סינמטק (צילום: ודים מכיילוב)
סינמטק (צילום: ודים מכיילוב)

אמנות או התרסה? פסטיבל סרטים "בעקבות הנכבה" בסינמטק ירושלים מעורר סערה

על רקע פסטיבל סרטים שעוסק בנכבה שייפתח בעוד יומיים בסינמטק: ארגון הימין "בצלמו" וסגן ראש העיר העתידי אריה קינג קוראים לראש העיר ליאון ולשרה רגב להתערב ולהפסיק את המימון העירוני שמקבל הסינמטק; העירייה: "הפסטיבל לא ממומן על ידינו"

פורסם בתאריך: 5.2.19 13:05

אמנות או התרסה? פסטיבל הסרטים בעקבות הנכבה – "48 מ"מ", שצפוי להתארח בחמישי הקרוב, 7.2.19 בסינמטק ירושלים, מעורר סערה. במסגרת הפסטיבל יוצגו מספר יצירות קולנועיות העוסקות בנכבה ובשיבת הפליטים הפלסטינים. מי שצפוי להשתתף ולנאום בפתח הפסטיבל הוא השחקן ובמאי הקולנוע מוחמד בכרי, יוצר הסרט השנוי במחלוקת "ג'נין, ג'נין", ויצירות נוספות הקשורות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.


– סגירת גלריית ברבור: "ניאבק בהחלטה"
– "לא מכליל חס וחלילה": סגן ראש העיר העתידי מתגזען נגד יוצאי תימן
– "אם עיריית ירושלים תפעל נגד מקומות הבילוי שפועלים בשבת – אפרוש מהקואליציה"


במכתב ששלח אתמול בלילה, שני, מנכ"ל ארגון הימין "בצלמו" שי גליק לראש העיר משה ליאון ולשרת התרבות והספורט מירי רגב, הוא קורא לבטל את הפסטיבל שנערך במבנה העירוני. "האירוע כולו הוא בעד זכות השיבה ונרטיב הנכבה", כותב גליק. "ואשמח להפסקת כל שיתוף פעולה עתידי עימו".


פסטיבל הסרטים בעקבות הנכבה – "48 מ"מ" (צילום מסך מתוך אתר סינמטק ירושלים)


עוד כותב גליק כי "חוק יסודות התקציב קובע שאירוע שמציין את נרטיב הנכבה לא ימומן ציבורית ומוסד כזה ייקנס. ככל שפסטיבל הנכבה לא ייקנס יהיה זה אמירה שכל חוק הנכבה הינו חוכא ואיטלולא ומעולם לא מתכוון להיות מיושם על ידכם. כמובן שלא יתכן שחוק לא יאכף ובטוחני שהחוק ייאכף".

השרה מירי רגב (צילום: תומר אפלבאום)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)



כמו כן, סגן ראש העיר העתידי אריה קינג ("מאוחדים") פנה גם הוא לראש העיר ליאון בדרישה מיידית להפסיק את המימון העירוני לסינמטק ולהסיר את לוגו העירייה מאתר הסינמטק ומפרסומי בית התרבות והקולנוע. "לא ייתכן ששוב-ושוב במסווה של 'תרבות ואמנות' ישמיצו ויעלילו עלילות דם ויקראו לחרם על ישראל – מי שרוצה להשמיץ את ישראל מוזמן לבקש כסף מהאיחוד האירופי לא מתושבי ירושלים", מציין קינג.


פסטיבל הסרטים בעקבות הנכבה - "48 מ"מ" (צילום מסך מתוך אתר סינמטק ירושלים)

פסטיבל הסרטים בעקבות הנכבה – "48 מ"מ" (צילום מסך מתוך אתר סינמטק ירושלים)


מדובר בפסטיבל שנערך ביוזמת עמותת "זוכרות" – שפועלת 17 שנה לקידום האחריות של הציבור היהודי בישראל לנכבה הפלסטינית, ולמימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים. בין השאר במסגרת הפסטיבל ייערך סיור בשכונת טלביה, לפי התוכניה של הפסטיבל: "סביב בתים מרהיבים ביופיים בטלביה שנבנו על ידי משפחות פלסטיניות והיו שלהם עד 1948. תושבי השכונה לדורותיהם נהיו פליטים, חלקם בעיר שלהם ואחרים התפזרו לכל העולם". בנוסף, בין הסרטים שיוקרנו בפסטיבל – "חתמתי על עצומה", שעוסק על פלסטיני שחתם על עצומה לחרם תרבותי על ישראל ועוסק בלבטיו ובמשמעות ההחלטה שלו.


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "פסטיבל שעומד להיפתח לא ממומן על ידי עיריית ירושלים והעירייה אינה מתקצבת פרוייקטים בפניות מהיום למחר, אלא רק במסגרת הנהלים ובכפוף לתבחינים ואמות מידה מקצועיות".

תגובת סינמטק ירושלים תפורסם כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אהרן

    הפסטיבל אולי אינו ממומן מכספי ציבור, אך המבנה הוא מבנה ציבורי.
    האם הסינמטק עצמו לא ממומן מכספי ציבור?
    אני הציבור ואני ורוב תושבי ירושלים מתנגדים לאירועי טרור והכחשת היסטוריה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר