הפקקים באזור גשר במיתרים, שלישי (צילום: אורן בן-חקון)
הפקקים באזור גשר במיתרים (צילום: אורן בן-חקון)

סקר: הירושלמים עומדים הכי הרבה זמן בפקקים

מסקר של עמותת אור ירוק עולה כי הירושלמים והירושלמיות עומדים הכי הרבה זמן בפקקים, לעומת תושבים באזורים אחרים בארץ

פורסם בתאריך: 2.4.19 12:54

הירושלמים והירושלמיות עומדים הכי הרבה זמן בפקקים, לעומת תושבים באזורים אחרים בארץ: 85 אחוזים מתושבי אזור ירושלים העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום, כך עולה מסקר של עמותת המאבק בתאונות הדרכים בישראל – "אור ירוק" לשנת 2019 שנעשה בחודש שעבר בקרב 506 נהגים שמייצגים את כלל האוכלוסיות בארץ. עוד עולה מהסקר כי 31 אחוזים מהמשיבים הירושלמים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

לא רחוק מהירושלמים ממוקמים תושבי אזור המרכז, שכולל את גוש דן העמוס. לפי הסקר, 83 אחוזים מתושבי אזור המרכז העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום, 26 אחוזים העידו כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום. באזור הצפון הנתונים עומדים על 79 אחוזים מהנשאלים שהעידו כי הם עומדים בפקק כל יום; 78 אחוזים – מתושבי השרון; וסוגרים את הסקר – תושבי הדרום – 75 אחוזים מהם העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום.



לפי הסקר, תחושתו של הציבור היא שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים על מנת לשפר את נגישותה של התחבורה הציבורית, ולא עושה די לטובת צמצום העומסים הכבדים, בהם נהגים מצויים שעות ארוכות מדי יום. בסקר מצוין כי 62 אחוזים מהנשאלים באזור ירושלים העניקו לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ציון בין 5-1 (מתוך 10) – מדובר בציון נכשל, בכל הקשור לטיפול בבעיית הפקקים. זאת ועוד, 70 אחוזים מהנשאלים הירושלמים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים. בנוסף, 42 אחוזים מאזור ירושלים מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד, ו-41 אחוזים מעריכים כי נושא התחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מדגיש כי "לציבור נמאס מפקקי התנועה הגדולים, ולכן הוא מעניק ציון נכשל גם למצב התחבורה הציבורית וגם לשר האחראי. תחומי הסעת ההמונים והכישלון בצמצום תאונות הדרכים הם החמצה לאומית של כל הממשלות. הממשלה הבאה תהיה חייבת להעביר תקציבים רבים יותר לשיפור התחבורה הציבורית, ולעידוד הציבור לעבור מהרכב הפרטי לאוטובוסים ולרכבות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר