אריה קינג, זאכי סאבח (צילומים: מתוך דף הפייסבוק של אריה קינג, יוסי זמיר, תג מאיר)
אריה קינג, זאכי סאבח (צילומים: מתוך דף הפייסבוק של אריה קינג, יוסי זמיר, תג מאיר)

אדון אריה קינג, תכיר – קוראים לו זאכי סאבח

ביום ראשון, צום ט' באב, מנעו פקחי עיריית ירושלים מרוכל למכור בייגלה בשער יפו בעיר העתיקה - וזאת בעקבות פנייתו של חבר המועצה אריה קינג, שהתגאה במהלך; ביום שני הגיעה תגובת פעילי תג מאיר: עשרות הגיעו לקנות בייגלה אצל הרוכל זאכי סאבח

פורסם בתאריך: 24.7.18 14:38

ביום ראשון, צום ט' באב, עצרו פקחי עיריית ירושלים מרוכל למכור מאפה בייגלה בשער יפו בעיר העתיקה – וזאת בעקבות פנייתו של חבר המועצה אריה קינג (מאוחדים). קינג התגאה במהלך בדף הפייסבוק שלו – רבים הזדעזעו מדבריו של קינג ומהתמונה שצורפה לפוסט, שבה נראית מרכולתו של הרוכל הפוכה ומוטלת על הקרקע, וכתבו פוסטים נגד ההתרחשות.

מרכולתו של זאכי סאבח בשער יפו



בתגובה, אתמול, שני, בשעה 17:00, הגיעו עשרות פעילי תג מאיר ותושבי העיר לשער יפו ורכשו בייגלה ירושלמי מאותו רוכל – זאכי סאבח. "פעילי תג מאיר מחו על כך שעיריית ירושלים אוכפת באופן סלקטיבי את חוקי העזר העירוניים", נמסר מתג מאיר. "ומתנכלת שוב ושוב לרוכלים ערבים בעוד שדוכן של הארגון הגזעני והמסית להבה פועל ללא הפרעה בליבה של ירושלים בכיכר ציון".


הפוסט של אריה קינג


לאחר הפוסט של קינג הוא העלה פוסט נוסף: "כשצריך איני מהסס לחדד את דבריי שכן חלק מהתגובות שעלו בעניין מעידות כי כוונתי לא הובנה כלל כראוי וחשוב לי תמיד לעמוד על דיוקם של דברים. לחידוד העניין  היום אחר הצהריים פנתה אליי תושבת העיר, בת הגיל השלישי שנתקלה בדרכה לכותל המערבי בדוכן לא חוקי בשער יפו שבעליו מכר בייגל ופלאפל בתוואי הראשי של עולי הרגל לכותל המערבי והר הבית בעיצומו של תשעה באב. לאחר פנייתה יצרתי קשר עם גורמי אכיפת החוק בעיריית ירושלים ולאחר שנמצא כי הרוכל פועל בצורה בלתי חוקית, החליטו הפקחים לפנות אותו ממקומו. התמונות של הבייגלים הזרוקים עלולות ליצור רושם מוטעה לחלוטין, ובוודאי שאינן משקפות את המצב בשטח ואת הדרך העדינה והמכובדת שבה טיפלו הפקחים בסוגיה למרות ריבוי משימות ויום רגיש ומורכב במיוחד, תוך שמירה על הריבונות והסדר במזרח ירושלים".

פעילי תג מאיר בשער יפו (צילום: יוסי זמיר, תג מאיר)

פעילי תג מאיר בשער יפו (צילום: יוסי זמיר, תג מאיר)

בהמשך הוא כותב: "אציין שהפקחים לא השליכו את המזון על הריצפה, לדברי הפקחים היה זה הרוכל שהפך את הדוכן כתגובה לפנייתם ואציין שהרוכל שבו מדובר, הוזהר פעמים רבות בדבר רוכלות ללא היתר ולכן למרות דאגת רבים בקרב המגיבים לפרנסתו, אם חפץ הוא בפרנסה כאחד האדם, ראוי היה שינפיק רישיון לרוכלות ויפעל בהתאם לתנאי הרישיון ובוודאי באזור רגיש וכה נגיש לקהלים רבים כמו שער יפו. בוודאי שאם חפץ היה בשימור מרכולתו, לא היה משליך את כולה על הרצפה. אני גאה כל כך להיות חלק מהעם הזה שמביע רגישות עצומה לכל תמונה שעלולה בקונסטלציה מסוימת להראות כעוולה, גם אם לא התרחשה בפועל. זוהי בדיוק משמעות המושג להיות 'אור לגויים'".

אריה קינג (צילום: מתוך דף הפייסבוק של אריה קינג)

פעילי תג מאיר בשער יפו (צילום: יוסי זמיר, תג מאיר)

פעילי תג מאיר בשער יפו (צילום: יוסי זמיר, תג מאיר)

יו"ר תג מאיר ד"ר גדי גבריהו אמר אתמול לאחר האירוע: "כמה עצוב ומשפיל לחזות בתמונות דוכן בייגלך הפוך של רוכל ערבי בשער יפו וחבר מועצה יהודי גזען שמספר לחבר'ה על רקע התמונה: 'יהודים יש מי שדואג לשמור על אופיה היהודי של ירושלים'.  לא יעלה על הדעת שעיריית ירושלים תאכוף באופן סלקטיבי ותתנכל שוב ושוב לרוכלים ערבים בעוד שדוכן של הארגון הגזעני והמסית להבה פועל ללא הפרעה בליבה של ירושלים בכיכר ציון".

בתגובה מסר קינג ל"כל העיר" כי "הרוכל זאכי סאבח, יודע היטב את מעלתו וחשיבותו של יום ט' באב, ממש כפי שהוא מבין היטב את הבעייתיות במכירת חמץ בשער יפו בימי הפסח, ולמרות זאת בחר למכור את החמץ בשער יפו ביום הצום וכן בחול המועד פסח. לא מדובר באיש קשה יום וממש לא מדובר באדם תמים. מדובר ברוכל שמצפצף על חוקי המדינה והעירייה וחובה לאכוף את החוק כנגדו, ממש כפי שאוכפים ביד נוקשה על רוכלים ללא רישיון יהודיים, במדרחוב, בשוק מחנה יהודה וכן ברחוב עמק רפאים. חוק זה חוק ומוטב שכל השמאלנים יפסיקו להיות צבועים ברגע שמדובר באכיפה נגד ערבי שפוגע ברגשות היהודים. עצוב היה לראות אוכל על הרצפה, אך סאבח גרם לכך שהדוכן והאוכל שעליו יפלו על הרצפה וזאת כדי שתהיה לו תמונת ניצחון בנרטיב הפלסטיני. אני מבין בהחלט מהיכן הגיעו התגובות הנרגשות, אך הסגנון הושפע מהצום והמורכבות הרגשית והדתית הגדולה הנוגעת ליום ציון חורבן הבית היהודי, ולאחר מכן אף דאגתי לדייק את הדברים והמסר שאני עומד מאחורי תוכנם. להתייחס רק למעטפת הדברים ולא לתוכן משול לאימוץ הנרטיב שמדבר על הרוגים בעזה מבלי לציין את ירי הטילים במשך שנים על עוטף עזה".

עוד מוסיף קינג: "לצערי, נוצר מצב שנרתעים לאכוף את החוק משום שמדובר בערבים. בכל הזדמנות אני מזכיר ואומר: מי שיירתע לפנות דוכן לא חוקי בעיר העתיקה יחשוש גם להסיר את השלטים הלא חוקיים שהציב ארדואן בשערי העיר העתיקה, ויחשוש לאכוף את החוק ולהחיל את הריבונות במזרח ירושלים. אז כן, יש חשיבות עליונה לאכוף את החוק הישראלי דווקא בתשעה באב, כי החוק הישראלי מעגן את האופי היהודי של העיר. סיעת מאוחדים בראשותי מאמינה בערך העליון של ייהוד ירושלים אל מול הזינוק החד באחוז הערבים בעיר. כחלק ממאבק זה נעשה הכל להביא לאכיפת החוק הישראלי על עבריינים שפוגעים בכוונה בריבונות הישראלית בעיר".

 

פעילי תג מאיר בשער יפו (צילום: יוסי זמיר, תג מאיר)

פעילי תג מאיר בשער יפו (צילום: יוסי זמיר, תג מאיר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לארה

    אריה . תמשיך כך אתה היחיד שאומר ןעושה את מה שרובנו חושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר