספרי התורה מחוללים במצב כזה, זה פוגע בציפור נפשו של כל יהודי. כואב עוד יותר שקהילת עולי צרפת שברחו מהאנטישמיות שם רואים שמקום תפילתם הצנוע במקלט מחולל. לכן, התשובה שלנו – נבנה בית כנסת מפואר במקום עבורם, ואני כבר שוחחתי עם ראש העיר בנושא ואנחנו נפעל שאכן כך יהיה".


אריה דרעי (צילום: מארק ישראל סלם)

השר אריה דרעי (צילום: מארק ישראל סלם)


עוד הוסיף דרעי ואמר: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת 'שיח ישראל' של הקהילה הצרפתית בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית. קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי"ד, שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטלוז שבצרפת".




בית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)

בית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)


את ההשחתה בבית הכנסת גילה שמואל מרציאנו, חבר מועצת העירייה מטעם ש"ס, שמתגורר בבניין ברחוב זנגוויל שבו שוכן בית הכנסת ומתפלל בו באופן קבוע. בשיחה עם "כל העיר" משזחר מרציאנו את רגעי הגילוי: "הבוקר, בשעה 07:20, הגעתי לבית הכנסת ביחד עם מתפלל נוסף. דלת הכניסה היתה נעולה אבל הידית היתה שבורה. פרצנו את הדלת עם פטיש וכבר במדרגות שיורדות למקלט, הבחנתי שמשהו לא כשורה. כשנכנסנו לבית הכנסת המראות היו קשים. ראינו שיש חור בתוך הכספת של ארון ספרי התורה ולאחר מכן ראינו את הספרים זרוקים על הרצפה אחרי שהשחיתו אותם".

מרציאנו מוסיף כי "התחושות קשות מאוד מרבית המתפללים בבית הכנסת הם עולים מצרפת, שחוו שם אנטישמיות והגיעו לפה כדי לברוח מזה. זה פשוט נורא שהם נאלצים לחוות פה דבר שכזה. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש כדי להבין איך קורה שארבעה ספרי תורה חוללו בצורה שכזו בתוך הבית שלנו".

סגן ומ״מ ראש העיר צביקה כהן (ש"ס) מתייחס גם להשחתה ואומר: ״כמו כל יהודי הלב מתפלץ אל מול המראות המזעזעים. אני קורא למשטרה לא להניח לנושא ולחקור עד שיימצאו הפושעים שהעזו לחלל כך בית כנסת.
האירוע המחפיר שכולנו נחשפנו אליו הבוקר של חילול בית הכנסת וביזוי ספרי התורה, חייב להיות תמרור אזהרה. מזעזע ומחפיר לשמוע אחדים מתושבי קרית יובל שקוראים לציבור החרדי בשכונה לעשות חשבון נפש. לציבור החרדי כמו גם לציבורים אחרים יש זכות להתגורר גם בשכונות מעורבות תוך שכנות טובה ומתן פתרונות לכלל הציבורים. ביום כזה, אסור להצדיק אפילו אחוז אחד מהפשע הנורא הזה שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי״.

כמו כן, כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", במשטרת ירושלים נפתחה חקירה אינטנסיבית לגילוי האלמונים שהשחיתו את בית הכנסת. "למקום הוזנקו מיד כוחות משטרה בהם בלשים, חוקרים ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי שהחלו במלאכת איסוף ממצאים וראיות מהזירה", נמסר מהמשטרה. "לאור האירוע החמור והחריג, הוחלט ע"י פיקוד מחוז ירושלים להקים צוות חקירה מיוחד (צח"מ) במטרה להגיע לחשודים וחקר האמת. בשלב זה כלל כיווני החקירה נבדקים".

צוות החוקרים בבית הכנסת בקריתהיובל (צילום: דוברות המשטרה)

 


צוות החוקרים בבית הכנסת בקריתהיובל (צילום: דוברות המשטרה)



גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להשחתת בית הכנסת ומסר: "‏אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קרית היובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

ראש העיר משה ליאון, שגם הוא הגיע למקום, ציין: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית היובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחת עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים".


שכונת קריית יובל: המהפך לקראת שדרות היובל

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דרעי די לשקר

    אריה השקרן…
    אל תאמינו לו …
    את הבית כנסת שהרסתם בגבעת זאב בניתם במקום חדש???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר