קו 15 תלפיות תחנה מרכזית (צילום: אלון סין משה)
קו 15 תלפיות תחנה מרכזית (צילום: אלון סין משה)

המחדלים בתחבורה הציבורית בירושלים | "נוסעים שעה-שעה וחצי באוטובוס כי הוא תקוע בפקק"

נוסעים בקו 15, המחבר בין התחנה המרכזית לבין תלפיות, מתלוננים כי בשל היעדר נת"צ ותכנון לקוי של מערך הרמזורים האוטובוס נתקע בפקקים מיותרים. "15 דקות": "למסלול האוטובוס נכנסות הרבה מכוניות והאוטובוס ממשיך לעמוד. מחלקת הרמזורים בעירייה חייבת להבין את הבעיה ולטפל בה"

פורסם בתאריך: 14.4.19 08:21

לאחר שקו 15 דורג במקום הראשון ברשימת הקווים הגרועים ביותר בירושלים – נראה כי באחרונה מתווספות טענות הנוגעות לתכנון מסלולו. נוסעים מתלוננים כי הקו חולף בכבישים רבים שבהם אין העדפה לתחבורה ציבורית ועקב כך הנסיעה מתארכת. כידוע, קו 15 מחבר בין אזור התעסוקה תלפיות, דרך שכונת קטמון במסלול ישיר אל התחנה המרכזית ותחנת הרכבת החדשה בירושלים, ומשרת הרבה מתושבי שכונת קטמון.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

יוסי סעידוב, מייסד ארגון "15 דקות – לשיפור התחבורה הישראלית בישראל", מציין כי "בין התחנות הראשונות של הקו, אחרי התחנה המרכזית בתחנה הממוקמת ממול 'שערי העיר' שקו 15 יוצא משם לבנייני האומה האוטובוס מתמלא בנוסעים כבר בתחנה השנייה. לפני שהקו מגיע לתחנה בבנייני האומה האוטובוס פשוט נעצר בפקק ענק. זאת בשל רמזור שבגללו מדי יום תקועים שם ארבעה אוטובוסים בפקק של חצי שעה, ברמזור אחד. בעקבות ההתעכבות ברמזור מדי יום, פניתי לאגד שפנו למשטרה וגם לעירייה, אך, אף אחד לא עוזר להם. יש שם בעיה של רמזור וצומת מלא. נכנסות הרבה מכוניות שמשתלבות בנתיב, והאוטובוס ממשיך לעמוד. גם אוטובוסים ארוכים עומדים שם שתורמים לפקקי התנועה. מחלקת הרמזורים בעירייה חייבת להבין את הבעיה ולטפל בה, שום דבר לא משתנה – זה לא נורמלי".



לדברי סעידוב, "ישנה אטימות מוחלטת של העירייה. כל הניסיונות לתקן את זה מצד אגד שפנתה לעירייה ולמשטרה – זוכה לאפס מענה בנושא. אני גם נכנסתי לתמונה – פניתי למנהל אגף תחבורה ותשתיות בעירייה, שלא ענה לי. הוא הפנה אותי לתכנית אב לתחבורה, שאמרו לי שהבעיה היא יומית, הם מסרבים להכיר בבעיה. זה כבר ברמה של הפקרות. נוסעים תקועים שעה-שעה וחצי באוטובוס כי הוא תקוע בפקק, וזה משפיע על הלוח זמנים של הקו בגלל הרמזור הזה, האוטובוס לא זז".



כפי שפורסם ב"כל העיר" על חוויית הנסיעה בקו 15 אפשר לכתוב ספר שלם. מדובר למעשה בקו, שאמור להיות מהיר – במסלול שמתחיל בתלפיות, דרך קטמון ומגיע עד לבנייני האומה-התחנה המרכזית ולהפך. אולם, הקו עוד מלא ועמוס עד אפס מקום כבר בתחנות הראשונות, כך שלרוב לנוסעים ולנוסעות בתחנות כבר אין מקום להיכנס. הנהגים, לא מעט פעמים, פשוט כבר לא עוצרים בתחנות. לצד זאת, נוסעים רבים מתלוננים כי קו 15 אינו עומד בלוח הזמנים. מדובר בתדירות של 15-10 דקות, אך בפועל זמן ההמתנה ארוך יותר.

"אם אי אפשר לטפל בבעיית הרמזור שיעבירו את התחנה לבנייני האומה. זה יחסוך את הפקקים שהאוטובוס עומד בהם". מדגיש סעידוב. "פונים אלי בעצמם נהגי אגד, הם שולחים לי את הפניות והם לא מפסיקים להתלונן, הנהגים יותר מיואשים מהנוסעים. לעמוד בפקק תנועה 40 דקות כל יום, זה לא אפשרי. הפתרון הגדול שהצעתי, ונוגע לבעיות התחבורה הציבורית, הוא מאוד פשוט: לבטל את החניה בכיכר ספרא. שעובדי אגף התחבורה בעירייה יתחילו לנסוע בתחבורה הציבורית, ואולי נראה שיפור קל בהקשבה שלהם לתושבים, במקום להטיל את האחריות על גורמים אחרים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הרמזור הגורם לעיכוב הוא רמזור הרכבת הקלה, אשר נותן העדפה לרכבת הקלה וככל הניתן מתעדפים תחבורה ציבורית. במהלך חודש יולי יופעלו הסדרי תנועה חדשים אשר עתידים להביא להקלה משמעותית. עד אז המשטרה מסייעת בהכוונת תנועה ולמניעת חסימת צמתים".

תגובת משרד התחבורה תפורסם כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נוסע מאוכזב

    קו 6 מגבעת מרדכי: האוטובוס לא עוצר גם כשהוא לא מלא!! מדלג על תחנות!!
    פעמים רבות אני מחכה בתחנה יותר מ-40 דק' עד שעולה לאוטובוס. טעון שיפור דחוף!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר