ירושלים תמונה כללית (צילום: אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)

ההשקעה של הקרן לירושלים בשנה הקרובה בעיר: למעלה מ-90 מיליון שקלים

ל"כל העיר, נודע כי הקרן לירושלים תשקיע במהלך שנת 2019 למעלה מ-90 מיליון שקלים, בין השאר בהקמת בית חדש לתיאטרון הקרון בגן הפעמון, בבניית מבנה לתיכון הדו-לשוני בבית צפאפא ובפתיחת מרכז חינוכי בעמק הצבאים

פורסם בתאריך: 31.1.19 13:46

למעלה מ-90 מיליון שקלים: זה הסכום שהקרן לירושלים מתכננת להשקיע בעיר בשנת 2019. בין השאר מתכוונים בקרן להמשיך בהקמת הבית החדש של תיאטרון הקרון בגן הפעמון, להתחיל בבניית מבנה התיכון הדו-לשוני בשכונת בית צפאפא ולשפץ את בית פיילי לאמנות במזרח העיר. בקרן לירושלים מציינים כי לכל אלו יצטרפו גם הקמת מרכז חינוכי בעמק הצבאים והקמת "האב" ליזמות חברתית-טכנולוגית במשרדי הקרן בתלפיות בשיתוף עם עמותת Made in JLM.



בתחום התרבות, מתכוונת הקרן להשקיע השנה למעלה מתשעה מיליוני שקלים – שלושה מיליון שקלים מתוכם יועברו לפרויקטים מקוריים וחדשניים, שהוגשו לקרן במסגרת "קול קורא". "זוהי השנה השנייה שבה הקרן מפרסמת "קול קורא" פומבי למוסדות תרבות להגשת הצעות למענקים לפרויקטים בתחומי התרבות והאמנות", נמסר מהקרן.


תיאטרון הקרון (צילום: באדיבות תיאטרון הקרון)

תיאטרון הקרון (צילום: באדיבות תיאטרון הקרון)


במזרח העיר מתכוונת הקרן להשקיע למעלה משלושה מיליוני שקלים בביצוע תכניות בתחומי הקהילה, הבריאות, הרווחה והחינוך. "כך, לדוגמא, תומכת הקרן במרכז עטאא המסייע לתושבי מזרח העיר לממש את זכויותיהם", מספרים בקרן לירושלים, "לצד תמיכה בבתי ספר ייחודיים ותמיכה במערך צוותי חירום שכונתיים, תכניות סיוע לקשישים, הפעלת משחקיות טיפוליות בטיפות החלב וקידום נושא הכשירות התרבותית. במהלך השנה תסתיים גם בנייתו של מועדון נוער ע"ש האסנפלד בואדי ג'וז שישרת את צעירי השכונה. כל אלו מצטרפים לתמיכה הרחבה של הקרן בעשרות מיזמים ותכניות בתחומי הקהילה, החינוך והרווחה בכל שכונות העיר ובכל המגזרים. בנוסף מנהלת הקרן לירושלים בשיתוף עם העירייה את קרן המלגות העירונית במסגרתה היא מחלקת כארבעה מיליון שקל לסטודנטים בתמורה לשעות התנדבות בקהילה".


צבאים על רקע הולילנד (צילום: ארז עמיר)

עמק הצבאים, אביב 2018 (צילום: ארז עמיר)


שי דורון (צילום: שלומי כהן)

שי דורון (צילום: שלומי כהן)


זאת ועוד, ל"כל העיר" נודע כי בימים אלה שוקדים בקרן על תוכנית "ירושלים 2030" בהובלתו של הנשיא שי דורון – תוכנית הנרקמת בשיתוף גורמים עירוניים ויועצים מתחומים שונים שמטרתה לבחור את הפרויקטים שהקרן לירושלים תוביל בעיר בעשור הקרוב ויביאו לשינוי משמעותי בתחומים בהם היא תפעל. "הקרן לירושלים היא גורם משמעותי בפיתוחה של ירושלים", מסר דורון, "בשנה הקרובה נבחר פרויקטים שהקרן תוביל קדימה בשנים הקרובות לטובת כל אוכלוסיות העיר".


פרסום ראשון: עשרות אלפי שקלים נגנבו ממשרדי הקרן לירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר