השרה לשעבר לימור לבנת (צילום: פרטי)
(צילום: פרטי)

"יש לי חלום": קמפיין שילוט אוטובוסים למען שוויון מגדרי יצא לדרך

לרגל יום האישה הבינלאומי: קמפיין חדש למען שוויון מגדרי, בשיתוף ארגוני נשים ירושלמיים, יצא לדרך על גבי אוטובוסים ברחבי הארץ. השרה לשעבר לימור לבנת: "יש לי חלום - ששכר של אישה יהיה שווה לשכר של גבר"; רני חזון וייס, מנהלת תיכון ופעילה למען זכויות נשים: "יש לי חלום שנערות ידעו שכל תפקיד פתוח בפניהן"

פורסם בתאריך: 3.3.19 16:58

"יש לי חלום". קמפיין שילוט אוטובוסים למען שוויון מגדרי יצא לדרך ברחבי הארץ. מדובר בשילוט שעליו מופיעות נשים מובילות, בראשן השרה לשעבר לימור לבנת, שיצא במיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי, שיצוין ב-8.3.19. "יש לי חלום ששכר של אישה יהיה שווה לשכר של גבר", כך נכתב על השלט שבו מופיעה תמונתה של השרה לשעבר לבנת.



כפי שפורסם ב"כל העיר", לפי נתוני מכון ירושלים למחקרי מדיניות, בשנת 2018 השכר החודשי הממוצע של נשים ירושלמיות שכירות עמד על 6,682 שקלים ברוטו בחודש, לעומת הגבר הירושלמי השכיר שמרוויח בממוצע 8,679 שקלים ברוטו בחודש; עוד לפי הנתונים נראה כי השכר של הירושלמיות הוא נמוך לעומת הממוצע הארצי. שכר השכירות בישראל עמד על 7,636 שקלים ברוטו בחודש – גבוה בכ-1,000 שקלים לעומת השכר של האישה הירושלמית השכירה. לגבי תושבות מזרח העיר הפערים גדולים יותר – אישה שכירה ממזרח ירושלים מרוויחה בממוצע 4,296 שקלים ברוטו בחודש.



רני חזון וייס (צילום: פרטי)

רני חזון וייס (צילום: פרטי)


את הקמפיין מובילים חברת הכנסת רחל עזריה ואוהד גבלי, מנכ"ל חברת "כנען" לפרסום, כחלק מהסכם פשרה שהושג לאחר תלישת תמונות של נשים על ידי חרדים קיצונים מאוטובוסים בירושלים. הקמפיין יצא לדרך בשיתוף ארגוני נשים ירושלמיים – "שדולת הנשים", תנועת "ויצו" ירושלים, תנועת "נעמת", ארגון "קולך" ועמותת "אמונה". "אני שמחה על ההסכמות והערכים המשותפים שחברת כנען ואני הגענו אליהם", מסרה ח"כ עזריה, "ועל היציאה לקמפיין משותף לכבוד יום האישה הבינלאומי, קמפיין שקורא להפוך את החלום למציאות".


אליאנה ברבל (צילום: פרטי)

אליאנה ברבל (צילום: פרטי)


ח"כ עזריה מבקשת בקמפיין "יש לי חלום": "שלא יהיו עוד מסורבות גט"; אליאנה ברבל, שהובילה מאבק חברתי על הזכות של כל אישה בירושלים לבקר במעיינות: "יש לי חלום שאלימות מינית לא תתקבל בסלחנות"; נילי פיליפ, שעתרה לבית המשפט העליון למען ביטחון נשים במרחב הציבורי בבית שמש ולהורדת שלטי הצניעות ברחובות: "יש לי חלום שכל אשה תרגיש בטוחה במרחב הציבורי"; ורני חזון וייס, מנהלת תיכון דרור בירושלים ופעילה למען זכויות נשים, שהובילה את מאבק המקוואות וחינוך לשוויון מגדרי: "יש לי חלום שנערות ידעו שכל תפקיד פתוח בפניהן".


ח"כ רחל עזריה (צילום: פרטי)

ח"כ רחל עזריה (צילום: פרטי)


 נילי פיליפ (צילום:פרטי)

נילי פיליפ (צילום:פרטי)


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר