רבקה זהר, האחיות ג'משיד, עובדות מחלקת הקטלוג בספרייה הלאומית בסוף שנות ה-40 של המאה הקודמת (צילומים: אלפרד ברנהיים, מוטי מילרוד, קטיה בורינדין)
רבקה זהר, האחיות ג'משיד, עובדות מחלקת הקטלוג בספרייה הלאומית בסוף שנות ה-40 של המאה הקודמת (צילומים: אלפרד ברנהיים, מוטי מילרוד, קטיה בורינדין)

זמרות, אמניות, יוצרות: מוסדות התרבות בירושלים מציינים את יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי יצוין בשישי הקרוב, 8.3.19: לאורך השבוע יערכו מוסדות התרבות בירושלים אירועים שונים

פורסם בתאריך: 2.3.19 16:03

יום האישה הבינלאומי יצוין ביום שישי, 8.3.19 – לאורך השבוע יתקיימו אירועים שונים במוסדות התרבות בעיר: בזאפה ירושלים יתקיימו שני מופעים מיוחדים סביב יום האישה: הראשון הוא המופע של רבקה זוהר "איזה אושר" שיתקיים במוצאי שבת 2.3. המופע משלב בתוכו את הקלאסיקות של זהר, שירים מכל הקריירה לצד קאברים מפתיעים ושירים חדשים שכתבה יחד עם לירון לב, שותפה ליצירה בשנים האחרונות. בין השירים שיבוצעו במופע: הדרך אל הכפר, זמר שלוש התשובות, על כפיו יביא, לא כמו אתמול, תיקון כללי, מה אברך, ועוד רבים וטובים. עלות כרטיס היא 105 שקלים.

המופע השני לכבוד יום האישה הוא המופע של מארינה מקסימיליאן שיתקיים בשלישי (5.3), ובו תגיש את מיטב הרפרטואר שלה, מלווה בהרכב נגנים חדש. כרטיס למופע יעלה 149 שקלים.



עובדות מחלקת הקטלוג בספרייה הלאומית. משמאל יושבת מרים ילן-שטקליס (צילום: אלפרד ברנהיים)

עובדות מחלקת הקטלוג בספרייה הלאומית בסוף שנות ה-40 של המאה הקודמת (צילום: אלפרד ברנהיים)



בבית אבי חי יתקיים לכבוד יום האישה מופע מיוחד של סופרגרופ נשי, "ג'משיד-רובין-מלמוד" ביום שלישי (5.3). כשמאחוריהן שלושה אלבומי בכורה מסקרנים ועם אלבומים חדשים בדרך, האחיות ג'משיד, דניאל רובין וענת מלמוד יפגשו וירקחו מחדש את שיריהן. לצד חומר מקורי, ישלבו היוצרות גם שירים של זמרות מוכרות שהשפיעו עליהן ועל יצירתן, וביניהן יהודית רביץ, ריטה, דנה ברגר ועוד. המופע יחל ב־21:00, עלות כרטיס היא 50-30 שקלים.

הספרייה הלאומית תקיים אירוע מחווה לנשים פורצות דרך בעולם הספרות, השירה, העיון והמחקר התרבותי במדינת ישראל. במהלך האירוע – "ספרייה משלך" – שיתקיים בערב יום חמישי (7/3), יתקיימו בספרייה שורה של מפגשים סדנאות והרצאות קצרות בהובלת חוקרות ומומחיות הספרייה הלאומית, אשר יתמקדו בתחומי הפעילות של הספרייה, בארכיונים ובאוספים שלה – כולם סביב נשים מובילות בתחומי התרבות השונים.


רבקה זהר (צילום: מוטי מילרוד)

רבקה זהר (צילום: מוטי מילרוד)


בין האירועים שיתקיימו: מפגש העוסק בדימוי הנשי והעצמי של המשוררת לאה גולדברג; בטביעת המכחול המיוחדת של מעצבות ומאיירות ספרי הילדים בשנותיה הראשונות של המדינה; ידובר על מקומן וייצוגן של נשים באוסף האסלאם והמזרח התיכון ועל שלל הדימויים שלהם במחזורי תפילה יהודים, בכתבי יד ובהגדות לפסח בימי הביניים; בתרומה המרכזית של חוקרות לתיעוד ומחקר על המוזיקה של עדות ישראל; סדנה מיוחדת באירוע תוקדש לכתיבה והעשרת ערכים על נשים בוויקיפדיה; המוסיקאית והיוצרת נטע אלקיים תנחה ותוביל מפגש מוזיקלי בעקבות הקלטות ייחודיות של שירת נשים ממרוקו מארכיון הצליל הלאומי; יוקרן הסרט "לבדיתי – אגדה על מרים ילן שטקליס" ועוד. מחיר כניסה: 25 שקלים. השתתפות בהרצאות וסדנאות על בסיס מקום פנוי.

ביום חמישי (7.3) תיפתח באברם הוסטל תערוכה מיוחדת לכבוד יום האישה. בתערוכה יציגו קבוצת האמניות Duck & Dodo העוסקת רבות בנושאים חברתיים מנקודת מבט אישית ונשית. הפעם הן מציעות פרשנות לחפיסת קלפי משחק באיורים חדשים ומקוריים, המחליפים את הדימויים המסורתיים ומציפים לדיון נושאים של שוויון ומגדר.


האחיות ג'משיד (צילום: קטיה בורינדין)

האחיות ג'משיד (צילום: קטיה בורינדין)


לצד האיורים המוצגים, מוזמנים המבקרים למשחק בחפיסת קלפים אמיתית המשמשת כמעין קטלוג ומניפסט של התערוכה. התערוכה בכניסה חופשית.

במוזיאון חצר היישוב הישן יקיימו אירוע מיוחד ברביעי (6.3) תחת הכותרת "האישה – מסע בין עולמות". האירוע יפתח בסיור בהדרכתה של אוצרת המוזיאון אורה פיקל-צברי, בעקבות התחנות בחייה של האישה ביישוב הישן: מרגע הגעת הצעת השידוך – היא מוצאת עצמה תחת עיניה הבוחנות של החותנת , על נישואין , סכנות הלידה וההגנה מפני מרעין בישין. בסיור ניתן יהיה לראות איך התמודדה עם קשיי החיים ודאגה לבני משפחתה. ב-11:15 תתקיים הרצאה על תפקידה של האישה בתקופת המקדש שתעביר צפורה פילץ. האירוע יתקיים בין השעות 10:00 עד 12:00 ויעלה 50 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר