מעלה אדומים (צילום: דוברות עיריית מעלה אדומים)
מעלה אדומים (צילום: דוברות עיריית מעלה אדומים)

הותר לפרסום: שב"כ וצה"ל סיכלו פיגוע תופת קשה במעלה אדומים

לפני כחודש נעצר יחיא אבו דיה, תושב הכפר א-זעיים, בחשד למעורבות בתשתית טרור. בחקירות התגלה כי הוא פעל להכין מכונית תופת ולפוצץ אותה סמוך ליום הבחירות לכנסת (9.4) במעלה אדומים

פורסם בתאריך: 28.4.19 12:47

השב"כ וצה"ל התירו הבוקר לפרסום כי נחשפה תשתית טרור ביהודה ושומרון, אשר תכננה לבצע פיגוע תופת חמור בסמוך ליום הבחירות, שהתקיים ב-9.4. תשתית הטרור, כך מדווחים בשב"כ ובצה"ל, גויסה על ידי פעילי חמאס בכירים מרצועת עזה.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"בתאריך 31 במרץ 2019 נעצר פעיל בתשתית הטרור, יחיא אבו דיה, בן 23 תושב הכפר א-זעיים, המזוהה עם ארגון הטרור חמאס", נמסר מהשב"כ. "בחקירתו עלה כי אבו דיה עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה באמצעות האינטרנט, גויס לפעילות צבאית, הסכים לבצע משימות ולשמש כמפגע מתאבד. במסגרת קשריו לפעילי החמאס ברצועת עזה, התבקש אבו דיה לרכוש רכב ולשכור מחסן לטובת הכנת רכב תופת, וכן לבצע מעקב אחר נקודת פיגוע מיטבית באזור מעלה אדומים, אשר בה ריכוז גבוה של אוטובוסים, אזרחים וחיילים".



לדברי השב"כ, מהחקירה עלה כי אבו דיה עקב אחר הוראות התשתית, ביצע תצפיות על נקודות הומות אדם ודיווח על כך למפעיליו אשר בחרו את הנקודה המיטבית, תוך העברת הנחיות למימוש הפיגוע באופן מהיר.

"כחלק מההכנות לקראת פיגוע ההתאבדות", מוסיפים בשב"כ, "התבקש אבו דיה על ידי פעילי החמאס מרצועת עזה לצלם צוואה בשם הזרוע הצבאית של חמאס. אבו דיה תכנן לצלם עצמו מקריא את הצוואה טרם יציאתו לפיגוע כשהוא עוטה על ראשו סרט של הזרוע הצבאית של חמאס ולשם כך רכש חצובה לצילום".

בימים הקרובים יוגש נגד אבו דיא כתב אישום.

גורם בכיר בשב"כ מציין כי "תשתית הטרור של חמאס ברצועת עזה פועלת בכל העת לגיוס פעילי חמאס מאזור יהודה ושומרון לטובת הוצאת פיגועי טרור רצחניים במטרה לערער את היציבות הביטחונית באזור. פעילות זו של הזרוע הצבאית של חמאס, מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע בהכוונת חמאס רצועת עזה באמצעות גיוס פעילים באיו"ש, אשר סוכלו על ידי שרות הביטחון הכללי בשנים האחרונות ועד כה הובילו למאסרם של רבים. שירות הביטחון הכללי יחד עם כוחות הביטחון ימשיך לפעול לסיכול פיגועים של תשתיות הטרור של חמאס מבעוד מועד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעקב

    החמס יוזם מגה פיגועים בשאיפה למרצח המוני אזרחים וביבי מעביר מליוני דולרים לחמס.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר