חברת המועצה לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)
חברת המועצה לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון ל"כל העיר": "אם עיריית ירושלים תפעל נגד מקומות הבילוי שפועלים בשבת – אפרוש מהקואליציה"

לאחר חמש שנים באופוזיציה, יו"ר סיעת השמאל מרצ-ירושלים נכנסה לקואליציה של ליאון. בשיחה עם "כל העיר" היא משרטטת קווים אדומים: "אם אראה שאני לא מצליחה להשפיע, אעבור לאופוזיציה, אבל אין לי ספק שיותר טוב וקל להשפיע מבפנים"

פורסם בתאריך: 3.2.19 18:43

"מקומות הבילוי בירושלים צריכים להישאר פתוחים בשבת, במידה ועיריית ירושלים תפעל נגדם, אני אפנה לערכאות המשפטיות, וכן, אפילו אפרוש מהקואליציה", כך אומרת בשיחה עם "כל העיר", חברת המועצה מסיעת "מרצ-ירושלים" ד"ר לורה ורטון.



לאחר חמש שנים ארוכות באופוזיציה, עם בחירתו של ראש העיר משה ליאון, נכנסה סיעת השמאל הירושלמי לקואליציה. מדובר במהלך דרמטי של מרצ-ירושלים, שכעת יושבת בקואליציה יחד עם הסיעות החרדיות – "דגל התורה", "ש"ס", "אגודת ישראל" ו"בני תורה"; ויחד עם סיעות הימין – "הבית היהודי" ו"מאוחדים". המפלגה הארצית לא בדיוק בירכה על המהלך – אך ורטון, שנכחה לדעת כי באופוזיציה לא פשוט להניע מהלכים, בחרה לבלוע את הצפרדעים, הרבים יש לציין, לחתום על הסכם קואליציוני מול ליאון ולפעול למען הציבור החילוני-פלורליסטי בירושלים מבפנים. ורטון כיום מחזיקת תיק איכות השירות ותיק מעמד האישה.

ורטון, מלמדת בחוג למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, מתגוררת בבית הכרם, פעילה למעלה מ-15 שנה במרצ-ירושלים. בשיחה עם "כל העיר" היא מדגישה כי אמנם היא יושבת בקואליציה של ליאון, אך מבחינתה יש לה קווים אדומים. "אין סיבה לסגור שום בית עסק שפתוח בשבת", מבהירה ורטון, ומספרת: "קיבלתי הבטחות מראש העיר שהוא לא יפגע במקומות שפועלים לפי החוק, ולא בסטטוס קוו. אם אנשים ירצו לצאת ולעבוד בשבת מותר להם. אני לא באה לאיים על אף אחד. הבהרתי את הדברים האלה, ובגללם אני נמצאת בקואליציה. אם אני אראה שאני לא מצליחה להשפיע ולקדם את הדברים שאני מאמינה בהם, אני אעבור לאופוזיציה. אבל אין לי ספק שיותר טוב וקל להשפיע מבפנים".

ורטון מוסיפה כי, "בנוסף לכך, לראשונה ביקשתי מראש העיר, לדאוג שתהיה יועצת לקידום מעמד האישה במשרה מלאה. לפי החוק ברשות מקומית צריכה להיות יועצת לראש העיר. כיום יש מישהי שעושה זאת, אבל זה לא משרה מלאה. לכן, עכשיו יהיה תקן במשרה מלאה".


לורה ורטון (צילום מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום מולי גולדברג)


מה מרצ תשיג בקואליציה של ליאון?

"אני שואפת לצמצום פערים בחברה הירושלמית, בעיקר בענייני חינוך במזרח העיר. לצערי, כשניר ברקת עזב, עיריית ירושלים הדרדרה בדירוג הסוציו-אקונומי מאשכול 4 לאשכול 2, זה איום ונורא. אני מקווה שעם עבודה קשה, נוכל לשפר את רמת החיים של התושבים בעיר. צריך לזכור שהעירייה קיימת לתושבים ולא להפך. אני מחזיקה בתיק איכות השירות העוסק ביחידה היוזמת שינויים ושיפורים באיכות השירות ובבקרה עליהם. למשל, ביצוע ביקורת על הענקת שירותי העירייה ביחידות השונות. וכמובן, תיק קידום מעמד האישה – שמטפל בקידום מנהיגות, בפיתוח ובעידוד נשים לתפקידי מפתח ובכלל".

כמחזיקת תיק קידום מעמד האישה, ורטון מתייחסת לטענות על הדרת נשים ממופעי פורים ויום העצמאות בירושלים, שעלו בשבוע שעבר. "זו היתה טעות", אומרת ורטון, "וחוסר הבנה. אני מיד ערכתי בירורים בנושא, והובהר לי חד משמעית שלא פרסמו את התוכנית, אלא פרסמו רשימה של חלק מהאמנים שנסגרו להופיע. אי הבנה גמורה".


לשכת ראש העיר ל"כל העיר": "לא תהיה הדרת נשים במופעי פורים ויום העצמאות"


לדברי ורטון, בתקציב העירוני החדש של שנת 2019 – העומד על 9.5 מיליארד שקלים, נרשם גידול בתקציבים בעיר למגוון אוכלוסיות ומגזרים. "אני חושבת שבבסיס של החברה שלנו צריך לדאוג למי שצריך עזרה. אני שמחה שאחרי שנים של התעלמות מאחריות החברתית, יש גידולים בתקציבי הגמלאים, קידום נוער, נשים ופיתוח מזרח העיר. על מנת שנחיה בעיר יותר צודקת ופתוחה".

"אני רואה את עצמי כמייצגת את הציבור החילוני בירושלים", מוסיפה ומציינת ורטון, "ואחראית לדאוג לאינטרסים של הציבור הפלורליסטי בעיר. במידה ואראה שתהיה פגיעה כלשהי וחריגה מהסטטוס קוו כפי שהובטח לי, פגיעה בחופש ובזכויות, ולא אוכל לקדם את הדברים שחשובים לי, או אפילו נסיגה, לא אהיה מוכנה להשלים עם זה. גם בקדנציה הקודמת מקומות בילוי פעלו וצמחו בשבת. המבחר יגדל עם גידול האוכלוסייה, בדיוק כמו שמבני בתי הכנסת עולה עם גידול האוכלוסייה. כל אחד ותהליך הטבעי, יותר חילונים – יותר מקומות בילוי".


תוכנית 'שעת חניה חינם' יוצאת לדרך: קופת עיריית ירושלים תספוג בשנה 25 מיליון שקלים


מצעד הגאווה ירושלים 2019: בסימן חירות מלאה מאלימות ומאפליה כלפי הקהילה הגאה

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר