אריה קינג (צילום: יח"צ)
אריה קינג (צילום: יח"צ)

החומר הנפיץ שמפזר סגן ראש העיר אריה קינג: קורא להסיר את חומות העיר העתיקה

בפוסט שפרסם בפייסבוק ביום שישי כותב קינג: "הסרת חומת סולימאן איננה פגיעה בריבונות, איננה פגיעה באתר דתי, היא פשוט מפגע אורבני, חברתי, סביבתי בלב ליבה של ירושלים וכמובן נותנת תחושה (לא טובה ולא נכונה) שהעיר מחולקת"

פורסם בתאריך: 6.1.19 09:47

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, שיתמנה לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים וחצי, קורא להסיר את חומות העיר העתיקה. את הדברים כתב קינג בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו ביום שישי האחרון (5.1), לאחר שמשאית נתקעה בשער האשפות.

"הבוקר ביציאה מהעיר העתיקה דרך שער האשפות, משאית פגעה בשער ולא יכלה להמשיך בנסיעתה אל מחוץ לחומות. אין יוצא ואין נכנס בשער האשפות. זאת בעייה בטיחותית וביטחונית חמורה", כתב קינג בפוסט שהעלה. "זאת הזדמנות פז לשקול מחדש את הרעיון להסיר את חומותיו של הסולטאן המפואר".



בהמשך הפוסט מסביר קינג כי "החומה שמקיפה את העיר העתיקה שרדה מלחמות, מהפכות, בגידות,תאונות ועוד… ולדעתי: ראוי היה להסיר את החומה, אם לא את כולה אז את רוב חלקיה של החומה. הסרת החומה, תחבר פעם אחת ולתמיד את העיר העתיקה לשאר אזורי העיר ותסיר את המצור התחבורתי על העיר העתיקה ואתריה ההיסטורים. הסרת חומת סולימאן איננה פגיעה בריבונות, איננה פגיעה באתר דתי, היא פשוט מפגע אורבני, חברתי, סביבתי בלב ליבה של ירושלים וכמובן נותנת תחושה (לא טובה ולא נכונה) שהעיר מחולקת".

חומות העיר העתיקה (צילום: קק"ל)

חומות העיר העתיקה (צילום: קק"ל)

בעמותת 'עמק שווה', ארגון הפועל למען זכויות תרבות ומורשת ושמירה על אתרי העתיקות כנכס ציבורי, תוקפים את קינג וטוענים כי "אריה קינג, האיש והסכנה, הציע אתמול להרוס את חומות העיר העתיקה. הטריגר לרעיון ההרסני והתייחסות לאחד מסמלי העיר כאל מפגע אורבני: משאית אשפה שנתקעה בשער האשפות. קינג לא לבד. אחרי 1967 בן גוריון הציע רעיון דומה. במקרה של קינג המניע ברור: החומה העות'מאנית היא המונומנט המרכזי שהוא רואה כל בוקר בדרכו לעבודה מההתנחלות בראס אל-עמוד לעיריית ירושלים. מבנים מוסלמים ופלסטינים לא באים לו טוב בעין. הם מספרים שירושלים היא לא רק יהודית. זה אמנם נשמע הזוי ובלתי אפשרי, אבל לפני כמה שנים גם אף אחד לא חשב שמי שהציע את הרעיון יכול להגיע לעמדה של סגן ראש העירייה".

יונתן מזרחי, מנכ"ל ארגון 'עמק שווה', אומר בשיחה עם "כל העיר": "אם היחס של אריה קינג ותומכיו לעיר העתיקה הוא כמקום שצריך לעצב מחדש, כשגם הסמל המוכר ביותר של ירושלים דינו הרס, אז לדעתנו כל אדם שייחודה ועתיקותיה של ירושלים חשובות לו צריך להיות מודאג מניציגים כמוהו בעיריית ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אפ

    אני מסכים שיורידו את חומת ובתנאי שיוציאו גם כל סממן הסטוריה כולל הכותל

  2. Isac Boian

    הבן אדם הזה נפל על הראש.
    בנוסף לזה שהוא לא מבין שום דבר, כי הוא בור כעמי הארץ בתחום הידע הכללי ולא איכפת לו מזה, הוא גם נותן בחינם נשק תעמולתי לאויבי ישראל בעולם ולא רק למוסלמים.

    אריה, אתה לא חי במציאות, אלא במציאות הווירטואלי שלך. תתעורר.
    עשיתה כבר נזק. תהיה גהה בזה…
    גועל נפש.

  3. נמר

    אדם דפוק לחלוטין אסור לתת לו במה ומינוי הוא שואף למלחמת גו מגוג ואחריו המבול

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר