צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)
צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)

איחורים, עיכובים וצפיפות: קווי האוטובוס הגרועים ביותר בירושלים נחשפים

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | מדוח של ארגון התחבורה "15 דקות" עולה כי הקווים 15, 19 ו-78 "מככבים" בצמרת האוטובוסים שלגביהם התקבלו הכי הרבה תלונות בשנה החולפת

פורסם בתאריך: 10.3.19 18:18

חמשת הקווים הבעייתיים ביותר בעיר נחשפים: לפי דוח מיוחד של "15 דקות" – הארגון לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, הקווים הגרועים ביותר בירושלים הם 15, 19 ו-78. מדובר בדוח המתייחס לכמות התלונות שהתקבלה במחצית השנייה של שנת  2018  – מדובר בקווים ש"מככבים" בתלונות על איחורים, עיכובים וצפיפות.



לפי הדוח במהלך שנת 2018 התקבלו במוקד פניות הציבור של "15 דקות" כ-7,200 תלונות על ליקויים בשירותי התחבורה הציבורית. מהנתונים המפורסמים לגבי מחוז ירושלים, הקו המוביל ברשימה הוא קו 15, המחבר בין אזור התעסוקה תלפיות, דרך שכונת קטמון במסלול ישיר אל התחנה המרכזית ותחנת הרכבת החדשה בירושלים.


כך נראית נסיעה בקו 15 (צילום: 15 דקות)

כך נראית נסיעה בקו 15 (צילום: 15 דקות)


כפי שפורסם ב"כל העיר" מדובר בקו, שאמור להיות מהיר, אולם, הקו עוד מלא ועמוס עד אפס מקום כבר בתלפיות, כך שלרוב לנוסעים ולנוסעות בתחנות בשכונת קטמון כבר אין מקום להיכנס. הנהגים, לא מעט פעמים, פשוט כבר לא עוצרים בתחנות. לצד זאת, נוסעים רבים התלוננו כי קו 15 אינו עומד בלוח הזמנים ומאחר באופן קבוע.

במקום השני – קו 480, המחבר בין מסוף ארלוזורוב בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הדוח קו 480 מתאפיין בזמני המתנה ותורים ארוכים בעלייה לאוטובוס, הן בירושלים והן בתל אביב ובתדירות נמוכה ביחס לביקוש הגבוה.



במקום השלישי קו 78 מארמון הנציב למרכז עיר. התלונות המרכזיות בקו – זמני המתנה כתוצאה מכך שהקו אינו מבצע את כל נסיעותיו כראוי, עוד כתוב בדוח כי הדבר גורם לעומסים ולצפיפות רבה. בנוסף האוטובוס מלוכלך, וללא מספיק מכשירי תיקוף. לפי הדוח נדרשת הגברת האכיפה מצד משרד התחבורה. שיפור תחזוקת האוטובוסים והוספת נתיב תחבורה ציבורית.

במקום הרביעי קו 419 מירושלים לבית שמש הסמוכה. לפי הדוח נדרשת הגברת אכיפה כלפיי הקו מצד משרד התחבורה ומתן העדפה בדרך על מנת למנוע עיכובים משמעותיים, לעתים של שעה בתוך ירושלים, דבר הפוגע בתושבי בית שמש העובדים בעיר. יש לציין כי על הקו ישנם תלונות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות.


צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)

צפיפות באוטובוס הסטודנטים קו 19 (צילום: מולי גולדברג)


והקו האחרון שזוכה לסגור את החמישייה הינו קו 19. כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר" פעמים רבות קו 19 ידוע כקו המשרת המון סטודנטים. מדובר בקו אוטובוס שמסלולו חוצה את העיר ומשרת הרבה תושבים. לפי הטענות שפורסמו ב"כל העיר" בקו 19 ישנה צפיפות בלתי נסבלת, עומסים, תדירות לקויה, ומסלול ארוך מאוד ומייגע המגיע למעל שעה ברחבי העיר. קו 19 חוצה את ירושלים דרך סמטאות וללא נתיבי תחבורה ציבורית מיוחדים, וחולף בלמעלה מ-35 תחנות במסלולו, מהדסה עין כרם להר הצופים. עוד פורסם בדוח כי אגד לא מבצעת את כל נסיעותיה בזמן או בכלל, האיחורים והיעדר אוטובוס מפרקי גורם לצפיפות ודוחק רבים, בקו יש תלונות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות.

לדברי מנהל מוקד פניות הציבור של "15 דקות" יערה צעירי: "הבעיות המרכזיות בשנת 2018 ממשיכות להיות אי עמידה בלוחות הזמנים והיצע נמוך ביחס לביקוש. יש לציין לטובה את תגובת המפעילים ומשרד התחבורה לפרסום הדוחות. הם משתדלים ללמוד את ממצאי תלונות הנוסעים ולשפר את השירות בהתאם. כך קווים רבים שדורגו במקומות גרועים במחצית הראשונה של 2018 זכו לתוספות שירות והיקף התלונות עליהם ירד באופן דרמטי".

מנכ"ל "15 דקות" גיל יעקב מוסיף: "תוצאות משבר התחבורה הציבורית הם פקקי הענק בהגעה למוקדי התעסוקה בישראל, דיווחי הציבור מוכיחים כי הציבור צמא לפתרונות של תחבורה ציבורית מהירה ותדירה, שתיסע בנתיבי תחבורה ציבורית ותעקוף את הפקקים. חוסר האמינות וזמני הנסיעה הארוכים בתחבורה הציבורית – דוחקים את נהגי הרכב הפרטי אל הכבישים ואל הפקקים ההולכים ומתארכים. משבר התחבורה בישראל פוגע בכל אזרחי ישראל – החל מיוקר המחיה ועד לאיכות החיים של ילדינו. לצערנו אף מפלגה לא הציגה תכנית תחבורתית רצינית לפתרון מידי של המשבר בו היא מתחייבת להשקיע בתשתיות התחבורה הציבורית, לקדם במהירות נת״צים עירוניים ובין עירוניים, ליצור קווים מהירים לאזורי התעסוקה ולהשקיע בתשתיות הרכבת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. עד

    קו 480 כבר עשרים שנה מהעמוסים… זוכר תורי ענק ברציף שלו עוד מזמן פתיחת התחנה בירושלים.

    למדתי לנסוע עם החרדים לבני ברק ורמת גן – שם יש תמיד מקום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מעט וכנראה רוב העיכובים הם בגלל פקקים. החניה בירושלים זולה מידי ולרוב האנשים פה היא בכלל בחינם. לא רק זה אלא שבקרוב תכנס התכנית הטיפשית של שעה חניה חינם בכחול לבן שתהפוך את המצב לגרוע עוד יותר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם קו 32 לא תמיד אבל לפעמים מפוצץ אי אפשר לנשום

  4. כולנו שס צבועים

    זה מה יש כולם שקופים השרים בולוובו ואנחנו שקופים

  5. כהן שמשון

    כל התחבורה הציבורית בישראל גרוע אסץבח אבל בירושלים שאני גר בוא גרוע מאוד כל הקווים גרועים לפני שיהיה עוד קווים קודם כל שיהיה שיפור משמעותי בקווים הקיימים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם הקווים 35 12 מגיעים לעיתים כל 45-60 דקות מזעזע!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר