חיפושית רצנית אוליביה (צילום: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)
חיפושית רצנית אוליביה (צילום: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)

מכת חיפושיות גדולות ומעופפות בירושלים: "אינן מזיקות ואינן מעבירות מחלות"

גם אתם נתקלתם בחיפושיות שחורות, גדולות ומעופפות בירושלים? במשרד להגנת הסביבה מעדכנים כי בימים האחרונים נצפו כמויות גדולות של חיפושיות ברחבי הארץ ומדגישים כי הן אינן מזיקות ואינן מעבירות מחלות לאדם

פורסם בתאריך: 29.4.19 17:08

בימים האחרונים נצפו כמויות גדולות של חיפושיות שחורות, גדולות ומעופפות בירושלים, וכך גם בערים נוספות ובאזורים אחרים ברחבי הארץ. במשרד להגנת הסביבה מרגיעים ואומרים כי לא מדובר בחיפושיות מזיקות ואין צורך לנקוט נגדם באמצעי הדברה.

המשרד להגנת הסביבה מדגיש כי מדובר בחיפושית בשם "רצנית אוליביה" – שאינה מסוכנת לאדם והיא אינה מעבירה מחלות. החיפושית, שגודלה עד 2.5 ס"מ, היא ממשפחת הרצניתיים (Carabidae) והיא ממין שהגדיר ד"ר לייבעלע פרידמן מאוניברסיטת תל-אביב כ"רצנית אוליביה" (Calosoma olivieri).

לצד זאת תושבים ברחבי העיר מתלוננים על מכת פרפרים וברחשים בעיקר בשעות הלילה בירושלים, שהחלה בעקבות העלייה בטמפרטורות. בעירייה מרגיעים כי לא מדובר בפרפרים מזיקים "והם אינם מהווים מפגע תברואתי ואינם מזיקים לאדם או לסביבה. ההערכה היא כי התופעה תיעלם בזמן הקרוב".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

חיפושית זו מועילה לחקלאות, שכן היא טורפת ביעילות חרקים בשטחים חקלאיים, ועשויה לטרוף גם מזיקים תברואיים (כגון זחלי פרפרים ותיקנים)." חיפושיות גדולות אלה אינן מזיקות ואינן מעבירות מחלות לאדם, ולכן אין מקום לנקוט באמצעי הדברה", מבהירים במשרד להגנת הסביבה. "החרקים מגיעים בתעופה לתחום העירוני משטחים פתוחים בשעות הערב, ועם הגעתם הם נוחתים בקרקע ומחפשים מקום מסתור ולרוב מתים בתוך שעות ספורות. הגעתם בכמויות גדולות עשויה לגרום למטרד, אך הוא עתיד להיפסק תוך זמן קצר".


חיפושית רצנית אוליביה (צילום: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)

חיפושית רצנית אוליביה (צילום: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)


החיפושיות נחתו בירושלים בעיקר בשל העלייה בטמפרטורות – השבוע צפוי להיות חם – מעל 25 מעלות, כאשר היום החם ביותר צפוי להיות בחמישי עם 28 מעלות. לתחזית המלאה.



במשרד להגנת הסביבה עוד מציינים כי "אין לנקוט הדברה נרחבת, אלא רק במקרים מיוחדים: כאשר החיפושית היא במופע חריג והמוני בתחום יישוב, ובמקום שבו היא גורמת בפועל למטרד, ניתן לבצע הדברה ממוקדת בשטח מצומצם כדי למנוע נזק לציבור ולרכוש. מדביר שיפעל בניגוד להנחיות ייחשב כמבצע הדברה רשלנית ואסורה, ויינקטו נגדו האמצעים הקבועים בחוק".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. דובר ארגון המדבירים

    מבחינה הדברתית , לא נראה כי צריך להפעיל נגדם נשק כלשהו מאחר והן חלק מהטבע ואינם מזיקות לאדם ורכושו. ארגון מדבירי המזיקים בישראל ממליץ להמתין יומיים שלושה עד שיחלוף המטרד והחיפושיות ימצאו את מקומן הטבעי וימשיכו לסייע לכולנו בהדברה כנגד המזיקים מעבירי המחלות שמהווים מזונן של החיפושיות הנ"ל. להערכתנו, כמו שהגיעו, כך ייעלמו . מוקד ארגון המדבירים זמין לכל שאלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר