(צילום: תיירות הרובע היהודי)
(צילום: תיירות הרובע היהודי)

מתיחות בעיר העתיקה: תושבי הרובע היהודי מתנגדים לפתיחה מחודשת של מסגד בלב השכונה

על רקע עבודות לשיפוץ מסגד בסמוך למתחם החניה של הרובע היהודי, טוענים הדיירים במקום כי "יש כאן פגיעה בריבונות הישראלית בירושלים וניסיון ליצור מציאות בלתי אפשרית במרחב הציבורי העיר העתיקה"

פורסם בתאריך: 28.1.19 13:07

עבודות לשיפוץ מסגד בלב הרובע היהודי בעיר העתיקה מאיימות לערער על יחסי השכנות הטובים בין התושבים היהודים לבין התושבים הערבים. לטענת אנשי הרובע היהודי, המסגד לא היה פעיל בשנים האחרונות. כעת, כך לטענתם, השיפוצים בו מהווים הפרה של הסטטוס קוו העדין.



לדברי שושנה שה לבן, יו"ר המינהל הקהילתי הרובע היהודי, "31 שנים אני מתגוררת ברובע היהודי. המסגד תמיד היה, ואין לנו בעיה שהוא ימשיך להיות, אבל לפני כחודשיים התחילו שם שיפוצים. התקינו שם גגונים שעד כמה שאנחנו יודעים הם לא חוקיים והתקינו גם תאורה ירוקה – כמו במסגד אל אקצא. אנחנו חוששים שאם לא נעצור את העניין הזה בזמן, יתחילו גם להיות תפילות חמש פעמים ביום. אנחנו לא מבינים מדוע העירייה לא עוצרת את הבנייה הלא חוקית שיש במסגד?. הנושא העיקרי הוא לא המסגד, אלא ההפרה של הסטטוס קוו ברובע היהודי".

המסגד ברובע היהודי (צילום: פרטי)

המסגד ברובע היהודי (צילום: צ.ק)

שה לבן מוסיפה ומציינת כי הדרישה המיידית של תושבי הרובע היהודי היא להסיר את התאורה הירוקה, אשר חודרת לבתי התושבים ולחדרי השינה שלהם. עוד אומרת סה לבן: "אנחנו רוצים לדעת בוודאות שהם לא יתחילו להתפלל במסגד הזה חמש פעמים ביום. פנינו לפני למעלה מחודש לפיקוח העירוני, למשטרה, ליועץ העיר עופר איובי ולחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ. התלוננו בפני כולם על חשש לבנייה לא חוקית בהרחבת המסגד".

המסגד ברובע היהודי (צילום: צ.ק)

המסגד, יש לציין, ממוקם בלב הרובע היהודי, בסמוך למתחם החניה של הרובע. לטענת תושבי הרובע היהודי, פעילות מלאה של המסגד בקרבה גדולה כל כך עשוייה ליצור מציאות בטחונית קשה. לדברי מאור צמח, יו"ר ארגון 'לך ירושלים': "יש כאן פגיעה בריבונות הישראלית בירושלים וניסיון ליצור מציאות בלתי אפשרית במרחב הציבורי העיר העתיקה. כל רשויות החוק מחויבות לשמור על חוק ולא לאפשר מציאות של הפעלת המסגד בשטח ההפקעה ברובע היהודי. אנחנו בטוחים שמטרת השמשת המסגד היא ליצור מציאות בטחונית ומדינית קשה לבאים לרובע היהודי ולכותל, ואת זה ראשויות החוק חייבים לעצור".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בעקבות תלונה שהתקבלה לפני כמה ימים על בניית חדר על הגג, התלונה טופלה והחדר פורק. נושא הפעלת המואזין נמצא כרגע בבדיקה, ובכל מקרה עיריית ירושלים תמשיך לשמור על הסטטוס קוו בעיר ותמנע כל פגיעה בו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית משועשעת

    חחח, הצילומים הם לא מהמסגד המדובר, שיש לו בכלל צריח מרובע ולא עגול. לא ברור מה הצלם שלכם צילם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר