בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

תוכנית 'שעת חניה חינם' יוצאת לדרך: קופת עיריית ירושלים תספוג בשנה 25 מיליון שקלים

במסגרת התקציב העירוני לשנת 2019 שיעמוד על 9.5 מיליארד שקלים - החל מחודש יוני תצא לדרך התוכנית החדשה במסגרתה תושבי ירושלים יוכלו לחנות בכחול-לבן במשך שעה ללא תשלום

פורסם בתאריך: 30.1.19 09:38

התקציב העירוני לירושלים לשנת 2019 יעמוד השנה על 9.5 מיליארד שקלים. לפי חלוקת התקציב –  התקציב הרגיל יעמוד על 6.4 מיליארד שקלים ותקציב הפיתוח יעמוד על סך 3.1 מיליארד שקלים – מדובר בתוספת של שבעה אחוזים, לעומת התקציב העירוני בשנה שעברה. לצד זאת, כפי שפורסם ב"כל העיר" התקציב הממשלתי לירושלים יעמוד השנה על 950 מיליון שקלים – מדובר בגידול של 20 אחוז לעומת התמיכה הממשלתית בעיר בשנה שעברה.



הבשורה בתקציב היא תוכנית "שעת חניה חינם", שצפויה לצאת לדרך במהלך המחצית השנייה של שנת 2019. מדובר בהבטחת הבחירות של ראש העיר משה ליאון. במסגרת התוכנית תושבי ירושלים יוכלו לחנות חינם בכחול-לבן במשך שעה ביום – ל"כל העיר" נודע כי יהיה מדובר באובדן הכנסות לקופת העירייה בשיעור של 25 מיליון שקלים.


פרסום ראשון: אלו תעריפי אגרות השילוט החדשים לבעלי העסקים הקטנים בירושלים


כמו כן, עוד במסגרת התקציב העירוני: במהלך שנת 2019 יתקיימו בחירות במינהלים הקהילתיים בעיר. עלות קיום הבחירות: כ-2.5 מיליון שקלים.

שיפור פני העיר: תקציב מינהל תפעול יגדל ריאלית ב-12.5 מיליון שקלים ממקורות העירייה ועוד 40 מיליון שקלים מתקציב הבירה. תוספות אלה מיועדות עבור שיפור המרחב הציבורי הכולל: ריבוד כבישים, בינוי כיכרות ושיפוץ מדרכות. סך הכל כל התקציב לפרויקט שיפור פני העיר יעמוד על סך 120 מיליון שקלים לעומת 48 מיליון שקלים בשנה החולפת.

מרכזים מסחריים: שיפוץ המרכזים המסחריים בעיר יימשך – העלות תעמוד השנה על כארבעה מיליון שקלים. בנוסף, במזרח העיר תשקיע העירייה בתוכנית חומש מקבילה כ-20 מיליון שקלים.

בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר" בעניין ביטול אגרת השילוט לבעלי עסקים בירושלים, נמסר מהעירייה כי "על מנת ליישם את רפורמת אגרת השילוט עיריית ירושלים תתקן בישיבת המועצה הקרובה את חוק העזר העירוני בנושא השילוט כך שלא תיגבה אגרת שילוט על שלט ראשון לבעלי עסקים קטנים ובינונים. בנוסף, צמצמה עיריית ירושלים את סעיפי החיוב משלושה עשר לחמישה סעיפים ותשנה גם את שיטת הגבייה מהעסקים בעיר".


אילוסטרציה חניה (צילום: מוטי מילרוד)

(צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)


בתחום התמיכה במוסדות התרבות בירושלים: בעירייה מציינים כי "תמיכת העירייה במוסדות התרבות בעיר עמדו בשנה החולפת על סך 27.5 מיליון שקלים תקציב שותף ועוד חמישה מיליון שקלים תקציב פיתוח. החל משנה הבאה תקציב התמיכה יגדל ב-5.5 מיליון שקלים כאשר עד היום קיבלה העיריה 'מאצינג" ממשרד התרבות בנושא, בעיריית ירושלים מקווים שהמאציג' ימשך גם השנה".

עוד במסגרת התקציב העירוני – תוקם קרן מלגות לסטודנטים ירושלמים. "השנה, הקרן תוקצבה מתקציב העירייה בכמיליון שקלים, שעתידים לשלש את עצמם באמצעות תרומות לקרן ייעודית".

בנוסף, חצי מיליון שקלים נוספים יועברו לבני הגיל השלישי; חצי מיליון שקלים נוספים לבעלי צרכים מיוחדים; חצי מיליון שקלים נוספים לחיזוק הפעילות לצעירים; וחצי מיליון שקלים נוספים לתגבור פעילות הנוער באגודות הספורט השונות.


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


"זהו התקציב הראשון שאני מגייס ומעביר למען תושבי ירושלים", מציין ראש העיר משה ליאון. "אני שלם מאוד עם תוצרי התקציב וכבר יכול לדמיין איך ירושלים תיראה בסוף השנה הנוכחית. השנה, השקענו נתח נכבד מהתקציב ברווחת חייהם ואיכות חייהם של תושבי העיר, אני בטוח שבקרוב השינויים יראו ויורגשו כבר בשטח. האג'נדה שלי ברורה ופשוטה; 'ירושלמים שווים יותר', ולכן, אמשיך לפעול לגיוס משאבים נוספים למען רווחת ואיכות חייהם של תושבי העיר בכל הזדמנות".


מתיחות בעיר העתיקה: תושבי הרובע היהודי מתנגדים לפתיחה מחודשת של מסגד בלב השכונה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תכנית 'שעת חניה חינם' היא תכנית פופוליסטית שעלויותיה העקיפות תהיינה כנראה גדולות בהרבה מ-25 מיליון ש"ח. מדובר בפגיעה ישירה בהולכי הרגל, נוסעי התחבורה הציבורית וגם בציבור הנהגים. קשה להאמין שיש גורם מקצועי אחד שלא אמר לראש העירייה לרדת מזה.
    חבל, עד כה ירושלים עמדה יפה בפרץ הפופוליזם הזה שאם אינני טועה החל בתל אביב לפני הבחירות הקודמות והתפשט כמו וירוס בכל ערי המרכז, אבל זו כנראה הייתה שאלה של זמן.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להיות בור גמור בשביל לתעדף חניות של רכבים על פני הלכתיות של הולכי רגל. ככה זה כשיש אגף תכנון ומהנדס עיר כושלים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לגבי מקומות נוספים לפריקה וטעינה ??? הפקחים לא נותנים לנו לעבוד ורק מחפשים אותנו נהגי המשאיות מה אנו אמורים לעשות? להנחית את הסחורה מהשמים??? ממש מעצבן!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר