מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילומים: אמיל סלמן)
מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילומים: אמיל סלמן)

הכוננות המוגברת לל"ג בעומר: המדורות יחלו כבר הערב

ביום רביעי, ערב ל"ג בעומר - עשרות צוותי כיבוי יתפרסו בשכונות ויסיירו בין המדורות: "פונים לציבור מפצירים ומבקשים - הקפידו על כל כללי הבטיחות"

פורסם בתאריך: 19.5.19 06:09

ביום רביעי הקרוב, 22.5, יצוין ערב ל"ג בעומר ובשירות כבאות והצלה ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים לקראת הדלקות המדורות הרבות שצפויות להתקיים ברחבי העיר.

למעשה, בשירותי הכבאות נערכים למדורות ל"ג בעומר, שכן מדורות רבות צפויות להידלק כבר החל מהערב, ראשון.



"בערב ל"ג בעומר וביום למחרת", נמסר מכבאות והצלה ירושלים, "יתפרסו עשרות צוותי כיבוי בשכונות בירושלים, יסיירו בין המדורות, ימנעו סכנות מן הציבור, יכבו מדורות שיסכנו נפש, רכוש, חי וצומח, ובנוסף צוותים רבים אחרים, יתפרסו בהגנה בתוך היערות, ובאזורי סיכון מועדים לפורענות, וזאת בכדי להקדים ולמנוע זליגת שריפות מהמדורות אל החורש והיער".

עוד מציינים בכבאות והצלה כי "לטובת מבצע ל"ג בעומר, הוצאה פקודת גיוס כללי של לוחמי האש במחוז, בוטלו חופשות, תרגילים ואימונים, ובערב ל"ג בעומר מרבית לוחמי האש בירושלים יירתמו להגנה על הציבור והטבע ולמניעת שריפות העלולות לסכן נפש ורכוש".

ההיערכות של שירות הכאבות בירושלים החלה למעשה כבר לפני כשבועיים, אז החלו מפקחי ומהנדסי שירותי הכיבוי מסיירים בין מוקדי המדורות, ובסיוע עיריית ירושלים ומשטרת ישראל מבצעים סילוק, הרחקה, וצמצום מערומי עצים המוכנים להבערה ומסכנים את שלום הציבור, או כאלו העלולים לגרום להתפשטות האש לשטחי יער, חורש ומרכזי אוכלוסייה.


מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)


בנוסף, בהוראת מפקד כבאות והצלה במחוז ירושלים, קציני אגף בטיחות אש, וכן לוחמי אש, ביצעו סיורים סביב השכונות במחוז ירושלים, ביצעו מיפוי של אזורים ושכונות הטובלות בחורש וביער, ובסיוע כלי צמ"ה מעיריית ירושלים ביצעו דילול צמחייה. בשירותי הכיבוי מציינים כי "סיורים אלו ימשכו גם לאחר ל"ג בעומר, ובמשך כל הקיץ וזאת בכדי למפות את אזורי הסיכון ככל שניתן, ולמנוע ככל שאפשר התפשטות שריפות הקיץ מהחורש אל השכונות בירושלים".

מפקד כבאות והצלה ירושלים טפסר משה סויסה מוסיף: "ל"ג בעומר בפתח, ואנחנו נערכים בכוחות גדולים, הן במניעה מקדימה והן בטיפול בשריפות בזמן אמת. אני פונה לציבור הרחב מפציר ומבקש מהם, הקפידו על כל כללי הבטיחות שאנחנו מפרסמים, מדורות ל"ג בעומר יכולות להפוך ברגע קטן, ממסיבה ושמחה לשריפות ענק ואפילו לאסון. שמירה על כללי הבטיחות, תשמור עליכם, על יקירכם ועל רכושכם, כך שתוכלו ליהנות מן המדורה ולחזור בסיום החגיגות בשלום לבתיכם".


מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)


הוראות הבטיחות של כבאות והצלה לקראת ל"ג בעומר:

• יש לפעול לאיחוד מדורות – גם בטיחותי וגם מונע זיהום אוויר מיותר.

• יש לבחור מקום מבודד ונקי מחומרים דליקים, עדיף שטח חולי או כורכר.

• מומלץ לתחם את גבולות המדורה באבנים לצורכי בטיחות.

• סמוך למדורה יש ללבוש בגדים ארוכים ונעלים סגורות.

• מומלץ להחזיק בקרבת מקום שני דליי מים או מטפה כיבוי.

• אין לערום את המדורה לגובה, מחשש לקריסה ולהתפשטות האש.


מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)


הדלקת האש:

• הדלקת האש תעשה אך ורק על ידי אדם מבוגר, שישמש אחראי וישגיח על הילדים.

• ההדלקה תתבצע אך ורק באמצעות גפרור, מצת וניירות, ולא באמצעות נוזל דליק, כגון דלק או נפט.

• חל איסור מוחלט להשליך תרסיסי גז, חזיזים או קליעים למדורה.

• יש להרחיק ילדים מהאש.

• אין להשאיר מדורה ללא השגחה.


מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)


סיום המדורה:

• יש לוודא כי האש כובתה לחלוטין.

• יש לכסות את המקום היטב בחול.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    ח"כ הכנסת מיקי חיימוביץ, שטוענת שאיכות הסביבה חשובה לה: במקום להתעסק במה יש לנו בצלחת בימי שני, ועל איזה כיסא היא יושבת במליאה, רצוי שתשנס מותניים ותילחם בתופעה הזוועתית והמזהמת של מדורות ל"ג בעומר, וכמו כן, בצריכה של כמויות מטורפות של כלים חד פעמיים. לצערי יש לי תחושה, שהח"כית החדשה היא יותר דיבורים ממעשים, אבל אם יש סיכוי שעניין איכות הסביבה באמת חשוב לה, אלו שתי מלחמות שאם ינוהלו, יהיה להם ערך עצום לסביבה שלנו ולעתיד ילדינו. הבעיה היא שגם בריבוי המדורות וגם בשימוש המופרז בכלים חד פעמיים, צריך יהיה להתמודד במיוחד עם המיגזר החרדי, שכידוע, הם יקירי המדינה, ואסור שתיפול שערה משערות ראשם, או גחל ממדורתם, או מזלג חד"פ משולחנם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר