יהושע לימוני (צילום: אילן צפירא)
יהושע לימוני (צילום: אילן צפירא)

"אני גאה באלבום שיצא בהדסטארט"

הזמר והיוצר יהושע לימוני השיק לאחרונה אלבום חדש "מתפוצץ", השבוע הוא יופיע בירושלים: "זו ממש הופעה סימפונית-אנדלוסית, שמשלבת את כל הקצוות"

פורסם בתאריך: 27.2.19 21:10

יהושע לימוני היה מעורב בכל פרט בהקלטה של הלהיט "הקיץ האחרון" עם הלהקה בה היה חבר כמתופף, "שפיות זמנית". שלושה ימים אחרי ההקלטה כבר היה עמוק בשירותו הקרבי, וטעם מההצלחה רק כשחזר בסופי שבוע וראה את חבריו מרוחים על כתבות שער, בעוד הוא נותר בחוץ.



"רוב החזרות היו אצלי בבית ואני גם הבאתי את מירית ליבה הזמרת, שלמדה איתי בכיתה", הוא אומר, "אבל רוב האנשים שניגנו בהרכב הזה כבר לא במוזיקה היום, אז אולי דווקא היה לי מזל שלא חווייתי אז את ההצלחה המטורפת שההרכב חווה".



אז לימוני כן נשאר במוזיקה. התהליך שעבר מההצלחה הלא ממומשת בגיל 17 ועד להפיכתו לזמר-יוצר שהוא היום היה ארוך ומורכב, וכלל גם חזרה בתשובה, יציאה בשאלה ושוב חזרה בתשובה אחרונה לפני כ-12 שנה. "אחרי הצבא הלכתי ללמוד מוזיקה בחו"ל", הוא מספר, "תופפתי וניגנתי עם הרבה יוצרים מוכרים. בשלב מסוים עברתי משבר. חזרתי בתשובה ואז בשאלה. הייתי בבלבלות נוראיות. כתיבת השירים עזרה לי וריפאה אותי. היום אני בגלגול שני של חזרה בתשובה".


יהושע לימוני בהופעה (צילום: פרטי)

יהושע לימוני בהופעה (צילום: פרטי)


מאז הוציא לימוני, בן 47, תושב הרצליה, ארבעה אלבומים, כאשר האחרון שבהם יצא בינואר – "מתפוצץ", שמכווץ לתוכו 8 שירים, ומומן כולו באמצעות הדסטארט, "העבודה על האלבום היתה חתיכת מערבולת. אני גאה באלבום שיצא בהדסטארט ונהנה לשמוע אותו. כמעט כולו הוקלט בבית".



יהושע לימוני בהופעה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


אחרי שלב ההקלטות מגיע השלב שאותו לימוני מכנה "לצאת עם האלבום החוצה". שלב ההופעות. "בנינו הופעה מאוד מושקעת מבחינת זמן, מאמץ וחזרות", הוא אומר, "יש שילוב נדיר של אנשים מוכשרים ושל כלי נגינה: על הבמה מנגנים בס, בוזוקי, בנג'ו, כינור, גיטרה חשמלית, תופים, גיטרה אקוסטית, מנדולינה וחצוצרה. זו ממש הופעה סימפונית-אנדלוסית, שמשלבת את כל הקצוות. אנחנו רוצים להופיע כמה שיותר, ונשמח מאוד שיזמינו אותנו להופעות בכל הארץ".

ברביעי הקרוב, 6.3.19, יופיע לימוני בנוקטורנו עם מופע שיצא סביב האלבום האחרון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר