אריה קינג (צילום: יח"צ)
אריה קינג (צילום: יח"צ)

"לא מכליל חס וחלילה": אריה קינג, שיתמנה לסגן ראש העיר, מתגזען נגד יוצאי תימן

עוד חומר נפיץ שמפזר קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים שיתמנה לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים: אמירה פוגענית וגזענית כנגד יוצאי תימן בעיר

פורסם בתאריך: 27.1.19 13:57

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג (מאוחדים), מי שצפוי להתמנות לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים, ממשיך לעורר סערות עם אמירות גזעניות, כשהפעם הוא מפנה אותן אל יוצאי תימן. בתגובה לכתבות שפורסמו באתר "הארץ" וב"החדשות 13" אודות בית קטן (ששטחו כ-70 מ"ר) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, שמחירו הגיע ל-11.5 מיליון שקלים בשל מאבק על הקרקע בין יהודים לפלסטינים, העלה קינג פוסט ארוך בדף הפייסבוק שלו שבו הוא מגולל את הסיפור.



בהמשך, בתגובה על הפוסט, כתב קינג, שיתמנה כאמור לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים, את הדברים הבאים: "עובדתית: ב-12 השנים האחרונות היו רק 4 יהודים שמכרו את נכסיהם לערבים, אני לא מכליל חס וחלילה, אך כולם היו בני העדה התימנית. דרך אגב, בימים אלה ממש, ישנו עוד ירושלמי תימני שמאיים למכור לערבים במקום ואזור אחר. ודרך אגב, ישנם בעלי חלקות ונכסים מעדות אחרות: גרוזינים, עיראקים, פרסים, מרוקאים… ורק תימנים בחרו עד היום לאיים למכור לערבים או למכור בפועל".

התגובה הגזענית של אריה קינג

התגובה הגזענית של אריה קינג

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שקינג עולה לכותרות עם אמירות ו/או מעשים שנויים במחלוקת. רק לפני שלושה שבועות, כפי שפורסם ב"כל העיר", פיזר קינג חומר נפיץ עם קריאה להסיר את חומות העיר העתיקה. אז טען קינג: "הסרת חומת סולימאן איננה פגיעה בריבונות, איננה פגיעה באתר דתי, היא פשוט מפגע אורבני, חברתי, סביבתי בלב ליבה של ירושלים וכמובן נותנת תחושה (לא טובה ולא נכונה) שהעיר מחולקת".

עוד ציין קינג בנושא חומות העיר העתיקה: "הסרת החומה, תחבר פעם אחת ולתמיד את העיר העתיקה לשאר אזורי העיר ותסיר את המצור התחבורתי על העיר העתיקה ואתריה ההיסטורים".

זאת ועוד, בחודש יולי בשנה שעברה, כפי שפורסם ב"כל העיר", עורר קינג סערה בשל פוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, שבו הוא מתגאה בכך שפקחי עיריית ירושלים מנעו מרוכל למכור מאפה בייגלה בשער יפו בעיר העתיקה – וזאת בעקבות פנייתו. רבים הזדעזעו מדבריו של קינג ומהתמונה שצורפה לפוסט, שבה נראית מרכולתו של הרוכל הפוכה ומוטלת על הקרקע, וכתבו פוסטים נגד ההתרחשות.

קינג, כאמור, צפוי להתמנות לסגן ראש העיר בחצי השני של הקדנציה (בעוד כשנתיים), וזאת במסגרת ההסכם הקואליציוני שחתם עם ראש העיר משה ליאון. במועצת העירייה הנוכחית משמש קינג כמחזיק תיק מינהלים קהילתיים ותיק מורשת ישראל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אלו הים

    קמתי הבוקר התקשרתי לאמא שלי לשאול אותה אם עשתה לחוח,
    היא לא הבינה,
    אמרתי לה את אחת מ 4, כולם תימנים, למה הסתרת ממני שאת תימנייה ?

  2. ירושלמי אשכנזי ימני

    מסתבר שאריה קינג טיפש גדול
    מזל שבסוף לא הצבעתי לו
    צריך להשתפשף עוד בפוליטיקה

  3. עדכון לחותמי מכתב האג 185 איש

    אף אחד מאלה לא יאמני ,רובם מהזן של הגזען הזה קינג, עם מיעוט של מרוקאים ואולי בנאי אחד, מפרס עירק, בו נעשה עכשיו חשבון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר