תיעוד של ניסיון הפיגוע במחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד של ניסיון הפיגוע במחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)

ניסיון פיגוע הדקירה במחסום – צפונית לירושלים | המחבלת: תלמידה בת 16; ניצב יורם הלוי: "אירוע חריג; בודקים מה הביא אותה לכאן"

"האירוע יכול היה להסתיים אחרת" | מחבלת, בת 16, הגיעה עם תיק בית ספר שבתוכו מחברות וספרים, למחסום א-זעיים, צפונית לירושלים, וניסתה לדקור חייל באמצעות סכין; החיילים פתחו באש ונטרלו אותה; מפקד משטרת ירושלים ניצב יורם הלוי: "תגובה ממוקדת ומקצועית של אנשי המחסום"

פורסם בתאריך: 30.1.19 10:54

ניסיון לפיגוע דקירה במחסום א-זעיים, שבעוטף ירושלים: מחבלת, נערה בת 16, הגיעה למחסום שממוקם צפונית לעיר – וניסתה לדקור את אנשי כוחות הביטחון במחסום. החיילים זיהו את המחבלת שהתקרבה אליהם עם סכין בידה, ונטרלו אותה.

במשטרה מציינים כי אין נפגעים. למחסום הגיע מפקד משטרת ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי, שקיים הערכת מצב ביטחוני לקראת סוף השבוע.


ניסיון פיגוע דקירה במחזון א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)

ניסיון פיגוע דקירה במחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)


ניצב הלוי אמר בשטח: "אנחנו עדים לעוד ניסיון פיגוע באחת הכניסות לירושלים – מדובר במחסום שפעיל בכל שעות היממה, בעיקר בשעות הבוקר. מגיעה להפתעתינו נערה בת 16, תלמידת בית ספר, מרמאללה. היא יורדת ממונית ומגיעה רגלית לאזור המחסום. היא פוגשת את המאבטחים, שולפת סכין ומנסה לדקור. המאבטחים מגיבים באש – פוגעים בה, והיא נהרגת במקום. אנחנו כמובן בודקים את הרקע לאירוע, מה הביא אותה לכאן. יש כאן אירוע חריג", הדגיש ניצב הלוי, "היא היתה עם תיק בית ספר ובתוכו מחברות וספרים. לא ברורה מה הסיבה, זה ייבדק".

עוד הוסיף ניצב הלוי ואמר: "היתה תגובה ממוקדת ומקצועית של אנשי המחסום, האירוע יכול היה להסתיים אחרת. אני שמח שזו התוצאה, נמשיך לחקור".


 


ניצב יורם הלוי בזירת ניסיון פיגוע הדקירה במחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב יורם הלוי בזירת ניסיון פיגוע הדקירה במחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)


לאחר חקירה ראשונית בשטח של ניסיון הדקירה, ציינו במשטרת ירושלים כי "סמוך לשעה 10:15 הגיעה למחסום א-זעיים מחבלת כבת 16, תושבת השטחים, שלפה סכין וניסתה לדקור ולפגוע באנשי כוחות הביטחון המוצבים במקום. תגובה מהירה של המאבטחים והשוטרים שהגיבו בירי, הביאה לניטרולה של המחבלת וללא נפגעים מקרב כוחות הביטחון".


צפו במצלמות האבטחה שתיעדו את ניסיון הפיגוע במחסום, הבוקר:



"פריסת כוחות המשטרה המתוגברת במחסומי בכניסה לירושלים נועדה למנוע ולסכל כל ניסיון לפגוע בחפים מפשע", מדגישים במשטרת ירושלים. "התגובה המהירה, והנחישות המבצעית של הכוחות במחסום, הנה פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרות ירושלים, וללא ספק מנעה פגיעה בכוחות הביטחון והביאה לנטרול מהיר של המחבל. משטרת ישראל תמשיך לפעול ולספק הגנה וביטחון לתושבי עיר הבירה והמבקרים".


הסכין שנתפסה בזירת ניסיון פיגוע הדקירה במחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)

הסכין שנתפסה בזירת ניסיון פיגוע הדקירה במחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)




בתוך כך, במסגרת המתיחות הביטחונית, כזכור, בחודש שעבר, מחבל הגיע לעיר העתיקה בירושלים, ודקר ברחוב הגיא שני שוטרי מג"ב שהוצבו במקום. השוטרים הגיבו למחבל ונטרלו אותו. שוטרת מג"ב, בת 20, נפגעה באורח בינוני ופונתה לשערי צדק עם פצע דקירה. שוטר מג"ב, בן 19, פונה במצב קל עם פצע בפניו.


מתיחות בעיר העתיקה: תושבי הרובע היהודי מתנגדים לפתיחה מחודשת של מסגד בלב השכונה

 


מעבר קלנדיה: ניסיון פיגוע דקירה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר