ברכת הכהנים בכותל, הבוקר (צילום: הקרן למורשת הכותל)
ברכת הכהנים בכותל, הבוקר (צילום: הקרן למורשת הכותל)

למרות הגשם: רבבות מתפללים בברכת הכהנים המסורתית של פסח

רבבות המבקרים ומאות הכהנים הופתעו מהגשם, אך לא ויתרו על השתתפות במעמד המרגש והחשוב ביהדות

פורסם בתאריך: 22.4.19 14:34

הבוקר, שני (22.4), חול המועד פסח, הגשם הפתיע את רבבות המתפללים שהגיעו לכותל המערבי, שם התקיימה ברכת הכהנים המסורתית של חג הפסח. החל משעות הבוקר המוקדמות נחסמו הצירים המובילים לעיר העתיקה על ידי המשטרה, אך גם זה לא מנע מהרבבות להגיע לתפילה המיוחדת.



בקרן למורשת הכותל מציינים כי "ברכת הכהנים בכותל המערבי הפכה להיות מסורת ארוכת שנים, מעמד בעל חשיבות גדולה לעם היהודי, מלא וממלא בהתרגשות, תקווה ותפילה, ככתוב בספר "דברי הימים": "וַיָּקֻמוּ הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וַיְבָרֲכוּ אֶת הָעָם וַיִּשָּׁמַע בְּקוֹלָם וַתָּבוֹא תְפִלָּתָם לִמְעוֹן קָדְשׁוֹ לַשָּׁמָיִם". (דברי הימים ב' פרק ל', פסוק כ"ז).


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

ברכת הכהנים התקיימה, כמדי חול המועד (הן של פסח והן של סוכות), במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הגאון רבי דוד לאו שליט"א ורב הכותל והמקומות הקדושים, הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א.



עוד השתתפו באירוע: ראש העיר משה ליאון, שגריר ארצות הברית בישראל מר דויד פרידמן, השר וחבר הכנסת לשעבר אורי אריאל, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ומכובדים נוספים.

"לאחר התפילה", מציינים בקרן למורשת הכותל, "התקיים מעמד 'הקבלת פני רבו' בו הרבנים הראשיים ורב הכותל המקומות הקדושים בירכו את הציבור. כמו כן, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ נשא גם תפילת הודיה על הגשמים המרובים שזכינו להם השנה. ואמר: 'לאחר שסיימנו לבקש על הגשמים והתחלנו 'מוריד הטל' ביום ראשון של חג הפסח, זו ההזדמנות להודות לבורא עולם ברוב עם והדר על השפע והגשם שניתן לנו'".


ברכת הכהנים בכותל, הבוקר (צילום: הקרן למורשת הכותל)


באזור הכותל המערבי בפרט והעיר העתיקה בכלל נפרסו כוחות גדולים של משטרה והצלה. השוטרים שמרו על הסדר, חסמו את כבישי הגישה לכותל המערבי והכווינו את הרבבות בדרכם.

"רבבות ביקרו והתפללו היום (שני) בתפילת ברכת הכהנים ברחבת הכותל המערבי בירושלים", נמסר ממשטרת ירושלים. "היערכות המשטרה הבטיחה את שלומם וביטחונם והתפילה הסתיימה ללא אירועים חריגים. בהתאם לעבודת מטה יסודית, במסגרתה נערכה המשטרה לאירועי חגי ניסן בירושלים בכלל ותפילת ברכת הכהנים בפרט, החל משעות הלילה נערכו שוטרי משטרת ישראל ברחבי ירושלים, סביב העיר העתיקה ובתוכה וברחבת הכותל המערבי להגעתם של רבבות המבקרים והמתפללים שהחלו להגיע משעות הבוקר המוקדמות לרחבת הכותל המערבי לתפילת ברכת הכהנים, שבה השתתפו מעל 30 אלף מתפללים".


היערכות המשטרה בעיר העתיקה לקראת ברכת הכהנים (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרת המחוז מוסיפים ומציינים כי "מ״מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ביחד עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד ובליווי סגל הפיקוד במחוז ירושלים עמדו מקרוב על היערכותם של השוטרים ברחבת הכותל המערבי וצירי הגעת המתפללים. משטרת ישראל ממשיכה בהיערכותה הרחבה להמשך הגעתו של הציבור מכלל הארץ לירושלים בימי חול המועד, ולקראת החג השני ושבת האור של העדה הנוצרית".

ממד"א ירושלים נמסר: בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני כוחות גדולים של מגן דוד אדום, שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד"א רכבי בימבולנס וטרקטורונבולנס, שהיו פרוסים גם עם אוהל מרפאה ובו רופאים חובשים ופאראמדיקים ברחבת הכותל ובעיר העתיקה, אבטחו רפואית את רבבות המתפללים שהגיעו מכל רחבי הארץ. החובשים והפאראמדיקים העניקו טיפול רפואי למספר אנשים בודדים שחשו ברע, ולא נרשמו אירועים חריגים".

עוד מציינים במד"א: "כוחות מד"א היו פרוסים במהלך כל החג בכוחות מתוגברים בעיר העתיקה וזאת על מנת לאבטח את מאות אלפי העולים לרגל בכל ימי החג".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר