בית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)
בית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)

"מקרה מזעזע" | הלילה, ונדליזם בבית כנסת בקרית היובל: ספרי תורה הושלכו על הרצפה

במהלך הלילה (בין שני לשלישי), נפרץ בית כנסת בקרית היובל, ספרי תורה הושלכו על הרצפה; משטרת ירושלים: "נפתחה חקירה"; ‏ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת"; ראש העיר משה ליאון: "אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי"

פורסם בתאריך: 29.1.19 08:30

במהלך הלילה (בין שני לשלישי) פרתו אלמונים לבית כנסת בקרית היובל וביצעו במקום מעשי ונדליזם. משטרת ירושלים פתחה בחקירה.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "התקבל דיווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת בקרית היובל, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ומסר: "‏אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קרית היובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

גם ראש העיר משה ליאון התייחס הבוקר לאירוע ההשחתה של בית הכנסת ומסר: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית היובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחת עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים".

סגן ראש העיר ישראל קלרמן מציין הבוקר: "אסור לעבור לסדר היום עם ביזיון וחילול כבוד שמים בפריצה הנוראה הלילה לבית הכנסת בשכונת קרית היובל וזריקת ספרי תורה על הרצפה. מחזה קורע לב. שוחחתי כעת עם בכירים במשטרת ירושלים, והם עמלים בכל המישורים להביא לתפיסת החשודים".

יו"ר תנועת התעוררות ויו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ מסר: "הזדעזתי מהמעשה הנורא של פגיעה בקדשי ישראל. זהו אירוע קשה והתמונות מהמקום מזכירות ימים אפלים אשר מחרידים כל יהודי באשר הוא. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מיידי ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת לתפוס את הפורעים ולהביאם לדין במהרה".ח"כ מיכאל מלכיאלי מוסיף ומציין: "כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קרית היובל, אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח".

ממינהל קהילתי יובלים נמסר: "מינהל קהילתי יובלים מזועזע מהוונדליזם שנעשה בבית כנסת 'שיח ישראל' על ידי גורמים חיצוניים. מנהל קהילתי יובלים תומך בקהילה מאוחדת אשר תושביה מאוחדים ונרתמים לעשייה משותפת. המנהל מבקש את עזרת הציבור במציאת עושה הוונדליזם".



בית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)

בית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)


 

בית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)


בתוך כך, כפי שפורסם אתמול, שני, ב"כל העיר": עבודות לשיפוץ מסגד בלב הרובע היהודי בעיר העתיקה מאיימות לערער על יחסי השכנות הטובים בין התושבים היהודים לבין התושבים הערבים. לטענת אנשי הרובע היהודי, המסגד לא היה פעיל בשנים האחרונות. כעת, כך לטענתם, השיפוצים בו מהווים הפרה של הסטטוס קוו העדין.


מתיחות בעיר העתיקה: תושבי הרובע היהודי מתנגדים לפתיחה מחודשת של מסגד בלב השכונה


"לא מכליל חס וחלילה": אריה קינג, שיתמנה לסגן ראש העיר, מתגזען נגד יוצאי תימן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר