(צילום: אורן בן-חקון)
(צילום: אורן בן-חקון)

התקציב הממשלתי לירושלים – 832 מיליון שקלים

בישיבת הנהלת העיר שנערכה היום, ראשון, עלה כי תקציב העירייה השוטף לשנת 2018, אשר צפוי להיות מאושר בסוף מרץ, יעמוד על 6 מיליארד שקלים וסך תקציב הפיתוח העירוני על כ-3 מיליארד שקלים

פורסם בתאריך: 11.3.18 18:27

באיחור של שלושה חודשים – נראה כי בסוף החודש סוף כל סוף יאושר התקציב של ירושלים לשנת 2018. בעירייה מציינים כי מסתמן שתקציב התמיכה של משרדי הממשלה בעיריית ירושלים לשנת 2018 יעמוד על סכום של 832 מיליון שקלים – סך התקציב השוטף יעמוד על 6 מיליארד שקלים וסך תקציב הפיתוח על כ-3 מליארד שקלים.

בישיבת הנהלת העיר שהתקיימה היום, ראשון, מסר ראש העיר ניר ברקת לדרג המקצועי בעירייה להיערך לאישור התקציב השוטף לשנת 2018 בישיבת מועצת העיר הקרובה ב-22.3. "מדובר בתקציב הגדול ביותר אי פעם לירושלים, שיעמוד על כשישה מיליארד שקלים לתקציב השוטף וכשלושה מליארד שקלים לתקציב הפיתוח", כך נמסר מהעירייה.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", על רקע העימות בין ברקת לבין שר האוצר משה כחלון הכריז ראש העיר בינואר על גזירות קשות שמשמעותן המידית פיטורי 2,150 עובדים וקיצוץ עמוק במרבית השירותים העירוניים – חינוך, נוער בסיכון, מניעת נשירה, רווחה, תרבות, ספורט, מינהלים קהילתיים, תחזוקה ותפעול העיר ועוד. בין השאר, במסגרת המאבק העירוני, עובדי התברואה שפכו אשפה מול משרד האוצר. מאז מתנהל משא ומתן על גובה התקציב בין הגורמים בעירייה לבין הגורמים במשרד האוצר.

מהעירייה נמסר כי "חלוקת הסכום המסתמנת היא: 700 מיליון שקלים אשר יגיעו ממשרד האוצר בתקנת ירושלים (מענק הבירה), 87 מיליון יגיעו שקלים מתוספת של משרד האוצר לתקציב הבלתי רגיל שיומר לתקציב השוטף, ו-45 מיליון שקלים יגיעו מהתחייבויות עבר של משרדי האוצר, החינוך והפנים. (סה"כ: 832 מיליון שקלים).  כמו כן יעביר האוצר כ-50 מיליון שקלים בגין התחייבות 2017. סכום זה ייועד לסגירת התחשבנות 2017.  בנוסף לכך הוסכם כי עיריית ירושלים תעמיד ממקורותיה  20 מיליון שקלים".

 

 

 

בעירייה טוענים כי "יושקעו סכומים נוספים לשדרוג התברואה והניקיון במזרח ירושלים וזאת בהתאם לסיכום שיושג בעניין בין העירייה למשרד לענייני ירושלים. עוד הוסכם כי העירייה תוכל לסכם עם משרדים נוספים על חובות עבר (בהיקף של כ-45 מליון שקלים) ותמיכה תקציבית נוספת בשנת 2018. האוצר אף הביע נכונות להגדיל השקעות בפיתוח כלכלי ותשתיתי". ברקת ציין בישיבת ההנהלה כי "הסכום המתגבש טרם אושר ונחתם סופית, אך הוא יהווה בשורה גדולה לירושלים, יאפשר העברת תקציב מאוזן, יבטיח את המשך הצמיחה של ירושלים וימנע פיטורים וקיצוצים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר