חיילים ושוטרים בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

המתיחות הביטחונית בהר הבית: למעלה מ-60 חשודים נעצרו במהלך סוף השבוע

במהלך סוף השבוע נכנסו מתפללים בכוח למתחם שער הרחמים החסום; כוחות משטרה ומג"ב עצרו למעלה מ-60 חשודים בחשד להסתה ולהפרות סדר; הכוננות המוגברת בהר הבית נמשכת

פורסם בתאריך: 24.2.19 08:28

המתיחות הביטחונית בהר הבית נמשכת: במהלך סוף השבוע נעצרו למעלה מ-60 חשודים, בחשד להסתה ולהפרות סדר. החשודים נכנסו בכוח למתחם שער הרחמים החסום לכניסת מתפללים.



משטרת ירושלים נמסר כי "לאור קריאות להפרות סדר בתפילות יום השישי בהר הבית נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים למנוע כל כוונה להפרת הסדר במהלך התפילה בהר הבית ומחוצה לו. במסגרת הערכות המשטרה ועל סמך ידיעות מודיעיניות נעצרו הלילה 60 חשודים בחשד לסתה והפרת הסדר. בשעות הקרובות יבוצעו מעצרים נוספים. משטרת ישראל תפעל במטרה לאפשר את תפילות המוסלמים בהר הבית כסדרן".

כידוע, המתחם הסמוך לשער הרחמים נסגר בצו בית משפט לאחר שעלה החשד כי נערכת בו פעילות של החמאס. השער, שנמצא בצידה המזרחי של העיר העתיקה, חסום בלבנים – מדובר בציר ישיר שמוביל ישירות להר הבית.



כמו כן, בלילה שבין שישי לשבת עצרה המשטרה עוד שלושה חשודים, "שהובילו את הפרת הצו השיפוטי האוסר כניסה לאזור החדרים בסמוך לשער הרחמים בהר הבית. בהמשך, יש בכוונת המשטרה לבצע מעצרים נוספים של חשודים שהיו מעורבים בהפרה ומתגוררים במזרח ירושלים ובשטחים".

במשטרה מדגישים כי "משטרת ישראל תנקוט ביד קשה ותבוא חשבון כנגד כל גורם שיפר את החוק, הסדר והסטטוס קוו בהר הבית ותאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הסדר הציבורי והביטחונם של כלל המבקרים בהר הבית ובעיר העתיקה".


הר הבית (צילום: אי.פי.Oded Balilty)

הר הבית (צילום: אי.פי.Oded Balilty)


כפי שפורסם ב"כל העיר", השקט הביטחוני היחסי שנרשם בשבועות האחרונים בגזרת ירושלים מופר מדי פעם בפעם: ביום שני שעבר בבוקר שוב הושלכו אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר שועפאט. משטרת ירושלים עצרה שני נערים בני 14 בחשד שיידו אבנים לעבר קרונות הרכבת, ונתפסו על ידי בלשי משטרה סמויים שמוצבים באזור; עוד באותו יום – מתפללים ניסו להיכנס בכוח למתחם שער הרחמים, החסום לכניסה על פי צו של בית משפט. כוח משטרה שפעל במקום מנע את הכניסה ועצר חמישה חשודים לחקירה; זאת ועוד, במהלך השבועות האחרונים מבצעת משטרת ירושלים פעילות ממוקדת של תפיסת אמצעי לחימה במזרח העיר.

בשיחה עם "כל העיר" אמר גורם בכיר במשטרה: "אנחנו במוכנות ביטחונית. בירושלים יש הרבה יותר כוחות משטרה שמתפרסים ברחבי העיר, יחד עם תגבור אמצעים טכנולוגיים. אפשר לראות את הנוכחות המשטרתית בעיר, כוחות מקצועניים שמכירים את ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר