רחוב רבקה, אשפה במזרח העיר, קרית היובל (צילומים: פרטי, פפה אללו)
רחוב רבקה, אשפה במזרח העיר, קרית היובל (צילומים: פרטי, פפה אללו)

המייל האדום של "כל העיר": הפניות שטופלו השבוע

מפגע ביוב בקרית היובל, אשפה במזרח העיר, היעדר פחים כתומים בעיר, עץ שקרס בחורשת הירח ושורה של תלונות על מהמורות ובורות בכבישים ובמדרכות. הנה הטיפול בחלק מהפניות שהגיעו השבוע למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

פורסם בתאריך: 4.4.19 18:06

גם השבוע הגיעו פניות רבות למייל [email protected] ‑ המייל האדום של "כל העיר". הנה אופן הטיפול בחלק מהמקרים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

פסגת זאב: כלי רכב חוסמים את שדה הראייה

תושב שפנה למייל האדום של "כל העיר" מספר כי כלי רכב החונים ברחוב מאיר גרשון חוסמים את שדה הראייה. "בין בניין מספר 29 לבין מספר בניין מספר 31 ברחוב מאיר גרשון בפסגת זאב יש כניסה לחניון – על הכביש בבניין מספר 31 יש כמה מקומות חניה. כשיוצאים מהחניון – המכוניות שחונות על הכביש במספר 31 מסתירות את שדה הראיה, ולצערי מתרחשות תאונות דרכים רבות במקום זה", כך כותב התושב. "צריך לבטל את החניה על הכביש, לפחות לרכב או שניים, כדי שיהיה שדה ראייה יותר פנוי וכך למנוע תאונות בעתיד".

אופן הטיפול: בעקבות פניית "כל העיר" לעיריית ירושלים, מהנדס תנועה עירוני ייצא אל השטח ויבדוק את התלונה. מהעירייה נמסר: "בעקבות פנייתכם, ייצא לשטח מהנדס תנועה אשר ייבדוק את ההיתכנות לביטול החניות האמורות. במידה ויימצא הצדקה, תוכן תוכנית לביטול החניות שתועלה לדיון ברשות התמרור הקרובה".


מזרח העיר: אשפה על המדרכות

סגן ראש העיר לשעבר פפה אללו פנה השבוע למייל האדום של "כל העיר" בתלונה על נושא הזנחת התשתיות במזרח העיר. "הכתבות בנושא הניקיון 'מיוחד לקראת פסח' היו מאוד מעניינות", כותב אללו, "אבל הפתיע אותי שלא נזכר הניקיון במזרח העיר. נכון שלהם אין פסח, אבל הם חלק מהעיר, והמצב שם לא השתנה בכלל. הנה שתי דוגמאות מהעיר העתיקה: בכל העיר העתיקה הפחים מתפוצצים מזבל, והלכלוך על המדרכות. השני מראה חוסר כבוד כלפי הארמנים (שלט סדוק ושבור)".

אשפה במזרח העיר (צילום: פפה אללו)

אשפה במזרח העיר (צילום: פפה אללו)

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים – שמוסרת כי "הניקיון ברחובות מזרח העיר מטופלים על ידי חברה פרטית מטעם עיריית ירושלים. הניקיון מתבצע כמידי יום הן על ידי רכבי טיאוט והן על ידי פינוי מכולות האשפה. באשר לשילוט הסדוק של הפטריארכיה, מדובר בשלט פרטי ועל כן גורמי חברת פמ"י (החברה לפיתוח מזרח ירושלים) פנו לפטריארכיה על מנת שזו תתקן את השלט האמור".

מזרח העיר (צילום: פפה אללו)

מזרח העיר (צילום: פפה אללו)


היעדר פחים כתומים בירושלים

בהמשך לסדרת הכתבות בנושא איכות סביבה וניקיון, שהתפרסמה ב"כל העיר" בשבוע שעבר, פנתה למייל האדום של "כל העיר" תושבת שמתלוננת על היעדר פחי מיחזור כתומים, וזאת לעומת מקומות אחרים בארץ. הפחים הכתומים מכילים פסולת אריזות ריקות מתוכן. "יש סיבה מיוחדת שרק בירושלים אין פחים כתומים של מיחזור כמו בכל הארץ?", כך כותבת ל"כל העיר" הפונה.

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה למנכ"ל תאגיד תמיר, שאחראי על פרסית הפחים הכתומים, רני איידלר: "אנו נמצאים במגעים ובשיח עם עיריית ירושלים מיום חקיקת החוק. בשנת 2018 החלה הרשות לבצע פיילוט בשכונת בית הכרם ואנו תקווה שבמהרה עיריית ירושלים תאפשר לכל תושביה להיות חלק מהמאמץ הארצי לשמירה על הסביבה ולמחזור. ירושלים הינה עיר הבירה של ישראל ואחת הערים הגדולות מבחינת כמות התושבים שגרים בה. הצטרפותה למהלך באופן טוטאלי יגדיל באופן משמעותי את המחזור בישראל ואת האחריות שאנו יודעים לקחת כחברה אזרחית על הפסולת שלנו ועל הסביבה. קצב פריסת הפחים בעיר הינו באחריות העירייה ובמימון תמיר ואני תקווה שיפעלו במהרה להרחבת התשתיות לעיר כולה".

בעיריית ירושלים מציינים כי "ההסכם בין הצדדים נחתם ליישום ההפרדה במקור בשיטת 'הזרמים היעודיים', ולא בשיטת הפח הכתום. למרות האמור, סוכם על הצבת פחים כתומים בשכונת רמת בית הכרם. לאחרונה הוגשה לתאגיד הצעת פריסה נוספת משמעותית של הפח הכתום, בעוד כשש שכונות חדשות, בהתאם למדיניות העירונית להציבם בחדרי אשפה בלבד". עוד מוסיפים בעירייה כי "כידוע בירושלים נבנה מתקן גדול לטיפול ומיון באשפה. המפעל הוקם כחלק ממדיניות העירונית לטיפול באשפה לה היה שותף ומוביל המשרד להגנת הסביבה שמימן חלק נכבד מעלות הקמת המפעל. בירושלים מוצבים כ-4,000 מתקני איסוף למיחזור, כך שהעיר רוויה במתקני המיחזור שנגישים לכלל התושבים".


רמות: בקשה להתקנת שלט רחוב

למייל האדום של "כל העיר" הגיעה פנייה מתושבת ברחוב משה צבי סגל בשכונת רמות, שמתלוננת כי לרחוב אין שלט. "מאוד קשה למצוא את ביתנו, תנסו להגיע אלינו", כך כותבת התושבת.

רחוב משה צבי סגל (צילום: פרטי)

רחוב משה צבי סגל (צילום: פרטי)

אופן הטיפול: בעקבות פניית "כל העיר" יצאו לשטח פקחי אכיפה ושיטור שבדקו את ההיעדר השילוט ברחוב ויצרו קשר עם הפונה. בעירייה מציינים: "עם קבלת הפנייה, יצאו לשטח מפקחי אגף האכיפה והשיטור העירוני לבדיקת הנושא ואף נפגשו עם הפונה בשטח. מבדיקתם עולה כי ישנו שלט בתחילת הרחוב וכן ישנם שלטים מוארים על גבי הבתים ברחוב (בהתאם לחוק העזר העירוני). משיחת המפקחים עם הפונה עולה כי הפונה מבקשת שילוט עם שם הרחוב נוסף מאמצע הרחוב (בקטע בו הרחוב מתפצל), הפנייה הועברה לממונה על שילוט הרחובות לצורך בדיקת היתכנות להזמנת השילוט והצבתו. הפונה קיבלה מהמפקחים את מספר הטלפון של הממונה על מנת שתעמוד עימו בקשר ישירות".


קרית היובל: מפגע ביוב פתוח

במרכז המסחרי בשכונת קרית היובל נרשם מפגע של ביוב פתוח. מדובר ברחבה הממוקמת מאחורי המרכז המסחרי ברחוב אורוגואי 1. תושבים טוענים כי התלוננו בעבר על המפגע הסביבתי אך זה לא טופל, גם שהמרכז המסחרי שופץ לפני מספר חודשים. בעקבות המפגע דיירים סיפרו כי הם סובלים ממכת חולדות, עכברים ויתושים.

קרית היובל (צילום: פרטי)

קרית היובל (צילום: פרטי)

"למעלה משנה אני ועוד רבים מתושבי קרית היובל נאלצים ללכת ולדרוך בתוך מי ביוב שזורמים מנקודת 'שיבר'", כותב תושב למייל האדום. "הביוב הזורם כבר מזמן נהפך למפגע תברואתי וסביבתי ובחודשי הקיץ אף ראינו פגרי חולדות ליד הביוב ובסמוך לו". התושב מספר כי פנה בשנה האחרונה לגיחון ולעירייה.

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לגיחון, שם נטען כי "הבעיה המוצגת אינה באחריות חברת הגיחון. הבעיה המתוארת במכתב הופנתה אל נציגי הגיחון ולאחר בדיקה הובא לידיעת הצרכנים כי מדובר בבעיה פרטית של הצרכנים שאינה באחריות הגיחון ותיקון הבעיה באחריות הצרכנים. למרות העובדה שהבעיה המוצגת היא פרטית, הגיחון טיפל טיפול ראשוני בבעיה לפנים מהמתחייב, עד שהצרכנים יתקנו את המערכת הפרטית שלהם".

מבירור שנערך בעירייה עולה כי פקחי השיטור העירוני החלו לטפל בבעיה מול החברה האחראית על אחד הבניינים באזור. עיריית ירושלים: "אגף אכיפה ושיטור נכנס לתמונה ומטפל בבעיה מול חברת רסקו האחראית על הבניין. האגף ידאג כי החברה תסיים את הטיפול בתקלה".

"כל העיר" ימשיך ויעקוב אחר הטיפול במפגע.


מהמורות ובורות בכבישים ובמדרכות ברחבי העיר

למייל האדום של "כל העיר" הגיעו מספר פניות על מהמורות, בורות וסדקים שיש בכבישים ובמדרכות ברחבי העיר. בין השאר ברחוב שלמה בן יוסף בארמון הנציב, ברחוב צפירה במושבה, ברחוב דרך בית לחם בבקעה וברחוב רבן יוחנן בן זכאי בגוננים. "בכל רחבי העיר קיימים כבישים מלאי חורים ומהמורות ברמות, בגילה, בבית הכרם, באזור בנייני האומה ועוד. מצפה מראש העיר החדש לתת את דעתו בנושא הבעייתי ולהציג תוכנית שיפורים לכבישים כיאה לבירתנו הקדושה".

אופן הטיפול: מבירור שערך "כל העיר" עולה כי במהלך שנת 2019 ירובדו כבישים ברחבי העיר. עיריית ירושלים :"ישנה תכנית מסודרת לריבוד כבישים שיצאה אל הפועל התחילת השבוע. בשנת 2019 ירובדו מרבית כבישי העיר לאחר שראש העיר הקצה כ- 150 מיליון שקלים לנושא".

רחוב שלמה בן יוסף (צילום: פרטי)

הפונה שמתגוררת ברחוב שלמה בן יוסף, מתארת כי "הכביש אצלנו ברחוב סדוק מתחילתו ועד סופו. מפחיד. המדרכות פגומות קשה ללכת עם עגלת תינוק. אני גרה כ-38 שנה בשכונה, ואף פעם לא שידרגו לנו הרחוב".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעירייה, ומבירור שנעשה עולה כי רחוב שלמה בן יוסף לא ישודרג גם במהלך שנת 2019. אולם בעקבות הפנייה לעירייה נושא שדרוג רחוב שלמה בן יוסף בארמון הנציב ייבחן בתוכנית העבודה לשנת 2020. העירייה: "ישנה תכנית שנקבעה על ידי הנהלת העיר לשדרוג רחובות העיר. רחוב שלמה בן יוסף, איננו מופיע ברשימה השנה אולם ייבחן בתכניות העבודה של השנה הבאה".

כמו כן, גם רחוב צפירה לא מופיע בתוכנית העבודה לשנת 2019. "הרחוב ייבחן על ידי גורמי מחלקת אחזקת כבישים ומדרכות לתכניות העבודה לשנת 2020", כך נמסר מהעירייה.


המסלול המשובש של קו 10

ל"כל העיר" הגיעה פנייה מנהג אוטובוס שמתלונן כי "במסלול הקבוע שלי בקו 10, ישנן מהמורות בכביש שגורמים נזק לאוטובוס, לנוסעים ולי כנהג. הרחובות בהם הכביש זקוק לתיקון/זיפות מחדש הם:

רחוב האומן – הקטע בין האומן מס׳ 2 ועד הכיכר של האומן-סדנא; רחוב בן זכאי – בקטע של בית הספר דנמרק ועד כיכר דוסתאי בשני הכיוונים".

אופן הטיפול "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים, שלדבריה, "ברחוב האומן נעשים בימים אלה תיקונים בכביש על ידי מחלקת אחזקת כבישים ומדרכות. בבן זכאי – רחוב זה נמצא בתכניות העבודה לשדרוג המדרכות והכבישים. בהיקף של למעלה מ-150 מיליון שקלים".


חורשת הירח: עץ קרס

למייל האדום של "כל העיר" הגיעה פנייה מתושבת, על עץ שנמצא על הקרקע בחורשת הירח בטלביה.

חורשת הירח (צילום: פרטי)

אופן הטיפול: התושבת סברה כי העץ הופל על ידי כלי הנדסאי של חברה קבלנית, אולם מבירור שערך "כל העיר" עולה כי העץ קרס ונפל על הקרקע בעקבות מזג האוויר הסוער. בחברה הקבלנית מציינים כי "זה עץ שנפל בעקבות מזג האוויר , פקח מטעם העירייה היה במקום. לנו אין שום קשר עם עץ זה".

בעירייה אישרו את הדברים וציינו: "מבדיקה שנערכה עם גורמי האגף לשיפור פני העיר עולה כי בניגוד לאמור, מדובר על עץ שנפל כתוצאה ממזג האוויר הסוער לפני כשלושה שבועות. לעץ אין סימנים של פגיעה. העץ יפונה בימים הקרובים מהשטח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר