חלק מהמשחק שחולץ מקנה הנשימה של הפעוט (צילום: דוברות איחוד הצלה)
חלק מהמשחק שחולץ מקנה הנשימה של הפעוט (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הנס בנוה יעקב: תינוק נחנק מחלק של משחק וניצל

חובשים באיחוד הצלה סניף ירושלים הוזעקו לפני זמן קצר לפעוטון בנוה יעקב - הצוותים הצילו את חייו של תינוק שנחנק מחלק קטן של משחק: "הצלחנו להוציא את החלק מקנה הנשימה"

פורסם בתאריך: 2.6.19 12:17

לפני זמן קצר הוזעקו חובשים של איחוד הצלה לפעוטון בנוה יעקב בעקבות דיווח על תינוק כבן שנה שנחנק. חובשים הגיעו במהירות לבית המטפלת, שבו שהה התינוק, והבחינו כי הוא נחנק. החובשים החלו לבצע פעולות להצלת חייו, במהלכן הם הבחינו כי חלק של משחק תקוע בקנה הנשימה שלו. צוותי הרפואה הצליחו לשלוף את החלק מקנה הנשימה ולהציל את חייו.

מצבו של התינוק מוגדר טוב והוא נושם בכוחות עצמו.

"חובשים באיחוד הצלה סניף ירושלים הצילו את חייו של פעוט שנחנק ממשחק תוך כדי שהותו אצל מטפלת בשכונת נוה יעקב", נמסר מאיחוד הצלה.

יוסי פולישוק, ראש צוות איחוד הצלה בנוה יעקב, מתאר: "יחד עם חובשים ביחידת האופנועים של איחוד הצלה הגענו למקום בתוך כדקה מקבלת הקריאה במוקד איחוד הצלה, ונתקלנו בפעוט שחלק של משחק נתקע לו בקנה הנשימה. ביצענו פעולות להצלת חייו והצלחנו להוציא את החלק של המשחק מקנה הנשימה. בזכות הפעילות המהירה הצלנו את חייו ומצבו מוגדר טוב".

באגף ההסברה של איחוד הצלה קוראים וממליצים להפיק לקחים ולא לאפשר לפעוטות לשחק במשחקים שעלולים לגרום לחנק ללא השגחה רציפה של מבוגרים.



החלק של המשחק (צילום: דוברות איחוד הצלה)

(צילום: דוברות איחוד הצלה)




כזכור, כפי שפורסם בטור של מיכל פישמן-רואה ב"כל העיר" לפני חודשיים, לפי ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים – חנק נמצא במקום השלישי מבין גורמי המוות של ילדים. לפי הוראות הארגון לילדים עד גיל 5 אסור: כל סוגי הפיצוחים, כולל שקדים ואגוזים. פופקורן. נקניקיות מותר רק אם הן חתוכות לאורך; לילדים עד גיל 4 אסור: סוכריות מציצה, סוכריות על מקל, מסטיקים, פירות יבשים; דברים המותרים בגיל 4 אך חייבים התייחסות מיוחדת: ענבים – חייבים לחתוך לאורך. עגבניות שרי – חייבים לחתוך לאורך. מלפפון וגזר – חייבים לחתוך לאורך. זיתים – חייבים לגלען (ולוודא אחד אחד); לילדים עד גיל 3 אסור: מרשמלו, סוכריות טופי, סוכריות ג'לי, סוכריות עדשים, חטיף ביסלי.

כמו כן, כאמור, יש להרחיק מתינוקות חלקי משחקים קטנים שעלולים לגרום לחנק, וזאת ללא השגחה רציפה של מבוגרים.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר