שר האוצר משה כחלון וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)
שר האוצר משה כחלון וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)

התקציב הממשלתי לירושלים לשנת 2019 – 950 מיליון שקלים

בלי הפגנות ובלי שביתות: שר האוצר משה כחלון וראש העיר משה ליאון הגיעו לסיכום על גובה התקציב הממשלתי לעירייה לשנת 2019, שיהיה גדול יותר ב-20 אחוז לעומת תקציב 2018

פורסם בתאריך: 11.12.18 11:19

יש תקציב ממשלתי לירושלים: 950 מיליון שקלים. היום, שלישי, הגיעו משרד האוצר ועיריית ירושלים לסיכום על גובה התקציב הממשלתי לשנת 2019. התקציב השנה גדול יותר ב-20 אחוז לעומת התמיכה הממשלתית בירושלים בשנה שעברה – שנת 2018, שעמד 832 מיליון שקלים.

שר האוצר משה כחלון וראש העיר משה ליאון הגיעו לסיכום כי התקציב יחולק באופן הבא: 765 מיליון שקל תקציב הבירה, 67 מיליון שקל מענק פיתוח לירושלים ובנוסף 40 מיליון שקל לטובת שיפור רמת השירותים בעיר ו-78 מיליון שישמשו לפרויקטים מחוללי הכנסות עצמיות לעיריית ירושלים, כאשר העירייה ומשרד האוצר יקבעו במשותף את הפרויקטים אשר יבוצעו בסכומים האמורים. כמו כן, עוד סוכם כי יוקם צוות בו ישתתפו משרד האוצר ועיריית ירושלים שיעסוק באופן הקצאתם של הסכומים האמורים. בנוסף, סוכם בין הצדדים, כי במהלך השנה ידונו הצדדים על צעדים נוספים שיגדילו את ההכנסות העצמיות של הרשות באופן שיגדיל את רמת השירותים בעיר.



הממונה על התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור ציין כי "האופן שבו התנהלו הדיונים השנה מהווה בסיס לאמון ששיתוף הפעולה עם העירייה יוביל לשינוי המגמה בירושלים, כך שהרשות תוכל לספק שירותים יותר טובים לתושביה, על ידי הגדלת הכנסותיה העצמיות בשנים הבאות. על מנת לפתח הכנסות עצמיות אלה, כבר בסיכום הנוכחי הקצנו סכום והקמנו צוות שמטרתו לפתח פרויקטים מחוללי הכנסה לעירייה".

בעירייה מציינים היום כי הסכומים האמורים מתווספים לתוכנית שאושרה לפני כחצי שנה לפיתוח מזרח ירושלים בהיקף של 2.1 מיליארד שקלים.

השר כחלון מסר: "אני גאה בכך שמשרד האוצר יעניק השנה את הסכום הגבוה ביותר שנתנו אי פעם לעיר ירושלים, בהמשך ישיר למגמה של השנים האחרונות. כשבאים למשרד האוצר בזמן, באופן מקצועי וענייני, עם רשימת דרישות מנומקת אז מקבלים את כל התמיכה שאפשר לתת. אני בטוח שבשנים הקרובות נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה יחד עם ראש העיר משה ליאון כדי לחזק את ירושלים בירת ישראל ולהמשיך להצמיח אותה לדורות הבאים".

ראש העיר ליאון מסר: "הסיכום מבטיח כי עיריית ירושלים תתחיל את שנת 2019 ברגל ימין עם איתנות פיננסית לבירה כאשר הנגזרת המשתמעת מכך היא הרחבת השירותים הניתנים לתושבי ירושלים. זהו התקציב הגדול ביותר לה זוכה העיר ירושלים כאשר המרווחים היחידים יהיו תושבי ירושלים. אני מודה לשר כחלון על ההתנהלות הנעימה ועל הדרך בה התבצעו הדיונים ואופן קבלת ההחלטות, תושבי ירושלים יכולים לחזור לנשום לרווחה, יש מי שדואג להם".

כזכור, בשנה שעברה, על רקע העימות הפוליטי בין ראש העיר הקודם ניר ברקת לבין שר האוצר כחלון, התקציב הממשלתי לירושלים לשנת 2018 אושר רק בחודש מרץ, באיחור של שלושה חודשים. בין השאר העירייה בהובלת ברקת ודני בונפיל, יו"ר הסתדרות מחוז ירושלים, הפגינו מול משרד האוצר – ועובדי התברואה שפכו אשפה, במטרה לעלות את גובה התקציב הממשלתי לירושלים. בסופו של דבר, כאמור, התקציב שאושר לירושלים לשנת 2018 עמד על 832 מיליון שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב ירושלים

    ברקת,שהשבית וטינף את העיר- כמובן לא יתנצל על השימוש הפוליטי הציני .המטרה של כיבוש הליכוד קידשה את האמצעים.לפחות חנופה מתמדת לביבי נתניהו לא מזיקה לנו ישירות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר